Looks van een synth belangrijk?

HansMs

Stamgast
Je kent het wel, de synth ziet er mooi uit zodat je het apparaat gewoon wilt hebben. Dit heb ik heel sterk met de Juno 6/60, jx3p en de jupiter 6/8.....dat blauw, rood en oranje....of is dat nu het ouderwetse gevoel, het is al gaaf om er naar te kijken....de knobs dagen gewoon uit om er mee te gaan schuiven. De Jd-800 vindt ik ook super van opzet.

Nu is alles plastic....behalve de duurdere jongens.

Hoe is jullie kijk op de looks? Het moet natuurlijk ook klinken.

De Jd800 is niet van plastic...!

Attachments

• 101-0132_IMG.jpg
    101-0132_IMG.jpg
    71,4 KB · Bekeken: 62
  • IMG_1369.jpg
    IMG_1369.jpg
    65,2 KB · Bekeken: 65
  • IMG_3905.jpg
    IMG_3905.jpg
    76,4 KB · Bekeken: 68
  • IMG_3570.jpg
    IMG_3570.jpg
    79,2 KB · Bekeken: 66
  • IMG_2453.jpg
    IMG_2453.jpg
    53,4 KB · Bekeken: 69
overzichtelijkheid en bedienbaarheid is belangrijker... of de behuizing nu van hout, metaal of plastic is doet niet terzake, plastic scheelt uiteraard wel weer in gewicht... een opgloeiende pitchbender, een gouden biesje of allerlei spiegeldeelische patronen straight outta the ashtar command's mothership is allemaal fluf en heb je geen reet, hol ende kut aan (als zelfrespecterend syntheticus)
Ik denk dat je eerder geneigt bent om een mooie synth goed te vinden klinken dan een lelijke.
zo werkt dat ook met softsynths voor de meesten... tsja...
Dat heeft hier toch ook niemand beweerd?
hij las zeer ende waarschijnlijk de signature als zijnde een deel van de post van de topic starter...

wat ik belangrijk vind is niet 10 menu's onder een knopje (in geval van een VA synth) maar gewoon een duidelijk layout (iig bij de belangrijkste parameters

en of dat belangrijk is....maar er is veel meer..niet muzikale nonsense en minder vaardigheden die zwaar beoordeeld worden blijkt telkens,ook als je maar 2 briefjes moet doen....net zoals je eigen juiste uitstraling, daar idie leuke nichterige setdresser voor..
helaas steeds vaker een coiffour typig manspersoon die dienstbaar na de salondag,
nog steeds overenthousiast.....
alles doet om ervoor te. zorgen dat jij net zo hip bent als je spullen....

Daar gaan we dan...Roland en yamaha strakke dozen.met weinig kerstboom gehalte....behalve dd v synths en de tammer an200:
dx200 als geheel niet doen als je,
een beetje serieus genomen w geen modules of erg compact 49 keus, de ondergrens (ion)...oh en zeker geen controllers of laptop...op tafeltje naast een mini mixer,

nooit zelf het geluid doen..
jij bent toch de muzikant..nou dan ..afblijven en niet mee bemoeien.geluid s lastig als je de accoustek niet kent

hier is ergens een topic, dat iemand zo leuk lady gaga in een 1/2 uurtje Oopde band zet...voor de kinderen....jahaaa.
ooK hier dus ...ken je plek..

en niet volledig verdwijnen achter een stapel , kijk eens wat ik allemaal heb,2 stuks en een
halve is al teveel..
leid af...
en, daar gaat je performance..ook als je het kunt..tijdens het spelen niet zo moeilijk doen:....
kijken alsof je poep uit de darmen probeert te persen...
Discothekers. zijn daar meester in......niet doen toon dat je beter bent en zweeft.
wat tonen van de siund scheiden en dat mooi elegant en smaakvol ten gehore brengen
laat het naar even zweven

mooi........

maar ook,
wij spelen een instrument ,dat ook getoond moet worden.
optreden.. heet het !
DUS daarom..heel kort !... freakwerk inclusief 1 duidelijk foute aanslag aan het begin is daarvoor het functioneel toneel..
middel.

houdt het daarna vooral minimalistisch licht en luchtig...
beter te weinig als een toon teveel.

en kijk bij verveling vooral niet verveeld, be as your tool...
:.....hippe goser.zeg
....
succes
murc

p.s.

je hebt het tenslotte veel te druk net het simon le bon zijn,, zo te zeggen

i.p.v de eventuele pc nepperij gewoon een opname voor extra spek laten meelopen ..maar ook die niet aanraken...daarvoor zijn de "geluidskwaliteit regel mensen...

oh contact met die mengert is wel essentieel, dus ..spreeknoortje en lijstje wat aan/uit ontmoet bij welk nr..

en zorg gooit mooie maatkoffers, bestellen in DE dus, zeker geen afgeragde koffers, geef weg en koop nog een nieuwe on the road synth meteen de nastkiffer erbij..is t"ie sons gratis..

oh. alle kenmerken van de hippe spullen. afplakken..ook verdwaalde liogoothes..

ergens spelen, Oo kkaarstaand spul....vooruit, maar dus wel alle merken uit beeld als ik erachter of erbij sta...
anders wordt dat gewoon in rekening te brengen endorsementfee...

