DSI Prophet '08 : waarom al zo vaak 2e hands aangeboden?

Mijn keys versie is niet dented. Weet niet of dit beter is...

Er zijn zelfs op de latere PE versie twee soorten boards verschenen;
De eerste PE boards hadden detented encoders (soft click) voor 'param 1&2' en tegelijkertijd
non-detented (smooth:geen click) voor de overige encoders.

De tweede versie (tot vandaag de dag gebruikt door DSI) heeft detented encoders
(soft click) voor alle encoders van de PE versie.
Aldus Tracy Wadley (support) van DSI.

Deze informatie werd mij desgevraagd door DSI medegedeeld omdat mijn
prophet PE (2010) na reparatie die handige 'clicks' niet meer had met name
op de oscillator golfvorm selector.

Bleek dat ze bij I4Muzique (in Eindhoven waar ik de synth gekocht had) de
oudere PE boards (nog op voorraad) erin hadden gezet ipv de nieuwste die eruit
kwamen.
Nu ik ze hier uiteindelijk mee heb geconfronteerd gaan ze de dialoog uit de weg en
blokkeren m'n mails.

Uitkijken dus met reparaties bij die zaak... als je voor je recht opkomt ben je
ineens geen koning meer !

:( :r

De prophet 08 is een geweldige synth, de beste analoge poly synth.
De grootste namen in de dance scene gebruiken dat apparaat in bijna elke productie

Die stroom aan verkopen komt puur door die pauper shit economie.
Mensen dumpen massaal spullen en die apparatuur dat waarde heeft wordt als eerste gedumpt.
Ook merk ik dat het 10x zo lastig is om spul te slijten.
Kijk naar die enorme stortvloed aan verkopen op marktplaats.

Is het nou moeilijk om spul te verkopen, of is er juist een enorme stroom van verkoop? Welke van de twee?

Heb btw net mijn Prophet 08 verkocht. Komt het door de pauper shit economie? Nee. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken. De reden dat ik hem wegdeed? Ik kon niet "connecten" met het ding. Ik ben lui, wil snel resultaat en altijd goed geluid horen. Welke synth heeft die eigenschappen wel? Een juno 106 bijvoorbeeld. En die kost minder dan een halve Prophet 08! Bovendien zit daar wél bas in! :engel:

ik zag hem al staan de PE edition toch?
ik heb nog steeds geen poly analoog dus leek me wel leuk...

maar hoezo geen snel resultaat? er zitten toch genoeg knoppen op?
of moet je toch weer menu's door?

Genoeg knoppen ja, dacht ik dus ook, weinig menu-diving. Maar veel knoppen staat niet gelijk aan snel resultaat, daarvoor moet je toch wat dieper naar de eigenschappen van de hele interface kijken. De knoppen zijn wel logisch uitgeplanned over het paneel, maar moeilijk van elkaar te onderscheiden. Alles is donker/zwart, met kleine letters erboven, en eronder. Het gaf me geen gevoel van overzicht.

Ik kwam niet snel weg uit de 'basisklank' van het apparaat, daarvoor moet je gewoon tijd investeren om die interface te begrijpen, en hoe het apparaat reageert op knob-tweaking. En dan is het gewoon simpel, sluiten die twee elementen aan bij jouw intuitie, of moet je naar de synth toe groeien, en heb je daar dan tijd voor? Ook vond ik de klank van het filter niet veelzijdig, wel lekkere resonance, dat moet gezegd worden.

Die klik had ik bijv. wel met de 106. Alles klopt daaraan, en sluit aan bij mijn gevoel. De sliders, de kleurtjes, de simplesse van het design, de manier waarop de klank verandert door het schuiven aan de sliders. En dan de klank. Nou dat is gewoon synthesizer love. Ik heb me niet door de prijs van de P'08 laten afleiden, het is een mooie synth voor de prijs. Maar hij deed het 'm jammer genoeg niet. Dat had ik ook liever anders gezien. Een soort juno 106, met 2 oscs en veel mod mogelijkheden, had ik een beetje op gehoopt. Nouja, ik geef het toe, ook de toto-brass patch trok me erg aan.

Ik ga nu een moderne Roland proberen: JP8000. Ik hoor leuke dingen over de pad en stringsounds. De diepte van dat type klanken, plus een makkelijke interface, daarvoor koop ik een HW synth. Dus ik hoop op een juno-achtige affaire ;). Anders koop ik toch wel weer een 106, maar dan ga ik wel die voicechips halen :D

ooh nou je zou toch verwachten dat een prophet 08 toch veelzijdiger is dan een juno 106?
ik heb een juno 6 gehad en die klonk ook lekker daar niet van, maar toch klonk het vaak "hetzelfde" zegmaar.. wel warm enzo

Ja, daar heb je gewoon gelijk in, veelzijdiger is hij wel. 2 osc's, sync, veel mod opties. Maar bijvoorbeeld, bas? Nee, dat brengt een P'08 niet overtuigend, een 106 wel! Dus wie is er dan veelzijdiger? Ik denk dat je van een 106 kunt zeggen dat een 106 daarom breder inzetbaar is, voor bas, chord EN lead partijen. De PE'08 vooral voor chords en lead.

uit elke synth komt toch wel bas met 2 lage osc en lage cutoff??

nou ja ik heb een moog voyager gehad en had daar, buiten de naam en vintage-heid, ook geen klik mee...
synth-fx, bassen en leads deed hij goed maar ik wou toch een ander soort geluiden

Ik ben niet ontevreden over de bassen van de Profeet, al kunnen mijn Moogs dat beter, dus mogen die de bassen doen. De gebruikersinterface vind ik vreemd genoeg lastiger dan die van de de Andromeda. Balans van de vco's in plaats van een mixer en volumeregeling in een menu in plaats van bij de vca, om eens twee dingen te noemen. Ook snap ik nog steds niet waarom er een soort autopanning in zit. As ik de stereo spread en alle panningmodulatie uitzet, blijft er een panning per gespeelde noot.

