Siep uit Dokkum

Status
Please reply by conversation.
Aan elke IBAN hangt een adres.
Een beetje speurwerk en dat achterhaal je wel.
Dan.... gewoon ernaartoe. Hoe ver het ook is: Opwachten die kerel tesamen met enkele andere maten en de klus komt in orde. Eén maal verwittigen en dan erop af.
Heb ik onlangs ook even moeten dreigen bij een forumlid hier en na enkele dagen stond het bedrag weer netjes op m'n rekening.
Als de betaling netjes en correct verloopt verwacht ik aan de andere kant hetzelfde met het materiaal.
Be aware! Never mess with an Exo! ;-)
Grtz.

Niemand sprak hier van een Belgische Fries, kraan. Even goed lezen ;-)

Exo, hoe heb jij toen het adresa achter die iban achterhaald?

Als jij van de ing geld overmaakt kun je binnen 3 weken altijd terug laten storen.

Neuh,. Kan alleen bij automatische incassos of machtiging,. niet als je zelf online hebt overgemaakt,.

Hierbij de reactie van de ING klantenservice:

Wij kunnen uw overschrijving niet terugboeken, ook niet wanneer er mogelijk sprake is van misbruik.

Als u namelijk een betaling via Mijn ING bevestigt met een TAN-code, geeft u akkoord voor de overschrijving. Zodra u dat heeft gedaan, kan een overschrijving niet teruggeboekt worden. Alleen via de verkopende partij kunt u het bedrag terug ontvangen.

Bij oplichting via Marktplaats kunt u melding en aangifte doen via www.mijnpolitie.nl. Via deze website maakt u melding van de oplichting bij het Meldpunt Internetoplichting. De Politie en het Openbaar Ministerie hebben in samenwerking met Marktplaats dit Meldpunt Internetoplichting opgericht, zodat er online laagdrempelig en eenvoudig melding en aangifte kan worden gedaan van internetoplichting.

Met vriendelijke groet,

Manager ING Mail/Klantenservice
ING Bank N.V.

Jammer dat dat niet kan voor Belgen, voor zover ik zie.
Morgen misschien eens langs het lokaal politiebureau passeren, en zo aangifte doen aan de hand van de gegevens die ik heb...

Dat is wel minder zeg, verdomde Friezen ook altijd. Eerst Bonifatius en nu dit!!

Moeten we een lynchpartij gaan organiseren?

Niet alle friezen zijn zo.. In tegendeel zelfs..8)

Deze fries moet dus maar verbannen worden, aangezien hij teveel afwijkt van de friese mentaliteit. Misschien kun je aangifte doen, en kunnen ze via de bankgegevens achterhalen wie het is, dat kan pas na een aangifte. Als je echt niets maar van hem hoort, is het een soort van diefstal.

Succes!

Het was ook maar een generaliserend grapje hoor :P

Aangifte doen lijkt me sowieso verstandig. En misschien wat meer info hier neerzetten over hoe het precies gegaan is, zodat anderen niet ook worden opgelicht?

Jammer dat dat niet kan voor Belgen, voor zover ik zie.
Morgen misschien eens langs het lokaal politiebureau passeren, en zo aangifte doen aan de hand van de gegevens die ik heb...

heb eenzelfde verhaal...enkel over méér geld : SH 101 voor 485 euro.
Nooit iets meer van gehoord...
Aangifte gedaan bij politie antwerpen, gebundeld met PV nummers van 3 andere gedupeerden.
Verder niks meer van gehoord.

Blijkbaar kunnen ze niks doen, ook al hebben ze iBan nummers met daaraan gekoppelde adressen en de hele zwik. Volgens de politie : omdat het grensoverschrijdend is.
Echt erg eigenlijk...

ja, dat suckt pas echt
en omdat het over de grens is, is dat voor die luiaards in de Oudaan weer een goed excuus, ;)

ik begrijp het écht niet : we doen met 4 mensen aangifte voor meer dan 1000 euro overschrijvingen, iBan is er , dus ze kunnen gemakkelijk te weten komen wie er aan die rekening gekoppeld is.
Hoe moeilijk kan zoiets zijn ?? Die hollander maar lachen natuurlijk, enkel 'belgen' laten kopen en dan maar binnenrijven, 'de politie heeft wel wat beters te doen'.

Hollander heeft in dat verhaal wel een beetje een negatieve connotatie, maar de strekking is duidelijk.
Vreemd dat ze hier qua Europese regelgeving niet veel aan hebben gedaan, internethandel is toch niet meer zo nieuw of obscuur.

Deze fries moet dus maar verbannen worden...
Dat hebben ze al gedaan, daarom reageert'ie niet meer.
Oh wacht... cirkelredenatie... :frons:

Wel een leermomentje... duur, maar leerzaam.
Al is het achteraf altijd makkelijk lullen, natuurlijk.

Hi iedereen,
Verschillende zaken kunnen gedaan worden:

Verenig jullie en dien een klacht in in Dokkum.
Als het voor de Antwerpse politie (we gaan ons daarvoor toch niet moemaken zeker?) grensoverschrijdend is, ga dan zelf de grens over.
In België zijn er genoeg buitenlanders die klacht indienen tegen een of andere buitenlandse president of ander opperhoofd...
Europa laat dit zeker toe.
Je bankier is je beste vriend.
Vraag hem of dit rekeningnummer nog bestaat/actief is want je wil een online betaling doen en het lukt blijkbaar niet.
Ga zagen en klagen! Dreig er desnoods mee dat je je rekening(en) bij hem zult sluiten en naar ING zult gaan (vanwaar Siep komt?). Dan sta je ook al een stap dichter.
Zoek een (eventueel laatstejaars student - beginnend pro-deo) advokaat. Dit beperkt je kosten maar ze hebben meestal bronnen (via het kantoor waar ze stage lopen of werken) waar wij gewone stervelingen zelden of nooit toegang tot krijgen. Deze doen ook veel beter hun best omdat ze zich nog moeten-willen bewijzen.
Heb je Siep's adres, ga er (evt. met meerdere) naartoe en hou z'n doen en laten in het oog.
Na een tijdje, wacht hem op en geef hem de tijd van z'n leven :-)
Neem hem mee naar het plaatselijk politiekantoor (waar je voorheen dus klacht hebt neergelegd) vraag om de politie van Antwerpen te contacteren (neem vooraf ook het PV nummer mee) en de bal gaat aan het rollen.
Hou van al je bewegingen (letterlijk en figuurlijk) omtrent deze zaak copies en bewijzen bij.
Ook bv. benzinnebonnen en kilometers om naar Dokkum te rijden. Wanneer de zaak bewezen is, kunnen alle kosten verhaald worden.
Grtz!
Exo.

Status
Please reply by conversation.
Back