Sasha - Cut Me Down - Raphie Grooves RemiXXX

Waarom moeten 4.000 mensen zich druk maken om een levenloze, vlakke pannenkoek?

Geen structuur, geen verhaal, up & down maar nergens heen.
Kick in de climax klinkt zachter dan de snareroll ernaartoe, go figure.

Aangezien ik geen 4.000 facebook vriendjes heb en daardoor niet bij de eerste 100 zit (meer dan 800 deelnamers aan deze remixcomp)

:D hahaha, en niet eens zelf overwegen of je track wel goed genoeg is.

dus als ik je goed begrijp hebben de eerste deelnemers die bij de eerste 100 zitten allemaal minimaal 4000 facebook vriendjes? :D :D :D

500 en meer om bij de eerste 100 te zitten, of zo'n 9.000 plays, moet je ook een leger met mensen of bots hebben die continue op play blijven drukken :D meer dan 900 inzendingen in totaal, dus tja als je geen Facebook slet bent of geen A-list DJ / Producer met promotor dan kom je nergens

al die stats oppoken heb ik er allemaal niet voor over, is zo meer een populariteits / markebillity test dan een remix comp ;) Burn studios heeft er i.i.g. weer 1.000 emailadressen bij en 1.000 meer users voor hun tool + natuurlijk alle totale facebook likes voor iets op Burn studios, goede deal zou ik zo zeggen.... :D

Nee je bent lid van het synthforum met ruim 18.000 leden.

Als je track echt zo verschrikkelijk goed was geweest, hadden we allemaal gestemd.
Zie het nu eens dat jouw tracks nog niet het niveau hebben, die jij denkt dat ze hebben.
En dan heb ik het niet over de mix kwaliteit.

Ik ben een en al house, van eentonig "voortkabbelend :)" naar minimal en techno naar trance en terug, maar je tracks boeien 9 van de 10 keer niet.

Maar met jouw doorzettingsvermogen zal je ooit wel een hitje scoren!

Ben ik echt de enige van het forum die aan deze competitie heeft meegedaan? kan het me niet voorstellen ;) Henri, ik hoef geen hitje, ik doe wat ik leuk vind en sommige mensen waarderen dat, anderen weer minder je kan niet iedereen tevreden stellen, Vinden mensen het hier niks, dan blijft het gefreubel aan de zijlijn zoals de meeste hier :D

Nee je bent lid van het synthforum met ruim 18.000 leden.

Als je track echt zo verschrikkelijk goed was geweest, hadden we allemaal gestemd.
Zie het nu eens dat jouw tracks nog niet het niveau hebben, die jij denkt dat ze hebben.
En dan heb ik het niet over de mix kwaliteit.
dat was ook wel zo'n beetje wat ik dacht :D

overigens heb ik net even een paar van die andere remixen op die pagina's geluisterd. Daar zitten best goeie remixen tussen (zowel kwa mix als arrangement), dus ik ben het niet eens met de opmerking dat het puur op populariteit gaat van facebook. Wel vind ik die remixen bijna allemaal fantasieloos, maar dat komt denk ik omdat je verplicht was alleen de loopjes te gebruiken?

Ik zelf zou alleen de vocals gebruikt hebben en de rest opnieuw ingespeeld hebben in een compleet ander arrangement en toonsoort. Maar dat zal wel niet mogen als ik die inzendingen zo beluister.

saai vind ik
en idd
de snare roll heeft meer energie dan wanneer ie er daarna inklapt
daar begrijp ik nooit iets van
dat hoor je zo vaak
lekker hard t mid en hoog de limiter injanken en als de kick er dan inklapt valt alles weg
waarom toch
t heeft de dynamiek van een afgeragde thaise vechthoer met soa's
waar is t charisma in je muziek?
wat maakt jouw muziek jouw muziek?

Ik ben een van de weinigen die daar daarwerkelijk een nieuw arrangement heeft gemaakt met 4 akkoorden, de vocal dicteert i.d.d. de melodie de meeste bleven in B# hangen
ik heeft alleen de vocal gebruikt en de pad in het intro, verder is alles ingespeeld, van percussie tot piano, gebruik sowieso nooit loops. Midi werd sowieso niet gegeven.

Ik dacht al, waar is een lekker potje zieken zonder Fjoez, maar gelukkig je bent toch nog gekomen :okdan:

Misschien kan je beter gewoon onderstaand alvast in je sig opnemen? dan kunnen mensen het overal lezen, loop je ook niet het risico een post van mij te missen ;)

saai vind ik
en idd
de snare roll heeft meer energie dan wanneer ie er daarna inklapt
daar begrijp ik nooit iets van
dat hoor je zo vaak
lekker hard t mid en hoog de limiter injanken en als de kick er dan inklapt valt alles weg
waarom toch
waar is t charisma in je muziek?
wat maakt jouw muziek jouw muziek?

