Wat betreft expanded version M3

LegolasII

Vooral doorrr gaan
Hallo beste mensen,

Op dit moment ben ik bezig met de IFX, (insert effects).
Ik leer ze nu te routen en te chainen.

Maar nu kom ik een probleem tegen.
Op de programpag. IFX, kun je zo'n 700 preset-effects kiezen.
Alleen zijn bij mij al die slots empty.
Hoe kan dat vraag ik me af.

Op een filmpje van Rich Formidoni, waar het gaat over de voordelen van de expanded version, laat Rich in woord en beeld zien, dat er een groot aantal preset-effecten bij de xpanded version gekoppeld zitten.
Als ik mijn M3 opstart, komt er toch echt Xpanded version op het display te staan.
Heeft de vorige eigenaar misschien een fout gemaakt bij het installeren van deze Xpanded version. Ik zit er nu aan te denken via internet, de Xpanded update nogmaals te downloaden, en het nog één keer in de M3 te laden.
In de hoop, dat die preset-effecten dan wèl worden geïnstalleerd. En wie weet mis, ik nog wel meer dan die preset-effects...

Dus dit is mijn vraag, kan het kwaad als ik nogmaals de Xpanded version installeer in mijn M3? Ik ben een beetje bang dat de interne schijf defect raakt.
Wie weet hier meer van af, en wil me even verder helpen.

Groet,
Piet :doei:

als je een IFX kiest dan zie je rechtsboven een dropdownlijst met de Presets. Nou is het zo dat die standaard op de laatste staat die leeg is, waardoor alles leeg lijkt. Als je terugscrollt naar het eerste item in dat dropdownlijst venster zul je de presets zien. Het zijn zo'n 5 tot 10 presets per type fx.

Dank je wel Quifster,

De tip die je me geeft, had ik gisteren al goed nagegaan. De dropdownlijst was toch echt helemaal leeg. Behalve dan een initialisatiepreset.
Het gevoel was goed om het Xpandedproces opnieuw uit te voeren.
Dus gisteren de Xpanded version gedownload.
Ik heb hem gisteravond twee maal geupdate, volgens de bijgeleverde uitleg.
En idd. nu pas, heb ik de aanvullende preset-effects in de dropdownlijst.
Het zou wel eens heel goed kunnen zijn, dat er nog meer niet goed was uitgevoerd bij de eerste xpanded update. Maar dat ik er nog niet aan toe was, om dat al te ontdekken.
Om die effecten een beetje te leren begrijpen, was al een hele kluif. Maar ik hoop niet dat ik verder meer tekortkomingen tegenkom... In ieder geval, ik begrijp die laatste eigenaar van deze synth niet. Hij heeft een halfgebakken update uitgevoerd, waarschijnlijk niet de vereiste twee keer.
En hij heeft een synth gehad, die gewoon niet goed moet hebben gefunctioneerd.

Misschien begreep ie er wel net zo veel van als ik, ha, ha. 8o)
Maar, bedankt voor je reactie.

Ik kan voorlopig weer verder met m'n M3.

Groet,
Piet

ja, die update moet inderdaad 2 keer, anders mis je een hele hoop features. De eerste keer updaten is voor het Operating systeem, de 2e keer updaten detecteert die het nieuwe systeem en voegt de sounds en presets toe aan het expanded gedeelte.

Hoi Quifster,

Ik heb inmiddels al gebruik gemaakt van een effectpreset die ik eerst nog niet beschikbaar had.
Het scheelt me enorm gepuzzel om direct gebruik te kunnen maken van zo'n preset.
Ik ga eens kijken bij Korg.com, wat er allemaal nog meer in deze Xpanded update zit.
Ik begin die M3 nu toch wel wat meer te waarderen.

Ik denk trouwens dat je met de Kronos een goede keuze maakt.
Je komt er erg veel zaken qua bediening in tegen, die overeenkomsten hebben met de M3.
Maar de mogelijkheden van die 9 synths, zijn niet te vergelijken met de M3.
Inmiddels alle documentatie van de Kronos gedownload.

Eigenlijk komt het er op neer, volgens mij dat als je de M3 goed beheerst, dat je ook direct zo'n 50% van de Kronos beheerst. Die 50% is een gok hoor. Maar die Kronos begint mij nu ook wel te trekken.... 8)

Ik ga eerst maar eens een tijdje stoeien op deze M3, en wie weet, zakt de Kronos na een jaartje wel wat meer in prijs. Ik wacht het eerst wel even rustig af. Ik probeer eerst de M3 wat meer te doorgronden.
Uitproberen en nog eens uitproberen, en luisteren wat er verandert in het geluid. Geduld is in dit geval een schone zaak.

Eigenlijk komt het er op neer, volgens mij dat als je de M3 goed beheerst, dat je ook direct zo'n 50% van de Kronos beheerst. Die 50% is een gok hoor. Maar die Kronos begint mij nu ook wel te trekken.... 8)

Ja het lijkt inderdaad erg op elkaar. Zeker als je KARMA programmeert dan is het voor 90 procent hetzelfde kwa schermen.

Ik had de M3 normaal ook nooit weggedaan, maar aangezien alles wat in een m3 kan wat ik gebruik ook in een Kronos zit, was die voor mij overbodig. Maar ik blijf het een top workstation vinden die M3.

Nu nog maar steeds maar wachten totdat die leveringen van de kronos naar nederland wat op peil komen. Want die paar exemplaren die er nu heel af en toe uitgeleverd worden is veel te weinig om alle preorders te voldoen zucht.

Hetzelfde verhaal als de Yamaha Tyros4 dus.
Daar moest ik ook drie maand op wachten.

Ja dat is het nadeel als je nieuw wilt hebben.

* Lang wachten.
* En eigenlijk betaal je te veel. Vaak zakken dit soort keyboards en synths na ca. een jaar al een stuk in prijs. Het scheelt zo een paar honderd euro. :frons:

Back