Pattern Sequencer voor MAC gezocht

AOR

Ouwe rot
Ik ben eigenlijk op zoek naar iets vergelijkbaars als de MATRIX in Reason.

http://www.vintagesynth.com/misc/reason/matrix_big.jpg

Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zou bijvoorbeeld dit willen aansluiten op bijvoorbeeld een NEXUS of een SYLENTH en dat ik daarmee dan mbv muisclicks melodieen kan maken. Ik speel namelijk alles in vanaf midikeyboard en soms is het wel lekker om gewoon even lekker te klikken. Met name voor hele korte snelle oplopende melodieen. Net als dat ik ook graag 7/8 maat wil laten loopen. Dat gaat gewoon lastig met zelf blokjes copieren in Logic.

Het is dus niet voor beats bedoeld.

Het is overigens voor Logic op de MAC. Dingen die ik tot nu ben tegengekomen, maar me niet geschikt leken waren:

NUMEROLOGY, dit lijkt me echter weer een complete synth.
ULTRABEAT, dit is volgens mij puur voor beats en meer een step sequencer.

Hopelijk weet iemand nog een tip. THX

volgens mij is NUMEROLOGY geen synth, maar uitgebreide sequencer die je zo simpel of ingewikkeld kan maken als je zelf wilt.

volgens mij is NUMEROLOGY geen synth, maar uitgebreide sequencer die je zo simpel of ingewikkeld kan maken als je zelf wilt.

Maar, kan ik m ook in Logic openen of is het op zichzelfstaande sequencer?

Mss, had ik dat erbij moeten vermelden. Het is bedoeld als midi aansturing binnen Logic. thx Guido

AU (audio-unit) kan naar mijn weten geen midi sturen. ik heb een editor gezien voor de waldorf pulse die het wel kon, maar die draaide waarschijnlijk een losse programma in de achtergrond.
Voor de environment zijn er wel wat dingen gemaakt, maar is erg gelimiteerd en sinds versie 5 niet meer ge-update (zelfs deels gesloopt).
Losse applicatie met virtuele midi poort aansturen is best te doen.

ja, echt balen. Mss leuke schoolopdracht voor HKU ofzo. ;-)

ach, zolang je niet aan pattern geheugen wilt beginnen is het best te doen. arpeggiator als klok met 16 oplopende noten. iedere noot gaat een transformer in en je hangt een fader weer aan de transformer om aan te geven welke noot eruit komt.

ach, zolang je niet aan pattern geheugen wilt beginnen is het best te doen. arpeggiator als klok met 16 oplopende noten. iedere noot gaat een transformer in en je hangt een fader weer aan de transformer om aan te geven welke noot eruit komt.

Oplossing ligt soms zoo dichtbij!

NI Maschine is trouwens wellicht ook nog een optie, heb je gelijk een control surface en wederom als au binnen logic te gebruiken

ach, zolang je niet aan pattern geheugen wilt beginnen is het best te doen. ...
Ach, en zelfs dat is ook doenbaar.
Ik heb ooit een pattern-sequencer-environment gemaakt gehad, spijtig is, dat ik die niet meer terug vind, want zin om te herbouwen heb ik niet maar wil mogelijk wel wat helpen.
(op m'n website staat trouwens al wat... ook met geheugens).

[EDIT]ff later...
Hé zeg, op je zelf geplaatste link hierboven staat al het antwoord hoor :

http://www.swiftkick.com/

Its in the Swiftkick Collection. USS - Ultimate Step Sequencer.[EDIT]

tja, maar inpakken in een nette macro, ho maar. 32kb.

Numerology kan gewoon als AU binnen Logic worden geladen, is een uitgebreide stepsequencer(wellicht wel de meest uitgebreide die er is) en stuurt gewoon vanuit logic midi richting een zelf te kiezen midi-poort. Of is dat niet wat je bedoelt?

Maschine is geloof ik nog wat beperkt qua midi-out, maar volgens mij is het de bedoeling dat hij dat ook gaat doen. Dat is dan meer een MPC-stijl pattern-sequencer, met controlsurface. Nog te weinig mee gedaan op midi-gebied om nu al wat over te zeggen.

Numerology is echt fantastisch!

Kan je de Matrix niet gewoon rewireen in logic?

Oh en Numerlogy fungeert ook als "rack", oftewel binnen logic kan je binnen numerology au's inladen of aansturen op andere kanalen binnen logic. (eigenlijk is numerology ook standalone een feest, step-sequencer-based daw)

[zeik]

macros hebben en maximum grootte van 32kb. Daarna kan je ze niet inpakken en zit je met environment spaghetti. tja, begin je aan een modulaire aanpak met verschillende onderdelen in eigen macros, maar na een tijdje was ik het gekloot zat. Apple heeft volgens mijn nooit iets gedaan aan de environment. hooguit de emagic jongens geholpen om de bestaande code uit versie 5 naar osx te poorten. midi CC naar sysex output werkt niet meer sinds versie 6 dacht ik. erg slordig. Toen 8 uitkwam, de dongle spontaan eraf was en de environment in dezelfde toestand als de 5 voorgaande jaren heb ik de hoop opgegeven en max gekocht.

voel je garageband pro al aankomen?

[/zeik]

@cult45
What the f..k zeg... Ik zit nog steeds op PC (LAP5.5), maar Logic is zowat de enige reden waarom ik vroeg of laat toch nog een Mac zou aanschaffen. Maar dingen zoals wat je nu zegt doen het tij wel keren.
Heb indertijd op PC al zoveel betaald voor upgrades, nu blijkt het niet eens de moeite meer (nou ja, een beetje cru gesteld wel).

ik zou nog even wachten met de upgrade. met de komst van Final cut pro X (40 plug-ins vanuit Logic, ondersteuning 3rd party AU's met interface) is een nieuwe wending nabij.

Back