ableton sampler layer vraag

Ramirez

Ouwe rot
Ik ben nu al even aan het zoeken,maar kom er niet uit.
Weet iemand of je in ableton sampler de samples ook onafhankelijk van elkaar kan editen?
Als ik nu 2 samples heb gelayerd en bijvoorbeeld de pitch verander,dan veranderen ze beide,en dat is nou net wat ik niet wil.

Bij voorbaat Dank.

't zal wel weer iets heel simpels zijn 8o)

volgens mij kan dat niet, en is alles wat je in het 'sample' tabje kunt doen het enige wat ze individueel anders kunnen hebben qua settings.

Maar je kan om dit effect toch te krijgen toch gewoon een tweede kanaal pakken, daar ook een sampler opgooien met een andere setting, desnoods groupeer je die twee kanalen weer tot 1 kanaal.

Ik neem dan aan dat je multisamples gebruikt in de sampler? Een optie die ik angstvallig ontwijk :P
Want dan kun je dus die samples niet los van elkaar tweaken.. zou t leuk vinden als iemand met de oplossing hiervoor komt.. tot die tijd gewoon de drumrack gebruiken (en routen) of natuurlijk steeds een nieuwe sampler voor iedere sample..

tja,je zou idd alles een appart spoor kunnen geven,maar wat is dan 't nut van een multisampler?
Terwijl het in de drumsampler wel gewoon kan.

Als je in 't sample tab menu een andere sample selecteert zie je wel de samlpe editor even verspringen,m.a.w een layer dus.
't lijkt me wel zo sterk dat dat dan niet afzonderlijk te editen is.
Ik ga toch eens verder spitten in ableton forums,ik laat wel weten als ik wat gevonden heb.

Toch bedankt voor jullie reacties

Je kunt in de sampler een aantal dingen voor iedere sample apart instellen. bv Rootnote, Detune, vol, pan, sample start/end en de sustain en release modes. Reverse gaat dan weer over alle samples. Net als de filter enzo

helaas dus niet mogelijk,dan maar in een rack.
In ieder geval, thanks

Back