Met welke gear zijn de meeste hits gescoord?

Geef Paul groot gelijk, de kunst is om met een paar sterke tracks, een waanzinnige mix te maken.
Denk aan "Brocolli brothers" met hun track "Ruhrschnellweg"' zijn hoop en al een 7-tal arrangements, dit blijft tijdloos. Die stelden de vraag niet over hun gear.

Misschien moet je de vraag inkaderen tot " met welke gear waar geluid uit komt zijn de meeste dance hits gemaakt?".
Dan kom je toch automatisch uit bij de usual suspects zoals de Roland XoX serie, Juno's, Jupiters, Moogs, enz enz

Heel veel voorkomende synths zijn toch wel een nord lead, minimoog, Korg polysix, tb303, ...

Denk ik dan tenminste

Hits worden niet gescoord door gear.
inderdaad, daar heb je gewoon promotie/smeergeld voor nodig die er voor zorgt dat het gedraaid wordt (werd?) op de radio/tv. Kijk maar naar die lijst met best-selling albums worldwide; C-leen dione, Witte Houston, The Bodyguard, Mariah curry, Dirty Dancing,.... wat een ongelooflijke rotzooi zeg =(=(

Vanuit de gedachte, als ik dat allemaal heb, ligt het in ieder geval niet aan mijn spullen :-)

We kunnen wel steeds blijven zeggen dat het om je eigen creativiteit gaat, maar een lijst van nummer 1 of een hele rits albums bewijst wat mij betreft wel de waarde van een instrument. Dan hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden, vergemakkelijkt misschien een aankoop, in plaats van thuiskomen met een of ander flutding wat alles net niet echt goed kan. Dit is denk ik de grootste valkuil voor beginners.

Ben benieuwd of we er uiteindelijk een 'en als het dan nóg niet lukt... damn, dan kun je beter stoppen', -lijstje van kunnen maken :P

'Populaire gear waarmee nog nooit een hit mee is gescoord' mag ook trouwens... :D

909 is wel erg veel gebruikt

junos / dx7 tuurlijk ook

binnekort kan alles op de i phone.. synthplugins, sequencesoftware, high tech microfoon voor zang audiobewerking, inc een programma om de hitgevoeligheid en eventuele plagiaat te checken. daarna kun je je gemaakte track direct uploaden naar je favoriete radiostation (moem een daisybell, phunx of nog erger) en daar doet het programma virtual dj de rest inc samples en kreten van een echte dj om de nummers aan elkaar te lullen.
ik ben toch blij dat ik min of meer vlak na het analoge tijdperk ben afgehaakt met een geluidsstudio exploiteren. ik heb nog net een oude mac g3 ofzoiets gehad waar ik 8 sporen digitaal kon opnemen naast de 24 sporen analoog.
ook met het spelen met synths of muziekmaken.. ik kreeg het gevoel van een jochie van 12 die te oud was geworden om nog met zijn modeltreintjes te spelen...

een terugblik in een lang vervlogen analoog tijdperk. hier was ik net 1 jaar bezig, met een brakke allen en heath mixer en een 8 sporen 80-8 recorder. en toch kwam deze hit er vandaan

-YamahaDX7
-Fairlight CMI
-Emu Emulator
-Roland D50
-Moog Minimoog
-Yamaha CP80
-Hammond B3

Samen goed voor meer dan 100 hits.

kruiwagen,

samplers..

Korg M1

Back