Verspringen encoder op Blofeld

Er staat "detented encoders" misschien bedoelen ze daar mee niet de nieuwe met "klikjes" ?

er heeft er hier eentje aandelen, me dunkt.

Je mag het draaien zoveel als je wil, maar als ik spul heb gekocht (van een synth tot een strijkijzer) dat snel stuk is gegaan, of ik lees net iets teveel slechte commentaar dan me lief is, dan koop ik het niet (meer). Punt.
Dan mag jij, of een verkopertje uit een winkel, nog zoveel lullen als ie wil over kosten drukken, eenmalige gevallen, opgeklopte internetverhalen, steengoede customer services, ...

ZUCHT... nee ik heb geen aandelen en ik ben geen verkoper en ja ik heb zelf ook veel slechte ervaringen met zowel consumentenrommel als dure professionele spullen...

Ik heb de laatste 17 jaar toevallig zelfs beduidend meer verdiend aan het repareren van spullen van mensen zoals jullie, zowel voor amateurs als professionals en zowel Behringer/Pioneer spul als Midas/DDA/Klark Teknik, dan aan de producten en toepassingen die ik voor mezelf en anderen ontwikkeld heb in die tijd.

Ik wil alleen maar effe stellen dat ik beide kanten van deze medaille uitgebreid in de praktijk gezien heb en dat ik een beetje de kriebels krijg als ik het idee heb dat mensen zonder alteveel ervaring of inzicht gewoon maar een beetje rondlullen zoals het ze uitkomt, zonder dat ze in de gaten hebben dat ze zelf vooral degenen zijn die de markt bepalen met hun consumptiegedrag.

Trek je eigen conclusie of kies desnoods zelf je eigen werkelijkheid, ik zal er hier verder over ophouden...

Laten we onze energie liever in de muziek steken !

misschien mot je er misschien even vanuitgaan dat erg veel mensen hier op het sintforum misschien wel meer ervaring dan jou hebben.
ik in ieder geval wel.....
verder even beste vrienden hoor, maar als een fabrikant crap verkoopt, dat wordt er hier over gelult.
:mega:

ZUCHT...

Ik wil alleen maar effe stellen dat ik beide kanten van deze medaille uitgebreid in de praktijk gezien heb en dat ik een beetje de kriebels krijg als ik het idee heb dat mensen zonder alteveel ervaring of inzicht gewoon maar een beetje rondlullen zoals het ze uitkomt, zonder dat ze in de gaten hebben dat ze zelf vooral degenen zijn die de markt bepalen met hun consumptiegedrag.

Trek je eigen conclusie of kies desnoods zelf je eigen werkelijkheid, ik zal er hier verder over ophouden...

Laten we onze energie liever in de muziek steken !

ik het idee heb dat mensen zonder alteveel ervaring of inzicht gewoon maar een beetje rondlullen zoals het ze uitkomt, zonder dat ze in de gaten hebben dat ze zelf vooral degenen zijn die de markt bepalen met hun consumptiegedrag.

Het gaat hier niet zozeer over standaard consumptiegedrag, danwel over veel passie hebben om (al dan niet) zuurverdiende centen uit te geven aan iets dat geweldig klinkt, maar in realiteit een aantal erg evidente fouten bevat, en dan beroep doet op anderen om uit te zoeken of er een handige oplossing voor te vinden is. Niets mis mee me dunkt.

http://store.davesmithinstruments.com/products.php?cat=13
Officiële ombouwkits voor wie zich "bedacht" heeft.

En kom nu niet juichen van "DSI biedt tenminste een oplossing". Ja, voor een additionele 200 dollar. Had ik graag op voorhand geweten.

Noem me van slechte wil, maar mij klinkt dat als een ongeloofwaardige geruststelling.
Moest het werkelijk zo zelden voorkomen, dan zet je helemaal niets op je website. Want alles kan het uitzonderlijk begeven.

200?? Daarvoor zou ik het meteen doen!!! Probleem is dat er 168$ verzendkosten bij komen en dat je hier aan de grens waarschijnlijk ook nog eens mag betalen, dus reken maar op zo een 400 eur... Dat vind ik belachelijk veel voor een' gedwongen' upgrade... Ik ben binnenkort toe aan mijn 3e p08 encoder board sinds 2009...

misschien mot je er misschien even vanuitgaan dat erg veel mensen hier op het sintforum misschien wel meer ervaring dan jou hebben.
ik in ieder geval wel.....

Zullen we gewoon maar geen wedstrijdjes gaan doen ? 8)

Ik ben binnenkort toe aan mijn 3e p08 encoder board sinds 2009...
oei, dus zelfs die vertonen gebreken ?
Ik dacht dat met één PE boardje alle problemen wel van de baan zouden zijn...

200?? Daarvoor zou ik het meteen doen!!! Probleem is dat er 168$ verzendkosten bij komen en dat je hier aan de grens waarschijnlijk ook nog eens mag betalen, dus reken maar op zo een 400 eur... Dat vind ik belachelijk veel voor een' gedwongen' upgrade... Ik ben binnenkort toe aan mijn 3e p08 encoder board sinds 2009...

Heb je het aan "Tracy" (customer support) gevraagd ? Als je zegt dat je encoder board kapot is biedt ze normaal gezien je de PE conversion kit aan voor 200USD. Waren geen extra kosten aan (ook geen verzending/douane [verzonden als reparatie of zo]). Best nog eens proberen.

