Keyboard op gitaarversterker aansluiten

PsYcHomAnTiS

Stamgast
Ik zou mijn Roland VK-1000 (beslis zelf maar wat het is, synth, keyboard, ik weet het niet) op een gitaarversterker willen aansluiten, maar ik vraag me af of dat wel ok is voor de VK-1000.
Dan kan ik wat Deep Purple distortion krijgen. ik weet dat John Lord zijn hammond altijd aansloot op een stel Marshall's, maar een elektromechanische hammond is natuurlijk iets helemaal anders dan een digitale cloon.

Ik weet dat het niet goed is voor de speaker van de versterker, maar dat boeit me niet zo heel erg, het gaat me er eerder om of ik geen problemen met mijn VK-1000 ga hebben. Het laatste wat ik zou willen is dat ik hem kapot maak. Ik weet dat gitaarversterkers een input voor pickups hebben die een andere impedantie hebben dan gewoon lijnsignaal, maar doe ik mijn VK-1000 hiermee kapot?

Ik heb in ieder geval al meerdere malen synths aangesloten op mijn Roland Cube 30 zonder problemen. Ik zie niet direct in waarom er iets kapot zou moeten gaan hierdoor.

Kan gewoon aangesloten worden.
Als je het helemaal technisch bekijkt zou je kunnen zeggen dat er sprake is van impedantie mixmatch.
Maar dat boeit niet.
Gewoon aansluiten en kijken of de sound die je wilt eruit komt.

Ik heb het al een paar keer geprobeerd, en de sound die eruit komt is echt volledig wat ik wil, maar ik wil hem nu ook meer gaan gebruiken, en ook voor lange optredens enzo. Ik wil gewoon niet dat er iets aan mijn rhodes stuk gaat want ik zou niet weten wat ik zou moeten zonder de VK-1000.
Die impedantiemismatch, kan die ook voor langere periodes geen probleem opleveren?

Ik heb het al een paar keer geprobeerd, en de sound die eruit komt is echt volledig wat ik wil, maar ik wil hem nu ook meer gaan gebruiken, en ook voor lange optredens enzo. Ik wil gewoon niet dat er iets aan mijn rhodes stuk gaat want ik zou niet weten wat ik zou moeten zonder de VK-1000.
Die impedantiemismatch, kan die ook voor langere periodes geen probleem opleveren?

Di wat om er tussen te doen?

Back