Rolando - Jaguar.......Strings?

Uuuuuh... Kurweil K2000 of 'n willekeurige andere rompler??

Is trouwens DE sellout track van UR... dit maakte meneer Banks het minst UR van heel UR, ondanks ie echt veel vette shit heeft gemaakt.

Toch, de X101 en X102 blijven voor mij toppertjes. Heb deesch iets te vaak gehoord denk ik, maar hijs leuk wel.

Wil je nu serieus beweren dat je denkt dat een K2000 een rompler is? Misschien nog even verdiepen in de K2000 dan....

Evert

Net ff wat gehoord van die k2000, en wat een geluid heeft dat ding zeg. Dat is echt GEEN rompler hoor haha !!!

Da is toch?

Ik citeer uit manual: The K2000 packs 8 MB's of on-board sound ROM, and you can load samples from disk into optional sample RAM.

Lijkt me duidelijk. Het is 'n rompler die nogal akelijk goed te editen is.

Wil je nu serieus beweren dat je denkt dat een K2000 een rompler is? Misschien nog even verdiepen in de K2000 dan....

Evert

Mooie in trouwens. Je denkt of je beweert, serieus beweren dat ik denk... mooi hoor :D

Aldus Wiki:

A rompler is an electronic musical instrument that plays back samples stored in ROM chips to generate sound. Romplers lack the ability to record such samples and have limited or no capability for generating original waveforms. This is in contrast to samplers, which let the user record samples as well as play them back.

Aldus Vintagesynth:

It's not vintage, but since it's such an amazing synth it gets a page here. The K2000 uses V.A.S.T. (Variable Architecture Synthesis Technology) which allows you to take any multi-sample, noise or waveform and process it using just about any synthesis technique. The source of these multi-samples are from the 8MB of ROM which hold tons of authentic and superb quality samples. The internal processing is 32-bit with 18-bit DACs. The K2000 uses 31 sound-shaping algorithms to provide a variety of resonant filters, EQs, continuous panning, amplitude modulation, crossfade, distortion, digital wrap, waveshaper, pulse width modulation, high frequency enhancement, low frequency oscillators, hard sync oscillators and mixing oscillators, all with real-time MIDI control.

It's a beautiful synth with an elegant and organized layout and very high quality pitch and mod wheels! Not to mention a 61-note velocity & aftertouch sensitive keyboard with a quality feel and response to playing. The K2000s adds a quality sampler with standard 2MB RAM that can be expanded to 64MB. Sample in stereo or mono, via analog or digital inputs and you have all the sample edit functions you'll need to create some of your own sounds. Use the built-in 3.5" disk drive or connect an external drive to the SCSI port for limitless sample storage.

Other professional features include stereo multi-effects capable of four simultaneous effects including reverb, chorus, delay, multi-tap delay, flange, rotary simulation and more. Up to six polyphonic audio outputs. There's also the 32-Track sequencer, fully editable, with features like 768 ppq resolution and nondestructive track editing and groove quantizing.

Aldus Evert

Da is toch?

Ik citeer uit manual: The K2000 packs 8 MB's of on-board sound ROM, and you can load samples from disk into optional sample RAM.

Lijkt me duidelijk. Het is 'n rompler die nogal akelijk goed te editen is.

Ach, er zijn zoveel synths die ook als extratje een berg ROM geluiden aan boord hebben? Dat had mijn korg radias ook en dat was toch een echte synth.

Heheh... nou, het is dus 'n rompler die kan samplen. Of 'n sampler met ROM's. Wat jullie willen. Ik denk o iets.

Heheh... nou, het is dus 'n rompler die kan samplen. Of 'n sampler met ROM's. Wat jullie willen. Ik denk o iets.

Oke betwetertje, die k2000 is toch echt een synthesizer hoor, hij heeft waveforms aanboord en hondertduizend parameters waarvan je nog nooit gehoord hebt. Over het geluid nog maar te zwijgen, hij rost de ms10 en 20 en alle andere analoge vintage monosynths er keihard uit.

Wat denk je nou, dat je aan de hand van een paar gegoogle tekstjes op wikipedia en internet meteen alles weet over bepaalde onderwerpen? Je faalt ongeëvenaard hard.

Oke betwetertje, die k2000 is toch echt een synthesizer hoor, hij heeft waveforms aanboord en hondertduizend parameters waarvan je nog nooit gehoord hebt. Over het geluid nog maar te zwijgen, hij rost de ms10 en 20 en alle andere analoge vintage monosynths er keihard uit.

Wat denk je nou, dat je aan de hand van een paar gegoogle tekstjes op wikipedia en internet meteen alles weet over bepaalde onderwerpen? Je faalt ongeëvenaard hard.

Ik heb het duidelijk mis... gefaalt met de grote F :D

De manual ligt hier nog naast me. 300 pagina's ofzo? Ik weet wat ie kan en doet... heb het ding ook gehad. Kon er weinig mee.. te veel te editen. De koper had de manual niet nodig, kon het ding toen niet vinden.

Maar effe on topic, het zou zomaar 'n K2000 kunnen zijn geweest. De oudere Larkin dingen zijn zowat helemaal met de K2000 gemaakt.

Je hebt gelijk BasicSystem. Ik was even afgeleid. Het zou inderdaad een K2000 kunnen zijn. De K2000 is vooral in de Detroitscene een erg populaire rompler.... (Carl Craig en Kenny Larkin werk(t)en er oa mee)

Hmmm, JD800 zou ook kunnen.

Het zou eigenlijk ieder apparaat kunnen zijn vanuit die tijd. Zo bijzonder klinken die strings niet. Misschien is het wel 'n orkest sample..

Zoek meneer Rolando affe op op Myspace ofzo.. hij geeft vast antwoord.

Als ik me niet vergis is dat nou juist het probleem met die track.. wie heeft het ding gemaakt..

Uuuuuh... Kurweil K2000 of 'n willekeurige andere rompler??

Is trouwens DE sellout track van UR... dit maakte meneer Banks het minst UR van heel UR, ondanks ie echt veel vette shit heeft gemaakt.

Toch, de X101 en X102 blijven voor mij toppertjes. Heb deesch iets te vaak gehoord denk ik, maar hijs leuk wel.

Dit is Banks helemaal niet?

Da zeg ik ook nie ey..

die strings zijn ingespeeld door Gerald Donald, dus vraag 't hem dan maar

en de K2000 is een rompler met een ram sampler

Back