Geen bass uit de P08? OMFG ignorance is bliss zullen we maar zeggen :D

Ik zag James Blake er mee spelen op Motel Mozaique (vorig jaar geloof ik). Die bass trilde werkelijk alles omver.

Ik ben niet ontevreden over de bassen van de Profeet, al kunnen mijn Moogs dat beter, dus mogen die de bassen doen. De gebruikersinterface vind ik vreemd genoeg lastiger dan die van de de Andromeda. Balans van de vco's in plaats van een mixer en volumeregeling in een menu in plaats van bij de vca, om eens twee dingen te noemen. Ook snap ik nog steds niet waarom er een soort autopanning in zit. As ik de stereo spread en alle panningmodulatie uitzet, blijft er een panning per gespeelde noot.

Die autopanning moet uit te zetten zijn. Ik heb die van Maurice overgenomen. Ik ben erg te spreken over de kracht van het filter. Hij klinkt directer dan de A6. Op het eerste gehoor ook makkelijker in de mix.
Behoorlijk veelzijdig. Ik ben er erg over te spreken. De sound heeft voor mij dat creative wat ik ook bij een jx3p heb. Die panning is vaag. Volgens mij gewoon uit te zetten bij de modulatie slots.

ik heb veel youtubes gekeken van de P8 en moet zeggen dat wat ik hoor erg lekker is. de sound lijkt wat brassier dan van een andromeda alhoewel je daar ook behoorlijke rasperige brass mee kan maken maar je moet wel alle tricks gebruiken. (ben trouwens ultiem tevreden met mijn andromeda)

ik zit weleens te denken aan nog een goede upperclass polysynth. P8 lijkt me wel mooi en veelzijdig alleen super klote met al die pots en jumps, zelfde als een andromeda. snap zowieso niet waarom dat tegenwoordig nog zo moet, we leven in 2012 waar degelijke onderdelen gewoon te realiseren moeten zijn.

wil een P8 weleens in het echt horen want denk wel dat het voor het geld een mooie synth is, maar denk dat mijn keuze eerder zal vallen op een oberheim xpander, mks80 of se code (wel wat meer sparen)

ik heb veel youtubes gekeken van de P8 en moet zeggen dat wat ik hoor erg lekker is. de sound lijkt wat brassier dan van een andromeda alhoewel je daar ook behoorlijke rasperige brass mee kan maken maar je moet wel alle tricks gebruiken. (ben trouwens ultiem tevreden met mijn andromeda)

ik zit weleens te denken aan nog een goede upperclass polysynth. P8 lijkt me wel mooi en veelzijdig alleen super klote met al die pots en jumps, zelfde als een andromeda. snap zowieso niet waarom dat tegenwoordig nog zo moet, we leven in 2012 waar degelijke onderdelen gewoon te realiseren moeten zijn.

wil een P8 weleens in het echt horen want denk wel dat het voor het geld een mooie synth is, maar denk dat mijn keuze eerder zal vallen op een oberheim xpander, mks80 of se code (wel wat meer sparen)

Problemen met pots en jumps zijn dus verleden tijd als je de PE (Pots Edition) versie hebt!

zou mooi zijn als iedereen dat 100% kan bevestigen, misschien dat ik hem een keer ga proberen.
denk wel dat eerdergenoemde xpander, mks80 en se code van een andere orde zijn

zou mooi zijn als iedereen dat 100% kan bevestigen, misschien dat ik hem een keer ga proberen.
denk wel dat eerdergenoemde xpander, mks80 en se code van een andere orde zijn

Ik denk dat ie niet veel onder doet voor de expander hoor. Ik zou inderdaad echt gaan voor de Pe versie. Maakt hem echt een andere synth, vreemd genoeg nog veel meer hands-on. De problemen zijn daarnaast dan ook echt verdwenen. Weet niet waar je woont, kom anders maar een keer proefdraaien...

SE omega /code 8 lijkt heel heel heel erg op de sound van een Korg Trident. En dat is positief zeg ik er maar weer bij.

een Korg trident is 1200 tot 1400 euro en een SE Omega/code 8 toch nog wel vanaf 2200

De tetra zie je toch een stuk minder vaak te koop. Misschien is deze toch meer bang voor the buck?
Ik ben iig heeeel happy met mn tetra

Geen bass uit de P08? OMFG ignorance is bliss zullen we maar zeggen :D

Er zit zeker wel veel substance in het laag, alleen zijn de envelopes niet zo snappy. Ik kijk toch elke keer (onbewust) naar andere synths voor basslines.

Sterkste kant van de prophet is echt de polyphone klank. De separatie is zo goed, als je even de moeite neemt om de juiste sweetspot te vinden kwa waveform en mix, is het echt top niveau (jupiter 8 & cs80).

Back