Aansluiten van apparatuur

J

JohnDoe39

Guest
Hallo,

Waarschijnlijk is dit een noob-vraag, maar kom er niet zo goed uit.

Heb laatst een synth (kurzweil pc3) en monitorboxen gekocht. En wil nu de Tascam US-120 gaan kopen. Nu weet ik niet precies hoe ik alles op elkaar moet aansluiten. Heb wel wat op internet gevonden en kom betreft de midi er goed uit. Alleen weet ik niet zo goed hoe de line in/uit allemaal moeten verlopen. Gezien ik geluid uit mijn pc (softsynth) en uit mijn hardsynth wil krijgen. Ik heb onderstaand schema gemaakt. Klopt dit een beetje? Of is hiervoor een mengpaneel nodig?

schema.png

schema.png

Ik gok van wel, of wil je alleen geluid uit je sintz horen? Zover ik je schema bekijk loopt er geen line out/in van je pc naar dat tascam ding en volgens mij heeft dat tascam ding ook maar 1 in en 1 uit?

Hey Breibender,

Ik zie het nu ook. Dacht in de specs gezien te hebben dat er twee line inputs op zaten.

Dus als ik de line out/in van pc naar geluidkaart aanbreng is het goed?

Stel dat ik de nummers nu wil opnemen, moet ik dit dan via een externe recorder doen of kan het ook via de pc?

Zitten ook 2 line inputs op; links en rechts...maja

Welke software gebruik je? (om te bepalen of het mogelijk is om op te nemen).
Gebruik je een microfoon?
Ben je in de toekomst nog van plan er (eventueel) nog meer spul bij te nemen? (om te bepalen of die tascam wel zal voldoen want die is wel HEEL erg beperkt)

Nu heb je alleen geluid van je PC óf je synth...lijkt me niet handig. Is denk ik meer een interface voor alleen een pc met een midicontroller. Of gebruik jij je synth alleen als midicontroller (dus de toetsen en eventueel sliders om softsynths aan te sturen?

Dan kan het wel.

Ik peins dat je opzet goed is zoals in die figuur.
Wel in de veronderstelling dat die Tascam US-120 ook audio over de USB kabel ontvangt en verzend.
Anders moet daar nog wel een kabel bij. Volgens de spec's voldoet die Tascam US-120 daar echter wel aan, maar zekerheid heb ik niet...
(wel nog een versterker tussen de Tascam US-120 en je boxen...)

Ik gok van wel, of wil je alleen geluid uit je sintz horen? Zover ik je schema bekijk loopt er geen line out/in van je pc naar dat tascam ding en volgens mij heeft dat tascam ding ook maar 1 in en 1 uit?
De "line out/in van je pc" = die van de Tascam, de Tascam is namelijk de audiointerface van de PC.
Het schema is dus correct.

Hey, bedankt voor de reacties.

Fijn dat het schema zo goed is.

Misschien dat ik binnenkort nog een synth wil kopen, dus waarschijnlijk is deze kaart dan al "te licht" uitgerust. Maar misschien goed genoeg om mee te beginnen.

Ik gebruik ableton live en doe momenteel nog niks met een microfoon.

Nu nog de vraag: als ik een song wil opnemen, moet ik dit dan met een externe recorder doen? Eerst met de softsynth ging het namelijk wel makkelijk, gewoon exporteren. Maar hoe moet dat nu dan?

Misschien dat ik binnenkort nog een synth wil kopen, dus waarschijnlijk is deze kaart dan al "te licht" uitgerust. Maar misschien goed genoeg om mee te beginnen.
Je kan natuurlijk ook een mengpaneeltje op de Tascam line-in aansluiten, en de meerdere synths in de inputs van het mengpaneel. (je neemt dan elk kanaal apart op door de andere te muten)

Nu nog de vraag: als ik een song wil opnemen, moet ik dit dan met een externe recorder doen? Eerst met de softsynth ging het namelijk wel makkelijk, gewoon exporteren. Maar hoe moet dat nu dan?
Gewoon in je DAW opnemen op een audiospoor, en dan staat die opname op de harde schijf van je PC.

Ok, Het is helemaal duidelijk voor mij.

Bedankt voor de info. Ik denk dat die Tascam om te beginnen een goede keuze is.

Ik heb nog even naar de Tascam gekeken, maar er is alleen 1 nadeel. Namelijk dat hij USB gevoed wordt. Hierdoor zal altijd mijn pc aan moeten staan om even op mijn synth te kunnen spelen.

Ik heb al wat zitten zoeken, maar wat kan nu een goed alternatief zijn voor de Tascam (zelfde mogelijkheden en prijsklasse)?

Of wellicht is mijn probleem ook eenvoudig op te lossen?

Daar ben ik weer!

Ik heb de m-audio f410 gekocht en werkt bijna allemaal perfect. Heb alles als bovenstaand schema aangesloten, alleen heb het gevoel dat het geluid minder klinkt en sowieso minder hard kan. In mijn software mixer van m-audio staat de in- en output al op maximaal.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Back