Main out (ook) opnemen, en dan naar tape...

barn

Detroit nerd
Beste,

Ik heb een TAC bullet mixer, en ben hier heel tevreden over...

Als ik nu opneem, die ik dat nog via de 8 bus outs, zo mijn mac in...
Wat ik echter ook wil doen, is de master naar mijn reel2reel tapedeck jassen en daar de take dus ook opnemen, uitgebalanceerd via mijn tafel dus.

Echter, op de main outs, zitten 2 xlr's naar mijn monitor speakers... en verder zag ik een tape i/p staan... maar dit werkt volgens mij net andersom, aangezien ie niks deed als ik hem op mijn inputs zetten, en vanzelf ging spelen als ik hem op zijn outputs plaatste...

Nu wil ik dus het signaal wat uit de xlr main outs komt splitten, en zodoende dus EN naar mijn monitors gaat EN naar mijn tapedeck...

Is dit mogelijk? En hebben jullie eventueel tips? Of hoe lossen jullie dit op?

heb geen bussen op m'n mixer, maar wel een tape in/out.

- Opnemen via de Tape out gaat rechtstreeks vanaf de RCA pluggen

- "voice over" via de RCA Tape in via een drukknop die de fx return schakelt naar volume regeling voor de tape in

Ik ben bang dat ik je niet helemaal begrijp...

Zijn de 'tape i/p' connecties die ik achterop zie tape IN- en OUTputs?
En wat zijn RCA pluggen?

Cool... dat zocht ik eigenlijk dus :)

Weet je toevallig een goede qua kwaliteit? Of waar ik ze kan vinden? Kan zo 1-2-3 niet zoveel vinden...

Zelf soderen is geen optie... :)

Mucho Gracias! Weer een probleem opgelost!

Dit is mijn master-sectie van de tafel... heb al eens getest met die spk1 en spk2 ook, maar kreeg daar geen stereo uit ofzo...

Dus de y-splitter is de uitkomst.

??? waarom is de image op z'n kop ???

Attachments

• mastersection.jpg
    mastersection.jpg
    72,9 KB · Bekeken: 158
Die spk 1 en 2 zijn volgens mij gewoon controlroom outputs. Heb je ook 2 regelaars op de tafel voor spk 1 en 2 ? In dat geval denk ik dat het stereo jack outputs zijn en kan je 2 sets monitoren aansluiten.

Ok... ook iets om uit te checken...

Weer nieuwe kabels, splitters...
Stereo jack naar 2xXLR...

thnx!

Je kan ff een koptelefoon in die spk aansluitingen prikken. Level opschroeven op de tafel en dan zou wel iets moeten horen in stereo. Dan weet je zeker dat het stereo outputs zijn.

Top! Volgende studio-tijd ga ik dat gelijk testen!

Nogmaals thnx for the tips!

Net ff de spk1 en spk2 getest.... en er komt geluid uit... ware het niet dat het mono is...

Ik heb er dus een stereo jack, ingeplugd, met 2 xlr stekkers die naar mijn monitoren gaan...

Het vreemde is dat als ik geluid gecentered afspeel (geen panning) het geluid maar heel zachtjes is... en als ik de panning naar links of naar rechts schuif, het geluid ineens harder wordt... maar nog steeds mono dus...

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Net ff de spk1 en spk2 getest.... en er komt geluid uit... ware het niet dat het mono is...

Ik heb er dus een stereo jack, ingeplugd, met 2 xlr stekkers die naar mijn monitoren gaan...

Het vreemde is dat als ik geluid gecentered afspeel (geen panning) het geluid maar heel zachtjes is... en als ik de panning naar links of naar rechts schuif, het geluid ineens harder wordt... maar nog steeds mono dus...

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Waarschijnlijk komt er een stereo signaal uit spk1 en uit spk2 i.p.v. een gebalanceerd signaal.

edit:
De pin 1,2 en 3 van je xlr pluggen aan die Y-kabel zijn met elkaar verbonden.
M.a.w. een Y-kabel aanschaffen van TRS naar 2x TS (insert kabel)

edit2:

Wat Dub al zei! ;)

Laatst gewijzigd:
Dit is mijn master-sectie van de tafel... heb al eens getest met die spk1 en spk2 ook, maar kreeg daar geen stereo uit ofzo...

Dus de y-splitter is de uitkomst.

??? waarom is de image op z'n kop ???

Je zou ook AUX 1 en AUX 2 kunnen gebruiken om naar een tape deck te sturen.

Waarschijnlijk komt er een stereo signaal uit spk1 en uit spk2 i.p.v. een gebalanceerd signaal.

edit:
De pin 1,2 en 3 van je xlr pluggen aan die Y-kabel zijn met elkaar verbonden.
M.a.w. een Y-kabel aanschaffen van TRS naar 2x TS (insert kabel)

edit2:

Wat Dub al zei! ;)

Ik snap je even niet...

Ik heb dus een stereo jack in spk1 geprobeerd... en ook geprobeerd in spk2... beide met hetzelfde resultaat...

re [edit]: kun je dit wat helderder uitleggen? Ik snap je niet helemaal... En wat is TRS en TS?

Zou mijn kabel dan geen stereo jack zijn maar een mono jack die het signaal dus opsplitst naar die 2 xlr's? (heb echt bij feedback gevraagd om een stereo jack naar dubbel xlr)

images

Als het goed is moet jouw Y-kabel zo zijn aangesloten(zie schema), maar mijn vermoeden zegt dat dit niet zo is. Tip naar pin 2 en ring naar pin 3 van beide xlr's
Het signaal wordt dan door je monitoren gezien als gebalanceerd terwijl het stereo is, waardoor het signaal verzwakt word ipv versterkt.

TRS->Tip-Ring-Sleeve (stereo 1/4 jack)
TS ->Tip-Sleeve (mono 1/4 jack)

images

Als het goed is moet jouw Y-kabel zo zijn aangesloten(zie schema), maar mijn vermoeden zegt dat dit niet zo is. Tip naar pin 2 en ring naar pin 3 van beide xlr's
Het signaal wordt dan door je monitoren gezien als gebalanceerd terwijl het stereo is, waardoor het signaal verzwakt word ipv versterkt.

TRS->Tip-Ring-Sleeve (stereo 1/4 jack)
TS ->Tip-Sleeve (mono 1/4 jack)

Ok, dus dan heb ik niks meer aan mijn huidige y-kabel...

En moet ik dus een TRS -> 2x TS kabel kopen, die ik dan weer naar een XLR mannetje moet pluggen zodat mijn monitor-kabels erin kunnen... jeetje... wat een ingewikkeldheid...

Of kan ik wel ergens een TRS -> 2x XLR kopen die 'goed' is aangesloten?

Back