Jean michel jarre geluid, wat is het?

HansMs

Stamgast
Hallo allen,

20 jaar geleden was ik heel lang op zoek geweest naar het SOS band cowbell soundje, het bleek zo simpel, een TR808.....nu is het erom lachen. Dus ik mijn D10 omruilen voor een R8 met dance kaart, wat was ik gelukkig ;-)

Maar nu weer een zoekplaatje.

Het is typisch een JMM geluidje (beetje zijn handtekening).
Hij gebruikt het op het Equinox album.
Het zit meestal op de snare drum plaats. het is geen rimshot.
het is meestal boem, krrr, boem, krrrr een soort stokje resonantie geluidje met sustain.

Wie heeft zo'n sampletje....ik ben namelijk niet zo'n sample wonder...

Laat maar horen wie een idee heeft.

alvast bedankt,
HansM.

Yes, dat laatste filmpje, een soort vingerknip sound......wie heeft een sample voor mij.
zou top zijn.

Heren ik heb een sampeltje gevonden, het is de quiajaro of zoiets.. Het leuke is, ben hem via deze site tegengekomen.

thx guys for the snelle respons, het sampeltje net even gebruikt en in de motif geladen.
Wat zijn de spulletjes toch leuk geworden in de afgelopen 25 jaar...;-)

Beetje improviseren met JMM, grappig hoor...

Topic kan gesloten worden, ik weet alleen niet hoe. ;-(

Ja je hebt helemaal gelijk, hij was oranje....dat klopt toch wel he....ik heb hem nu in de JD800 zitten, sorry guys het was ook alweer even geleden he ;-)

Wel grappig, ik had van de week nog contact met iemand (Cox) over het modificeren van wat apparatuur. Die heeft de laatste tijd vier drumcomputers voor Jarre mogen modificeren. Hoe of wat weet ik verder ook niet, maar ik vond het wel indrukwekkend dat een JM helemaal naar zo'n kutdorp als Siebengewald reist daarvoor. Zegt denk ik wel wat over de reparateur, ben er zelf nooit geweest verder, ik hoop dat de prijzen ook zo smakelijk zijn.

Wel grappig, ik had van de week nog contact met iemand (Cox) over het modificeren van wat apparatuur. Die heeft de laatste tijd vier drumcomputers voor Jarre mogen modificeren. Hoe of wat weet ik verder ook niet, maar ik vond het wel indrukwekkend dat een JM helemaal naar zo'n kutdorp als Siebengewald reist daarvoor. Zegt denk ik wel wat over de reparateur, ben er zelf nooit geweest verder, ik hoop dat de prijzen ook zo smakelijk zijn.

Zal denk ik via de eminent 310 handelaar uit Zwolle zijn gegaan..

Mocht iemand het interessant vinden: je kan ook zelf zo'n quijada (of hoe je het ook schrijft) maken: je neemt een sawtooth, gebruikt en snelle attack, beetje decay zodat je de goede uitsterftijd hebt, en dan zet je er een Hi-pass filter op en daarmee filter je alles behalve de hoogste tonen eruit, vervolgens naar smaak aanpassen met wat resonance en voila je hebt je eigen Quijada. Heb het net op de andromeda geprobeerd, en het werkt prima :)

wel die sawtooth 2 octaven omlaag pitchen dan he, en dan HPF erover :)

Ja je moet een vrij lage noot hebben, zodat de 'cycles' de snelheid van een quijada hebben, en dan door een HPF heen.

Back