Luisterhulp gevraagd ivb met laag mixen :)

Toch zuigt die laatste versie ook nog teveel ... en snap wat je bedoelt met punch ... hij zuigt teveel ... en er moet juist mooi rond warm laag in.

Ik ga deze track even in de koelkast zetten om even weer neutraler te kunnen horen volgende week ... anders blijf ik aan de gang lol 8~

Iedereen tot zover bedankt! Word vervolgd :)

Ten eerste: erg gave track!

De waves puigteq werkt altijd wel goed met dit soort problemen.

Of de waves rEQ is daar ook een goede eq voor.

succes

Ten eerste: erg gave track!

De waves puigteq werkt altijd wel goed met dit soort problemen.

Of de waves rEQ is daar ook een goede eq voor.

succes

Bedankt man! Goed om te horen! :D:D:D

En ik heb de luxe om die 2 plugins te kunnen proberen ... helaas niet thuis, maar dat maakt niet uit! Ga ik zekers doen thx!

Bedankt man! Goed om te horen! :D:D:D

En ik heb de luxe om die 2 plugins te kunnen proberen ... helaas niet thuis, maar dat maakt niet uit! Ga ik zekers doen thx!

Maar het sub vind ik niet storend of een probleem, ik denk dat een goed masterengineer hier wel raad mee weet.

Nee, ha ken niemand bij de heyrecords maar ik geloof dat hij wel elke week een opgestuurde track in zijn podcast draait misschien moet je dat is proberen.

nogmaals, reset je mixer, haal je 2-bus leeg en begin opnieuw (en rij tevens even naar de gamma voor 8 pakken rockwool) :D
Tis een leuke track maar levels uit verband mixen om te compenseren voor overcompressie gaat gewoon NIET werken.

nogmaals, reset je mixer, haal je 2-bus leeg en begin opnieuw (en rij tevens even naar de gamma voor 8 pakken rockwool) :D
Tis een leuke track maar levels uit verband mixen om te compenseren voor overcompressie gaat gewoon NIET werken.

hehe ... en weer heb je gelijk :P

Ondanks dat ik al 2x een uur heb lopen remasteren zal ik nu maar eens woord bij daad voegen en het van voor af aan opnieuw aanpakken :geslaagd:

psies wat Raphie roept.... laat al die compressie eens weg (zeker mixbus compressie). En zorg eerst met de gainstructuur dat het dan al lekker klinkt. Ook nog geen EQ enzo. Less is more... dan pas finetunen met EQ, dan compressie op individuele tracks waar nodig.
Ik begrijp de mensen die standaard (zonder te luisteren) overal compressie op pleuren niet.

Mixbus is eiegenlijk iets voor de masteraar of heel subtiel doen voor de glue. Wanneer mixbus compressie te heftig is kan de masteraar ook niet veel meer.

Weinig mis mee dat (uber) laag is erg lekker :dj::dj::dj:

Ik vermoed dat je dan niet de eerste versie hebt geluisterd? Of het verklapt iets over je afluistereing ,)

Zit hem net zelf weer even te beluisteren en vraag mezelf af hoe ik die toen heb kunnen uploaden?!?! :P

Mn nearfields is weinig mis mee. Dat ultra laag vind ik lekker verklapt meer over wat ik lekker vind ;)

Geniaal einde trouwens haha

Morgen weer es luisteren over de monitoren.

Zoals belooft hier een update ... en ook jullie advies gevraagd! :)

Ik deed een aantal dingen fout in de vorige versie. Dat was het tracks bouwen met compressor al vanaf het begin op de master bus. Dat werkt gewoon niet (dat wist ik wel maar goed ik ben en blijf eigenwijs :P) nu ik het niet meer doe gaat nieuwe tracks bouwen veeeeeeeeel makkelijker.

Wat ook niet klopte in de vorige mix was het feit dat ik en een lage kick en een lage bassline gebruikte. Dat in combinatie met die compressor op de master ..... ppppppfffffff hehehehe

Ik heb nu dus (had ik al veel eerder moeten doen) een nieuwe meer mid kick gebruikt en denk dat ik nu al een veel beter resultaat heb. Ik heb wel weer wat masterbus compressie gebruikt (achteraf :P) maar nu veel lichter ongeveer op 4db.

Alleen denk ik dat ik nu wat problemen in mid 'zichtbaar' krijg. Ervaren jullie hetzelfde? Ik hoor het graag! :):):)

Alvast bedankt!

http://soundcloud.com/volt9/volt9-hiplix-2/s-5n2XT

Zou je track beschikbaar kunnen maken als download? (liefst als wav of flac)

Ja, maar volgens mij zit die puntige 808 punch wel in de kick, maar moet er minder compressie op (of de kick wat korter) want hij doet boem maar dan zwelt ie bijna nog meer op halverwege de maat.
En de bas idd wat laag er uit.
Verder misschien iets meer treble in je hats ofzo, meer het hele frequentie spectrum gebruiken.

Btw ... zat jou analyse het dichtste in de buurt het kick verhaal ... wat je hier boven typte klopte helemaal. Die kick was te laag en te lang :okdan:

Als ik op play klik hoor ik het via mijn laptop speakertjes.
Moet moeilijk doen om het via mijn studio speakers te horen.
Verder heb ik nieuwe speakers (K+H O300, heel blij mee trouwens) waarop mp3 compressie flink hoorbaar is en ik vind dit storend. Kan de track het beste beoordelen in een lossless formaat.

(als dit niet makkelijk gaat dan vind ik wel een manier om soundcloud tracks te "rippen" van soundcloud hoor, geen probleem)

hehe dat er 'geripped' word had ik al in de gaten toen ik de eerste en tweede versie hier had gepost. Want ik kwam ze op soulseek tegen. :D Aan de ene kant voel ik me dan vereerd aan de andere kant is het ook weer jammer omdat mensen die het horen dan een versie horen die nog veel te slecht klinkt. En dan misschien een verkeerd beeld krijgen. Maar goed dat weet je dat het kan gebeuren als je het op internet zet :)

Ik fix wel even wat en mail je de link! :okdan:

Back