(Overigens Keybern: ik vermoed dat Mokum vervangings-encoder borden bedoelt - niet de "pot" boards.)
Joris

In mijn geval heb ik niet gewacht tot de derde keer.
Na 8 maanden ging mijn nieuwe prophet '08PE encoder problemen krijgen:
De amp release wilde niet tussen 70 en 75 gezet worden, ging uitzichzelf oplopen
de 90-values in ...
Door Ron Boots via I4Muzique nieuwe boards in laten zetten, overgekomen uit Amerika.
Na 3 weken wéér raak: nóg erger bij een andere knop.
Geen DSI meer voor mij. Ik vindt die Mopho een interresante synth, maar ik dúrf niet meer.
Ik geef de voorkeur aan software en displayloze synth's..

Attachments

• GEDC3086.jpg
    GEDC3086.jpg
    89,4 KB · Bekeken: 61
Zullen we gewoon maar geen wedstrijdjes gaan doen ? 8)

je zit hier net, en gelijk vanuit de hoogte doen.
veel ervaring of niet, je praat hier over 'mensen zoals wij' en hoeveel je wel niet verdiend hebt met reparaties...
duidelijk is, dat je inzicht niet verder reikt dan je reparatietafel.

Na 8 maanden ging mijn nieuwe prophet '08PE encoder problemen krijgen:
De amp release wilde niet tussen 70 en 75 gezet worden, ging uitzichzelf oplopen
de 90-values in ...

Oei, dus ook met de "pot"s ... Ik heb na een jaar na de PE-conversion nog geen problemen. Hout afkloppen.

je zit hier net, en gelijk vanuit de hoogte doen.
veel ervaring of niet, je praat hier over 'mensen zoals wij' en hoeveel je wel niet verdiend hebt met reparaties...
duidelijk is, dat je inzicht niet verder reikt dan je reparatietafel.

Ik mag dan wel nieuw zijn op dit forum, maar ik ben bepaald niet nieuw in de muziek- en elektronica wereld.

Wat me nu wel duidelijk wordt is dat er hier een aantal mensen rondhangen die niet goed lezen wat ik schrijf en meteen dingen uit hun verband gaan rukken. Helaas ben ik dan ook weer zo stom om in de verdediging te gaan waarmee ik die lui weer extra munitie geef...

Hallo, effe wakker worden : ik geef hier gewoon mijn in de praktijk opgedane inzichten weer, dat die misschien niet compatibel zijn met de jouwe zou juist leerzaam kunnen zijn voor ons beiden.

Misschien is "uit de hoogte" wel mijn natuurlijke toontje, sorry hoor, maar ondertussen zit ik in hetzelfde schuitje als jullie (ik ben niet de vijand of zo) en hoeven we hier geen ego-wedstrijd van te maken.

Heb je het aan "Tracy" (customer support) gevraagd ? Als je zegt dat je encoder board kapot is biedt ze normaal gezien je de PE conversion kit aan voor 200USD. Waren geen extra kosten aan (ook geen verzending/douane [verzonden als reparatie of zo]). Best nog eens proberen.

(Overigens Keybern: ik vermoed dat Mokum vervangings-encoder borden bedoelt - niet de "pot" boards.)
Joris

Ah ok, ik ga Tracy nog eens een keertje mailen dan, thnx!

en idd ik heb het over het orginele ENCODER board wat nu 2x verrot is niet het Potmeter board.

Ik mag dan wel nieuw zijn op dit forum, maar ik ben bepaald niet nieuw in de muziek- en elektronica wereld.
--------
Misschien is "uit de hoogte" wel mijn natuurlijke toontje, sorry hoor, maar ondertussen zit ik in hetzelfde schuitje als jullie (ik ben niet de vijand of zo) en hoeven we hier geen ego-wedstrijd van te maken.

dat zal best, maar je weet niet wie hier allemaal zitten. lang niet iedereen hier 'klooit maar wat aan op zijn zolderkamertje', er zitten hier ook veel 'mensen zoals jijzelf' met heel veel en jaren van ervaring. Een arrogante en denigrerende houding verstoort de gezelligheid en werkt enkel tegen je. "..en hoeven we hier geen ego-wedstrijd van te maken" : inderdaad.

veel plezier op SF :)

Als ik jouw avatar zie kan ik niet echt meer chillen :D ghehehe

bah :D

de encoders op mijn Alesis Ion werken allemaal nog porfect trouwens, evenals die op de Kawai Sx-210.

het kan dus wel :)

Maar Bodo,

Voordat je tot Youtube reparatie overgaat, heb je al contact opgenomen met de Support van Waldorf?? Zoals ik gekloot heb met mn Prophet 08 word t wel elke keer netjes opgelost door DSI dmv gratis board vervangen of encoders door DSI zelf laten vervangen door "betere" (gratis + gratis heen en weer sturen) en nu heb ik een PE board voor weinig ($140 en gratis shipping) dus er is nog wel wat onderhandeling mogelijk met Waldorf denk ik, ik zou daar eens informeren als je dat nog niet gedaan hebt....

EDIT: En daarbij komt dat de garantie van mn P08 allang verlopen is trouwens.

Ik las dit trouwens op een ander forum, wellicht handig om te weten:

"So I think I found a replacement to try - It's made by CUI and is the ACZ series encoder with 24 detents and 24 pulses per revolution. Same basic specs as the Alps pot I removed, but with nearly 7x the expected life span (Alps: 15,000 rotational cycles, CUI: 100,000). They cost $2 from Digikey, with no minimum order. I'm going to try it out first and report back. Here's the Digikey link."

En zijn ervaringen:

"All right, got the new part and soldered it into place (it's the exact same size, shape and shaft length as the original, with the same pin spacing and anchor tabs). And it works! It has a little bit more positive 'click' to each detent, which gives better tactile feedback than the original and therefore makes it easier to feel each step clearly. That and it tracks perfectly in all modes. Success!"

Back