Ben ik dan wel eens benieuwd welke van de 800+ remixen jullie wel aanstaan?

kunnen we ff wat linken? dan weet ik waar jullie vandaan komen :okdan:

Ik ken de originele track niet.. maar ik de vocalen vrij beroerd en vaag klinken :-)

Maar voor mij is melodielijn nog niet echt pakkend genoeg, het gaat wel de goede kant op hoor.. maar da's persoonlijke smaak..

Dit is wel het leukste wat ik van je gehoord heb dus da's mooi... Vaak was dat gewoon erg plat.. er zat amper melodie in.. dit is al veel beter..

Dus ga zo door..

Het is ook wel erg tricky om iets pakkends te maken natuurlijk.. als het zo simpel was kwamen er 500 kickass platen per week uit :-)

Waar staat dat sampelpack trouwens? Staat dat nog online?
Ik wil ook wel een poging wagen :-)

:-)

Ik ben een van de weinigen die daar daarwerkelijk een nieuw arrangement heeft gemaakt met 4 akkoorden, de vocal dicteert i.d.d. de melodie de meeste bleven in B# hangen
ik heeft alleen de vocal gebruikt en de pad in het intro, verder is alles ingespeeld, van percussie tot piano, gebruik sowieso nooit loops. Midi werd sowieso niet gegeven.

Maakt je dat nu de laatste der Mohikanen of moeten we je gewoon proficiat wensen voor de moeite?

In muziek is het proces totaal ondergeschikt aan het product, enkel de eindgebruiker / luisteraar kan oordelen of het goed is of niet, en op proberen staan geen punten / moeite wordt niet beloond.

Als er niks in het nummer zit zal het niemand boeien dat je >7 dagen gewerkt hebt op meer dan 10k aan gear.
"You can't polish a turd" is hier ook van toepassing.

ik hoef geen hitje, ik doe wat ik leuk vind en sommige mensen waarderen dat, anderen weer minder je kan niet iedereen tevreden stellen, Vinden mensen het hier niks, dan blijft het gefreubel aan de zijlijn zoals de meeste hier

Zolang je je dat blijft wijsmaken heb je allicht geen reden om er mee te stoppen :).
Of je motivatie nu koppigheid, ignorantie, verbittering of zelfingenomenheid is.

Welke zijlijn heb je het trouwens over?

Tis "iets" meer als 10k, zal dus wel iets goed doen, zie er hier maar een die echt bitter is.... :D wat ben jij erg zeg.... triest gewoon

Tis iet meer als 10k, zie er hier maar een die echt bitter is.... :D wat ben jij erg zeg....

Zo vind jij altijd wel een of andere invalshoek om andermans mening af te blokken of te minimaliseren :okdan:.
Ik ben niet bitter, ik heb gewoon medelijden met je :).

edit: Als mijn post louter een uiting van jaloersheid waren, deed ik niet de moeite om ze te onderbouwen, dus misschien kan je daar eens op reageren?

d'r staat niks zinnigs in, alleen jouw mening en wat frustratie, leuk dat je zelf met jaloersheid komt, maakt een hoop duidelijk. :D

d'r staat niks zinnigs in, alleen jouw mening en wat frustratie, leuk dat je zelf met jaloersheid komt, maakt een hoop duidelijk. :D

Over je gearlijst: je gear is mijn ding niet, en zijn ook niet de tools die ik nodig heb / zou gebruiken.

Ik probeer te praten in termen die je begrijpt, Raphie, maar het dringt niet door.

Simpel gesteld:
Je hebt een dure keuken, je kookt veel maar bakt er weinig van.
Kwestie van smaak? Misschien, maar zoals je zelf zegt: the proof of the pudding ...
Dat jij altijd een uitleg klaar hebt waarom het zo of zo is, daar heeft niemand wat aan.

Maar goed, de geschiedenis herhaalt zich tot je eindelijk dezelfde fouten niet meer maakt, ik kan hier in principe 25 van deze topics vinden die min of meer dezelfde teneur hebben (dat is geen mening, maar een feit).

Elk moment dat je een nieuwe track post, zijn de reacties van velen al te raden.
Dan heb ik het niet over de vaste schenenstampers, waaronder jij ondergetekende zeker ook rekent.

De reden dat ik openlijk reageer is dat ik weet dat je openbare kritiek wel aankan, anders zou je niet met elke scheet te koop lopen.

Prima, wat jij wil, kan je nu stoppen met deze onzin dan? je mening is duidelijk :)
veels te vroeg voor een catfight....

Back