CZ101 modificatie

Zo een knop zal wel fijn zijn op mijn DP4, iemand die een idee heeft hoe je zoiets op een DP4 aan moet sluiten?

grtz

Laatst gewijzigd:
Eigenlijk verdient dit ding wel een eigen topic, dit zou natuurlijk geniaal zijn voor enorm veel bakken met up/down in plaats van sliders, zoals een Matrix-6 of een MKS-50 :eureka:

Ik heb er ook 2 besteld, om mijn Casio CZ1 te modificeren. Peter antwoordde na een dag al, dat de modificatie hetzelfde zou moeten zijn als bij een CZ101/CZ1000 en dat hij de service manual voor me op had gezocht op een Yahoo group!
Top hoor :mega:

ik heb hem erop gezet, werkt prima in ieder geval...helaas heeft mijn hifiversterker nu geen volumeknop meer.

Enig minpuntje vindt ik is dat de value niet heel erg snelle stappen maakt zeg maar. Om van 0 tot 99 te komen draai je wel een stuk of 20 rotaties. Gelukkig heb ik een draaiknop van zo'n 50 mm in doorsnede dus kan ik mijn vinger erop leggen en reundjes draaien.

Oja, ik kon mijn tappenset niet vinden in de te volle schuur maar het is natuurlijk wel wat netter om het cilindertje even van draad te voorzien. Lijmen kan eventueel ook... gaat tot nu toe goed hierzo in ieder geval.

Hoe kleiner de knop des te sneller de draai :geslaagd:

ja, dat is zo!

als je een knop neemt met ongeveer de dikte van een lucifer, dan kan je in een keer iets meer dan 3 omwentelingen maken.
bij de dikte van een pen zijn dat er nog maar 2. Bij een normale knop is ongeveer 1 omwenteling mogelijk.

ik ben bang dat een platte knop van minimaal 3 cm nodig is hem via vingertop snel te kunnen draaien.

Dit maakt deze oplossing voor het value-knop-probleem toch weer wat minder ;{

of we moeten hier ook weer wat op verzinnen! :eureka:

Back