Ik zelf trouwens aan het balen nu.
Imaging van mijn K+H O96 zat me niet lekker nu na de kabel goed aangesloten te hebben (klank verder wel).
Flink lopen testen met sinus golven en ruis etc links rechts, en ze zijn niet gelijk

Hebben ze dus toch de kalibratie van die ene speaker gedaan met de kabel verkeerd aangesloten.
Klinken vlak met kabel verkeerd (maar dan zit er iets anders niet goed in het geluid).
Ze gaan dus weer terug naar Duitsland om opnieuw gekalibreerd te worden grrr.
edit: zit dus misshien wel iets in om niet 2e hands te kopen...
Godsallejezusmachtig wat ben ik een MONGOOL!!!

Er is helemaal 0,0 mis met mijn O96!
Ik weet nu waar de fout zit.
Ok hier het verhaal en mijn vele vergissingen:
Ik ging dus het amplifier gedeelte losmaken van de speakers voor verzending.
Viel me iets op bij de connector van eerste speaker, open pinnetje, maar nam het gewoon waar en dacht er verder niet gelijk iets bij. Ging even later de andere speaker losmaken en deed hem iets anders losmaken zodat ik makkelijker bij de kabel kon (geleerd van de eerste speaker) en zag daar dat de connector zo was aangesloten dat er geen los pinnetje was op het board.
Toen dacht ik hmmm.. het was bij die andere speaker anders volgens mij.
Ik de speakers weer opnieuw aansluiten op het amp gedeelte, met geen pinnetje bloot op amp gedeelte van eerste speaker deze keer en even snel neergezet en luisteren.
En jawel, het klonk duidelijk anders en verbeterd!
Maar, ging me later toch weer wat dwars zitten in het geluid, imaging niet zo geweldig.
Ik eerst met muziek testen, was niet helemaal duidelijk resultaat.
Daarna met tonen en ruis gepanned van eerst links dan rechts etc, speakers in het midden van de kamer direct naast elkaar. En het was duidelijkst bij het ruis, dat klonk rechts anders als links. Had een beetje een "pitch" / toon het ruis (en dat hoort ruis natuurlijk niet te hebben) en de pitch van de ene speaker was duidelijker en van een iets andere frequentie dan de andere speaker.
Om de kamer invloeden uit het verhaal te halen heb ik de speakers daarna verwisselt van plek en de test opnieuw gedaan. En idd nu was het ruis met iets duidelijkere pitch aan de andere kant (was duidelijk te identificeren, hadden een eigen karakteristieke toonhoogte, vooral de ene dus).
Dus mijn eerdere conclusie. Kabeltje was eerder verkeerd bij een speaker.
Mijn 2e conclusie, ze hebben bij K+H de calibratie (2 schroefjes aan de achterkant) gedaan terwijl de kabel verkeerd zat bij die ene speaker wat zou verklaren waarom ze anders klinken.
En nu komt het.
Nu vandaag toch nog even testen hoe het ook alweer klonk met kabel verkeerd aangesloten.
Ik speaker weer open, kabeltje verkeerd gedaan, en luisteren.
En.. nu komen midden tonen uit de bas driver haha. Zo heeft ie nooit eerder geklonken, sloeg helemaal nergens op hoe dat klinkt.
En.. ik zie nu dat er op de connector zelf een pinnetje zit wat niet is aangesloten.
Dus.. Ik had het gewoon verkeerd gezien de eerste keer!

ARGH

Die hele kabel heeft nooit verkeerd aangesloten gezeten.
Maar waarom dacht ik dan dat de speaker anders klonk nadat ik de kabel verkeerd had aangesloten?
Allemaal verstands verbijstering?
En mijn verdere tests dan, waarom klinken de ene speaker iets anders dan de andere?
En ik weet niet waarom ik op het idee kwam..
Maar ik loop naar mijn speaker stands toe en tik er even tegenaan.
TOOOOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGG........
Zacht tikje geeft luide resonantie van 4-5 seconden!
Vierkante holle metalen stands zijn het. Ooit via marktplaats gevonden.
En afhankelijk van hoe je ze tikt welke frequentie ze resoneren, kon er flink wat klanken uithalen.
En... de ene stand resoneert op iets andere frequentie dan de andere.
Dus.. eerder na kabeltje weer aangesloten te hebben (nadat ik dacht dat ie verkeerd had gezeten wat dus gewoon een stomme fout was) had ik de speakers niet op de stands gezet maar op 2 soort van vierkante houten blokken die ik hier heb staan. En was dus ineens onder de indruk van de verbetering in geluid, wat mijn indruk van "kabeltje zat verkeerd" versterkte tot het punt dat ik er heilig in geloofde zonder eerst beter te testen ofzo pfff. Wat stom.
En daarna met de tests met tonen en ruis.. Op het moment dat ik de speakers switchte, deed ik dat inclusief stands! (gaat veel makkelijker) stom stom stom. Dus ik zat te luisteren naar het verschil in resonantie frequenties van de speakers stands. DUH.. ruis heeft geen pitch!! Die resonerende stands gaven de pitch.

Moraal van het verhaal.
- Ik ben een mongool.
- Loop nooit de kantjes ervanaf op wat voor een manier dan ook bij luistertests.
- Nooit iets resonerends in de buurt van je speakers hebben, stands altijd vullen met zand.

Ik ga nu mijn kamer akoestisch behandelen.
En niet meer posten in deze thread denk ik, schaam me te diep haha.
Ook nog eens die onzin gezegd in die luistertest van die mp3tjes. pff