DJ Rookie

DigiLoog

Ouwe rot
Na al die jaren spelen met (analoge) synths ga ik vanavond mijn eerste optreden als dj geven.
Er is in mijn woonplaats elk jaar een event genaamd ''tropical night'' en daar beleef ik vanavond mijn eerste ''try out''.
Ga hoofdzakelijk dance (Italo) uit de jaren 80 draaien, dus het blijft wel bij (analoge) synth muziek alhoewel (jammer genoeg) niet door mij gespeeld.
Mijn DJ naam (hoe toepasselijk) is dit maal niet ANALOGICA maar ROOKIE :D
Ben je in de buurt van Hengelo kom dan gerust kijken.

Succes! :biertje:

Bedankt Zoidsity :halleluja
Het liefst zou ik natuurlijk JMJ, Vangelis, OMD, Depeche Mode etc. draaien, maar helaas vind dat mijn een klein percentage van het publiek mooi, en het moet wel dansbare muziek zijn dus heb ik maar voor Italo gekozen.
Zal werk van Parick Cowley, Divine, Lips Inc., Fun Fun, Lime,Trans X, Hazell Dean, Video, etc. ten gehore brengen.
Laat jullie nog wel weten of het een suc6 of afgang was.

Mijn eerste optreden is foutloos verlopen, mooie overgangen tussen 2 nummers kunnen maken, dus geen haperingen of dergelijke.
Toch nog een publiek van zo'n 500 mensen gehad, dus voor herhaling vatbaar.
En nee, ik gaan mijn synths niet aan de dijk zetten, dit was niet bedoeld als ter vervanging van, maar meer als aanvulling op!
In de toekomst kan het best zo zijn dat ik een synth meeneem en door de (originele) muziek bepaalde sound effecten ga toevoegen :eureka:

In de toekomst kan het best zo zijn dat ik een synth meeneem en door de (originele) muziek bepaalde sound effecten ga toevoegen :eureka:

kijk , en dan ga je misschien toch die sh5 missen ?
he, da's wel een leuke ontwikkeling.
te gek man , perficiat !

Citaat sunny pedaal : ga je misschien toch die sh5 missen.
Nou niet echt, trouwens als ik hem nog had gehad, had ik hem toch niet op stage gezet.
Daar ben ik te zuinig voor, al helemaal met zo'n zeldzaam ding.
Als ik al iets uit mijn nederige (home) studiotje mee ga nemen zal dat hoogstwaarschijnlijk de Novation supernova keys II zijn, die kan ook zeer veel en ziet er ook nog eens zeer indrukwekkend uit.
Om de vraag van Squeekz nog te beantwoorden het volgende : zelf heb ik geen opnamen in mijn bezit, er zijn wel enkele mensen die foto's met hun mobieltje hebben genomen, maar die ken ik verder niet, helaas.

Mooi verhaal!
Ook dat: 'indrukwekkend eruit zien gedeelte'!
Dat zet je aan het denken ... ok aha daarom worden keytars steeds duurder!

:D

keytar.jpg

Citaat Ronegen : Was het met vinyl of heb je de cdj's bereden.
Met cdj's, met vinyl had ik niet aan al die nummers uit de 80iger jaren kunnen komen, alhoewel ik ze destijds wel op vinyl heb gehad.
Ik had de beschikking over 2 Pioneer draaitafels waar uitgebreide mogelijkheden op zaten, en die zijn weer niet mogelijk met een platenspeler, dus voor mij beter zo!

Back