uitzondering, ..een merk dft niet meer bestaat..oh en als et echt rommel staat...gewoon de eigen stukken opstellen....

weer on topic, .....
nooit standaard key racks..
dan liever een strijkplank met schemerlamp..
wat extra led lichtjes en een strak , maar tioch wat rommelig aanzicht toont de ware muzikale geest

mooi !:halleluja

Publiek komt voor een show. Mensen zijn geïntrigeerd door lampjes, het overbodige regeert op het podium. Dat is te zien bij hippe standaarden zoals een Apex van ultimate, en de racktuners van gitaristen die lampjes heen laten springen, en doen denken aan een spelletje pong in uitvoering.

size matters. Nog voor je een noot hebt gespeeld zijn mensen onder de indruk, al is het maar omdat je genoeg geld had gespaard om een 76 toetsen versie te kopen ipv een 61. hetzelfde geldt overigens voor lcd schermen, leds en alles van metaal. Dat wat degelijkheid en professionaliteit uitstraalt doet er toe, live wel tenminste

Looks zijn zeer belangrijk.

Maar niet half zo belangrijk als de sound, de bediening en de mogelijkheden.

Zelfde als bij een vrouw eigenlijk.

Naar mijn idee heeft een sytnh,keyboard, etc. "automatisch" een goede look als alles een beetje geordend is. als alle knoppen een beetje doorelkaar zitten, zoals hier boven mij al gezegd een kerstboom gehalte heeft, is het al heel wat minder. Kleur maakt voor mij niet veel uit. Al ben ik wel geneigd om apparaten (als er keus is) te kopen zodat ze passen bij andere apparaten die ik in mijn bezit heb. Zodat ik iig niet paars, oranje, roze, geel en zwart door mekaar heb staan bij wijze van spreken.

Publiek komt voor een show. Mensen zijn geïntrigeerd door lampjes, het overbodige regeert op het podium.
De reden waarom autechre geheel in het donker wil spelen; alleen het geluid telt dan nog maar (wel 'jammer' dat de bar en de 'nooduitgang' de gehele duisternis verstoort).

Hoe is jullie kijk op de looks? Het moet natuurlijk ook klinken.
Ik denk trouwens dat weinigen echt eerlijk antwoord zullen en kunnen geven op deze vraag; 'subjectieve zaken' als kleur, looks, image, etc. blijken (onbewust) een veel grotere rol te spelen in de besluitvorming dan 'objectieve zaken' als prijs, features, etc.

De korg MS 10 en 20 zijn een mooi voorbeeld van synths die goed verkopen vanwege hun looks, want voorderest komt er niet veel "spannends" uit. Het is enkel spannend als je niets gewend bent hehe !

Publiek komt voor een show. Mensen zijn geïntrigeerd door lampjes, het overbodige regeert op het podium. Dat is te zien bij hippe standaarden zoals een Apex van ultimate, en de racktuners van gitaristen die lampjes heen laten springen, en doen denken aan een spelletje pong in uitvoering.

size matters. Nog voor je een noot hebt gespeeld zijn mensen onder de indruk, al is het maar omdat je genoeg geld had gespaard om een 76 toetsen versie te kopen ipv een 61. hetzelfde geldt overigens voor lcd schermen, leds en alles van metaal. Dat wat degelijkheid en professionaliteit uitstraalt doet er toe, live wel tenminste

Dit is natuurlijk alleen van toepassing op "wannabe famous bandjes" en mensen die er echt kompleet naast zitten wat "live spelen" betreft. Zelf heb ik het nog niet meegemaakt dat mensen kwamen vragen wat voor gear je gebruikt, 9 vd 10x ging het gesprek toch echt over en om de muziek, en dan voornamelijk over: invloeden, andere genres en het huidige (trieste) popklimaat van Nederland.

En die racktuners worden gebruikt omdat die vele malen beter en sneller zijn dan pedaal tuners, je hoeft dan ook niet zo onhandig over je gitaar heen te buigen.

ik heb nog nooit een synth gezien die slechte looks had en die verder wel goed was. een goeie synth ziet er net zo goed uit als dat ie klinkt in mijn optiek.
een goeie synth is een kunstwerk en een goed kunstwerk is op alle vlakken kunst.

mijn favoriete synths zijn ook de synths die ik qua uiterlijk het mooist vind. en de synths die niet mijn smaak zijn die zij dat ook qua uiterlijk niet.
ook vindt ik dat het uiterlijk en design van een synth wel degelijk bijdraagt aan de intrinsieke waarde die het apparaat heeft voor de speler. aangezien 'mooie dingen'/ 'goeie kunst' mij in een prettige en rustige state of mind brengen, en die state of mind is noodzakelijk voor een goeie prestatie.
een eyesore daarentegen zorgt voor irritatie en een minder rustige state of mind bij mij.

De korg MS 10 en 20 zijn een mooi voorbeeld van synths die goed verkopen vanwege hun looks, want voorderest komt er niet veel "spannends" uit. Het is enkel spannend als je niets gewend bent hehe !
ben'k't wel mee eensch... de inmiddels te hoge prijs maakt hem echt niet 4x bijzonderder...
...en eigenlijk is de MS serie ook niet echt moeders mooiste (maar dat geeft ook niet voor iemand die hem wel 100% weet te benutten)

Ik zie dit precies andersom, deze synths zien er niet uit maar ze klinken erg cool..

Back