Kan de X/Y mode meegesaved worden in een program?

LegolasII

Vooral doorrr gaan
Hallo forumleden,

Ik vind de optie X/Y-mode een prachtige optie om snel geluiden aan te passen.
Toen ik het filmpje van Rick Formadoni van Korg zag op You Tube, zegt hij heel duidelijk dat je de waarden van de X/Y mode mee kunt saven met een program.

Dit is dat filmpje

Na ongeveer zes minuten legt hij de X\Y mode mogelijkheden uit.

Nu heb ik geprobeerd de waarden van de X/Y mode in een program mee te saven.
Maar het lukt me niet. Ik heb X-Y mode ingetoetst met Hold, vervolgens schrijf ik met rec/write het program weg, maar het program neemt de X/Y waarden niet mee.
Volgens Rick Formadoni van Korg moet je het onder een programma mee kunnen schrijven. Maar wederom vertikte mijn M3 het. Ik ben weer teruggegaan naar die zaak, ik woon er maar een half uurtje rijden van af, en heb de nieuwe M3, die daar stond weer als referentie gebruikt. Precies hetzelfde, ook bij die nieuwe M3 was het niet mogelijk om de X/Y waarden mee te saven. Volgens de verkopers was dat dus niet mogelijk. Maar toen kwam ik met dit filmpje op de proppen.
En toen ze dit gezien hebben, is Chris van Lommel gebeld, en de Korg-importeur,
om toch maar eens na te vragen, hoe het komt dat op twee M3's die van mij, en die hele nieuwe in die zaak zelf, dat niet deden.
Mijn vraag, kunnen de medeforumleden die een M3 hebben nu wel of niet de X/Ymode waarden meesaven met een program of niet. Omdat er de gedachte bestaat, dat er wel eens m3's kunnen rondcirculeren met een programmafout.
Waar men deze tekortkoming nog niet ontdekt heeft.

Of slaat Rick Formadoni hier de plank op een geweldige manier mis?
Dat kan ik me bijna niet indenken. Dat is toch een hele belangrijke man bij Korg.

Hoe denkt men hierover, en test het eens bij je eigen M3 uit.
Dan weet ik ook beter of ik deze muziekzaak hiermee verder kan confronteren.

Groet,
Piet

Kan de X/Y mode meegesaved worden in een program?
Je bedoeld wss de varierende bewegingen die je daarne maakt...
Normaal zijn dat gewoon (twee verschillende) midi-controllers die respectievelijk aan de X en Y as verbonden worden (filtering en resonance bvb).
Zo bekom je een extra functie (de X/Y-mode zelf), de bewegingen die je nadien maakt, kan je normaal wel opnemen in een DAW o.i.d.
(Zo kan dat ook op bvb. een Novation Remote SL, enzomeer.)

Mijn vraag, kunnen de medeforumleden die een M3 hebben nu wel of niet de X/Ymode waarden meesaven met een program of niet. Omdat er de gedachte bestaat, dat er wel eens m3's kunnen rondcirculeren met een programmafout.
Waar men deze tekortkoming nog niet ontdekt heeft.

m3's die circuleren met programma fouten lijkt me sterk. hooguit m3's die nog niet geupdate zijn, maar dat kun je zo zelf doen via een usb stick.

De xy waarden kun je inderdaad saven door ze handmatig in te vullen bij het XY settings scherm bij je program (dus waar je die functies toekent voor de xy). De hold functie via het touchscreen is een realtime functie, die waardes worden dus uiteraard niet gesaved als je hem opslaat.

Okay,

Ik kreeg op dat filmpje het idee, dat je dit geluid direct kon meesaven.
Maar, ik begrijp dat ik dat moet instellen op prog. P1 tab X/Y setup?

Groet,
Piet

...Ik kreeg op dat filmpje het idee, dat je dit geluid direct kon meesaven.
Maar, ik begrijp dat ik dat moet instellen op prog. P1 tab X/Y setup?
Laat...
Daar worden die filmpjes voor gemaakt ...
maar sommige toestellen (zoals de An1x of Plg An) bieden de mogelijkheid om ook zo"n grafiekje mee op te slaan in de 'klank' zelf.

Jammer dan,
dat het niet kan...

Het zou een hele mooie manier geweest zijn, om supersnel allerlei sounds te verkrijgen.
Nu word je gedwongen om dat resultaat op een veel omslachtiger manier te bereiken.

Niet bepaald gebruiksvriendelijk.

O ja,
en dat soort filmpjes zet je dus als potentiële klant wel op het verkeerde been.
En idd. Rick zei het alleen maar, en liet het niet zien. Vind ik toch niet netjes.

Back