Gem Equinox

7four

Ingeburgerd
Hallo mensen, ik heb een vraag.

ik ben een fan van rompler synths en ik ben geinteresseerd in de GEM Equinox.

Wie heeft er ervaring met de Equinox? Is het een leuke workstation? Hoe verhoudt die zich bijvoorbeeld tot de Roland XP serie of de Korg Triton?

Ik lees dat sommige mensen problemen hebben met de OS. Op de website van Generalmusic staat een downloadbare OS update. Zijn met deze update de meeste bugs verdwenen of blijft de OS voor problemen zorgen?

Kortom, is de Equinox een aanrader? Wat is jullie mening?

groeten

Hoi,

Ik heb een pro88 in m'n setup gehad.

Vooral de keys en Aftertouch waren zeer goed.

De klank was slecht, heb hem dan ook meer als controller dan als synth gebruikt.

Ook de bediening was niet van de poes en niet leuk.

De triton die je aanhaald is stukken beter op alle gebied. deze kan ik aanraden.

Zelf heb ik de equinox ingeruild voor een alesis fusion 8HD, daar heb ik nu al jaren plezier van. Deze wordt binnenkort verkocht, het is weer tijd voor iets anders ;)

Met de XP van roland geen ervaring ;-)

suc6

:mega:

thanks voor de info Vic

hoe zit het met de OS? Is er goed met de Equinox te werken en werkt de sequencer goed? Of zitten er teveel bugs/fouten/freezes in?

Met de OS / sequencer heb ik nooit problemen gehad.
Ik gebruikte de sequencer zelden, ongebruiksvriendelijk!!
Die van de Korg trinity (gelijkaardig aan de triton) was altijd mijn voorkeur.

Het is pas wanneer je de equinox hoort naast een triton of trinity dat het verschil duidelijk wordt.
Eerlijkheidshalve de orgelklanken op equinox waren goed, de schuiiven doen de registers. de rest zuigt :r
Greets,

Vic

ik heb op Synthmania en Youtube veel demo`s van de Equinox gehoord en ik vind de Equinox wel mooi klinken.

Mijn twijfels gaan niet over de sound van de Equinox (die vind ik dope) maar meer over de stabiliteit/bugs/freezes

Ik heb ook een equinox, vindt hem opzig wel lekker klinken, zeker als je wat met de sounds rommeld zijn er best hele leuke dingen uit te halen. leuke drawbar mode ook. Verder nooit echt problemen qua stabielitijd gehad. Paar jammere dingen: klein schermpje met niet altijd even duidelijke menu's. En ik heb wel is dat ik erg hard op een knoppie moet drukken wil die iets doen. Ik heb trouwens de 61 key versie en het toetsenbord kan er mee door, maar er zijn fijnere toetsenborden.

Al met al veel synth voor het geld wat je er tegenwoordig voor vraag. zeker als je hem voor synth sounds gebruikt, want piano's enzo zijn waardeloos.

Back