Ik hoor mijn computer over de monitorspeakers

Mark66

Ingeburgerd
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn geluidskaart (M-Audio Audophile 2496 PCI)
De laatste tijd hoor ik alles waarmee ik momenteel mee bezig ben over de speakers.
Mozilla Firefox is een ramp en dan hoor je echt een vervelende brom uit de speakers komen. Maar ook de hardeschijf hoor ik draaien en mijn muis hoor ik. (KRK RP6)
Als ik de kabels uit mijn geluidskaart haal dan heb ik het probleem niet meer.

Wat heb ik al geprobeerd:

- Geaard stopcontact
- Drivers geluidskaart opnieuw geinstalleerd

Wat kan het zijn? Ik heb een vrij nieuwe pc die nog geen jaar oud is en waar geen troep op staat (echt een studio pc) weet iemand een oplossing of iets wat ik nog kan proberen?

Dankje!

Waar heb je de Audiophile in de pc zitten? Zit deze toevallig net onder de videokaart gemonteerd o.i.d.?

Mocht dat het niet zijn zou je eventueel van ART of Palmer een Line Isolator kunnen kopen.
De ART DTI of de Palmer PLI-03 gaat het dan om.

Succes!

Waar heb je de Audiophile in de pc zitten? Zit deze toevallig net onder de videokaart gemonteerd o.i.d.?

Mocht dat het niet zijn zou je eventueel van ART of Palmer een Line Isolator kunnen kopen.
De ART DTI of de Palmer PLI-03 gaat het dan om.

Succes!

Ja dit is het geval, en ik dacht zelf ook al dat het daardoor kwam. Is er nog een andere oplossing? want ik zie dat ik dat alleen via internet kan aanschaffen (Buitenland) want ik ben van plan om morgen even meerdere dingen aan te gaan schaffen en dan kan ik gelijk iets in huis halen.

Alvast bedankt, (Mocht er geen andere oplossing zijn dan ga ik dit toch maar aanschaffen)

Ben gister toevallig een topic bij M Audio hierover tegengekomen:

Hum/Ground Loop/Electrical Noise

If you experience a constant humming or low frequency buzzing you probably have a ground loop. Try connecting all devices to the same power outlet on the wall. If you have a laptop, disconnect its power supply to see if the hum/buzz disappears. Please see this guide for assistance with troubleshooting ground loops.
Bron:http://www.m-audio.com/?do=support.faq&ID=786ec8d75b137d3466b1e725531a59cc

Hier topic hoe eea uit te sluiten:

60 Hz hum / noise in the audio, ground loop troubleshooting
http://www.m-audio.com/index.php?do=support.faq&ID=12cfebbf1c694ee8664859cfd004577c

Check ook ff dit topic, gaat over de adressering:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=144250&page=2

en hier de oplossing van M Audio:

IRQ Troubleshooting (Windows)
http://www.m-audio.com/index.php?do=support.faq&ID=80d7b56e35ea51e73104295aec1f755b

Is wel wat leesvoer maar goed :P
Suc6

Hey, das toevallig.. ik heb ook een Audiophile 2496 en bij mij zorg Firefox ook voor een brom.. bij fullscreen vooral..

Ik heb een M-Audio Delta-44, ook PCI, ook hetzelfde probleem, maar pas sinds ik een update naar nieuw mobo en cpu heb gedaan -- een 'ASUS P8P67 LE' met 'i5 2500K Sandy Bridge'. Ik heb het over het algemeen nu acceptabel stil, maar als ik de volume knop vol open zet met niks er op hoor ik echt alles op mn PC..

Die brom heb ik ook, ik denk dat dat de video kaart is ofzo, heb het zelf met spelletjes heel erg.

Hebben jullie toevallig een nieuwe PC gekocht recent? Las elders ook een lange thread over dit gedoe: http://www.gearslutz.com/board/so-m...-motherboards-produce-dirty-energy-noise.html

Ik had het zelfde probleem en heb een andere voeding gekocht en toen was het probleem verdwenen . Het was bij mij voornamelijk een soort muizenpiep als ik de muis bewoog :) Heel irritant , ik moest even zoeken maar het was deze modulaire voeding van CoolerMaster de Real Power M520 Modular PSU , het voordeel daarvan is dat je alle kabels die je niet nodig hebt weglaat , geen losse zich als antennen gedragende overbodige kabels meer in je pc .
Ik weet niet of het dat was, maar het heeft wel geholpen geen brom en geen geen gepiep meer .

Ik had het zelfde probleem en heb een andere voeding gekocht en toen was het probleem verdwenen . Het was bij mij voornamelijk een soort muizenpiep als ik de muis bewoog :) Heel irritant , ik moest even zoeken maar het was deze modulaire voeding van CoolerMaster de Real Power M520 Modular PSU , het voordeel daarvan is dat je alle kabels die je niet nodig hebt weglaat , geen losse zich als antennen gedragende overbodige kabels meer in je pc .
Ik weet niet of het dat was, maar het heeft wel geholpen geen brom en geen geen gepiep meer .

ik had 't zelfde probleem op mn vorige pc, vooral hardeschijf-gerommel en klikjes bij het bewegen van mijn muis maar nu in een nieuwer systeem (met dezelfde audiokaarten erin) heb ik nergens meer last van. Toevallig heb ik ook een 520W modulaire psu van CoolerMaster, maar ik had er niet eerder aan gedacht dat dat waarschijnlijk de oplossing was! Klinkt erg aannemelijk!
Zeker de moeite waard om te proberen!
suc6

M520 heeft alles opgelost! Ik haaldde m'n ouwe er uit: Sweex. Dat verklaart misschien ook wel een hoop.

Back