LegolasII
Vooral doorrr gaan
Beste medeforummers,
Graag doe ik weer een beroep op de vele kennis die zich hier op dit forum verzameld heeft.
Dit is namelijk wat ik graag wil.
Ik wil de bestaande geluiden in de M3 aanpassen, met behulp van de RTC controllers,
zodat ze in combinatie met mijn Tyros4 gebruikt kunnen worden.
De M3 wordt dan eigenlijk mijn extra solo-klavier.
Mijn M3, (een maand geleden aangeschaft) heeft zgn. RTC Real Time Controllers.
Het is me opgevallen, dat de eerste 4 sliders van de 8, wèl een functie hebben.
Maar dat de andere 4 sliders, 5, 6, 7 en 8, geen functie toegewezen is.
Maar om een voor mij duistere reden, kun je wèl sliders 1, 2, 3 en 4 wegsaven onder een program, maar niet de sliders 5, 6, 7 en 8.
Inmiddels heb ik ontdekt dat je in de program mode, op pag. 1, tab controllers,
voor deze sliders een functie kunt instellen.
Toen ik die mogelijkheid ontdekt had, dacht ik.. Nu ben ik er: ik geef de sliders de functie die ik nodig heb, en kan vervolgens niet alleen de eerste 4 RTC controllers, maar ook de sliders 5, 6, 7 en 8 met het program meesaven...
Maar ik kom problemen tegen die veel te complex zijn, om hier uit te gaan leggen.
Mijn vraag is eigenlijk: hoe kun je in de program functie instellingen maken, die er voor zorgen dat de resterende 4 sliders 5, 6, 7 en 8 meegesaved kunnen worden met het program? Wie me dat kan vertellen, zou ik heel dankbaar zijn.
Want dat zou betekenen, dat er heel veel rompslomp voor me wegvalt.
Als ik nu een program wegsave, schrijf ik noodgedwongen dan maar de waarde van de 4 resterende paramaters achter de instrumentnaam. Maar dat moet toch anders kunnen. Wie helpt me hier uit. Er zijn hier toch wel M3-bezitters, die dat weten.
Oòk als je edit op de M3-editor, kun je reageren, dan zet ik de editor wel aan.
Alle reacties zijn meer dan welkom.
Piet
Graag doe ik weer een beroep op de vele kennis die zich hier op dit forum verzameld heeft.
Dit is namelijk wat ik graag wil.
Ik wil de bestaande geluiden in de M3 aanpassen, met behulp van de RTC controllers,
zodat ze in combinatie met mijn Tyros4 gebruikt kunnen worden.
De M3 wordt dan eigenlijk mijn extra solo-klavier.
Mijn M3, (een maand geleden aangeschaft) heeft zgn. RTC Real Time Controllers.
Het is me opgevallen, dat de eerste 4 sliders van de 8, wèl een functie hebben.
Maar dat de andere 4 sliders, 5, 6, 7 en 8, geen functie toegewezen is.
Maar om een voor mij duistere reden, kun je wèl sliders 1, 2, 3 en 4 wegsaven onder een program, maar niet de sliders 5, 6, 7 en 8.
Inmiddels heb ik ontdekt dat je in de program mode, op pag. 1, tab controllers,
voor deze sliders een functie kunt instellen.
Toen ik die mogelijkheid ontdekt had, dacht ik.. Nu ben ik er: ik geef de sliders de functie die ik nodig heb, en kan vervolgens niet alleen de eerste 4 RTC controllers, maar ook de sliders 5, 6, 7 en 8 met het program meesaven...
Maar ik kom problemen tegen die veel te complex zijn, om hier uit te gaan leggen.
Mijn vraag is eigenlijk: hoe kun je in de program functie instellingen maken, die er voor zorgen dat de resterende 4 sliders 5, 6, 7 en 8 meegesaved kunnen worden met het program? Wie me dat kan vertellen, zou ik heel dankbaar zijn.
Want dat zou betekenen, dat er heel veel rompslomp voor me wegvalt.
Als ik nu een program wegsave, schrijf ik noodgedwongen dan maar de waarde van de 4 resterende paramaters achter de instrumentnaam. Maar dat moet toch anders kunnen. Wie helpt me hier uit. Er zijn hier toch wel M3-bezitters, die dat weten.
Oòk als je edit op de M3-editor, kun je reageren, dan zet ik de editor wel aan.
Alle reacties zijn meer dan welkom.
Piet

Warempel hier lijk ik wel een beetje op.