Dance demo's

skywalker1

Stamgast
Hallo mensen!

Ben er een tijdje tussenuit geweest..:)

Worden demo's tegenwoordig nog opgenomen op cdr of per mp3's?!

In dat laatste geval - bestaat er een softwareprograma'tje op dat gebied?!

Met dank alvast, Sander.

Een programma dat wat doet?

Audio opnemen en omzetten naar mp3?

Die bestaan ja. Veel.

zoek het demo beleid op van de desbetreffende labels. Er zijn er voldoende die via soundcloud een toezending accepteren. Anderen vragen om toezending van cdr's. Wat bedoel je met softwareprogrammaatjes? Converters? Switch of Nero kunnen .wav omzetten in mp3.

Thanx tin foil heads..!!

Kende Soundcloud niet - lijkt erg van deze tijd..

Mss additioneel toch ook een cdr aanschaffen..

Groeten, Sander.

:) cdrecorder bedoelde ik natuurlijk..!

Ja je hebt een cdrecorder maar je kunt ook gebruik maken van je PC en deze als cdrecorder gebruiken ,
je hebt alleen een geluidskaart nodig en een beetje software soms zelfs gratis te downloaden van internet :)
Ook kun je dan bestanden omzetten naar ieder audio formaat die ze tegenwoordig gebruiken.

Ok goeie tips - mee rekening te houden bij aanschaf nieuwe computer!(heb nu een relatief oude bak).

Ben niet zo'n softwareman - meer van de hardware - maar is mss het onderzoeken waard..

Pentium D inside staat erop - designed for windows XP..

Maar ga toch een nieuwe pc aanschaffen dus dat komt goed..

Wat ik me net bedacht: dat opnemen met je computer gaat wss alleen op als je een sofwarematige/computerbased studio hebt - anders (in mijn geval met een hardwarestudio) moet je van je mengpaneel-out naar je geluidskaart gaan of is dat geen probleem?!

Laatst gewijzigd:
Pentium D inside staat erop - designed for windows XP..

Maar ga toch een nieuwe pc aanschaffen dus dat komt goed..

Wat ik me net bedacht: dat opnemen met je computer gaat wss alleen op als je een sofwarematige/computerbased studio hebt - anders (in mijn geval met een hardwarestudio) moet je van je mengpaneel-out naar je geluidskaart gaan of is dat geen probleem?!

Dat werkt prima, ik gebruik ook een oude pc als 2 sporenrecorder naar Wavelab.
Zorg wel voor een geluidskaart met goede AD convertors want dat bepaalt de kwaliteit van je
Analoog/Digitaal omzetting.

zoek het demo beleid op van de desbetreffende labels. Er zijn er voldoende die via soundcloud een toezending accepteren. Anderen vragen om toezending van cdr's. Wat bedoel je met softwareprogrammaatjes? Converters? Switch of Nero kunnen .wav omzetten in mp3.

haha soundcloud, mischien zijn dat die vriendenclubjes die zichzelf "label" noemen ja, maar echte, ECHTE labels zoals Sony, EMI, Universal en Virgin vissen de moneymakers wel uit het livecirquit hoor. Daar kan je nog zoveel demo;s naartoe sturen, maar als je ze niet "tegenkomt" wordt het niets...

haha soundcloud, mischien zijn dat die vriendenclubjes die zichzelf "label" noemen ja, maar echte, ECHTE labels zoals Sony, EMI, Universal en Virgin vissen de moneymakers wel uit het livecirquit hoor. Daar kan je nog zoveel demo;s naartoe sturen, maar als je ze niet "tegenkomt" wordt het niets...

so what, de majors brengen toch alleen maar klote muziek uit om snel binnen te lopen. Daar WIL je niet eens door gesigned worden.

so what, de majors brengen toch alleen maar klote muziek uit om snel binnen te lopen. Daar WIL je niet eens door gesigned worden.

willen is kunnen in dit geval voor velen...... :Z

Mocht je willen dat een major je werk wil....

Mwah niet per see hoor, Jarre zat ook een tijdje bij Sony en ik vind Jarre toch niet echt klote muziek om eerlijk te zijn. En Kraftwerk, Vangelis, alletwee bij RCA, ook geen kut muziek toch?

Majors hebben een zeer grote catalogus, vaak hebben ze ook wel jazz, blues, wereldmuziek, dat soort dingen. Het is niet alleen Britney, Rihanna, Justin Bieber en al die andere oversexte tiener muziek, helaas is dat jammer genoeg wel wat het beste verkoopt op dit moment.

Back