Output oversturen in Cubase

Eurynom3

Ouwe rot
Ik weet dat velen het afraden maar toch wil ik een sound digitaal oversturen. Als ik dit in Cubase doe en hem vervolgens opsla, heeft de sample een volume van + weet ik veel. Deze heeft een klank zoals ik het wil; namelijk overstuurd. Als ik vervolgens het volume zachter zet, verdwijnt de klank.

In logic blijft na opslaan de klank wel behouden. Hij zet hem automatisch om naar 0 Db, hoe hard je hem ook uitstuurt. Hoe krijg je dit voor elkaar in Cubase?

Ik weet dat velen het afraden maar toch wil ik een sound digitaal oversturen. Als ik dit in Cubase doe en hem vervolgens opsla, heeft de sample een volume van + weet ik veel. Deze heeft een klank zoals ik het wil; namelijk overstuurd. Als ik vervolgens het volume zachter zet, verdwijnt de klank.

In logic blijft na opslaan de klank wel behouden. Hij zet hem automatisch om naar 0 Db, hoe hard je hem ook uitstuurt. Hoe krijg je dit voor elkaar in Cubase?

Denk dat je beter een (tube) overdrive plugin oid hiervoor kunt gebruiken.

Dat heeft te maken met hoe je het bestand exporteert. Als je uit cubase weg schrijft als 32 bit float dan kun je het eindresultaat weer normalizen en klinkt het weer alsof het helemaal niet overstuurde. Als je het dan eerst naar 16 bit converteert dan "fixeer" je het effect min of meer. Je kunt ook als 16 bit exporteren natuurlijk als je wilt. Voor zover ik weet ondersteunt Logic geen postieve db waarden bij het wegschrijven dus dan heb je deze symptomen niet. Er komt nog iets meer bij kijken maar zo zit het ongeveer in elkaar.
Ik kom dit effect bijna op dagelijkse basis tegen, dus heb het soort van in mijn werkwijze opgenomen.

Een groep aanmaken,geluid naar die groep sturen,groep zachter zetten zodat het geluid niet daar ook overstuurt...en vervolgens die groep exporteren...

Ja,wij oversturen ook wel eens wat :D

Back