Af en toe wil de M3 niet goed een program saven

LegolasII

Vooral doorrr gaan
Hallo liefhebbers,

Even een vraag wat betreft het saven van programs op mijn M3.

Het komt soms wel eens voor, dat ik een program tweak, er van alles aan gedaan heb... en best ook wel wat tijd in heb gestoken... :frons:

Maar als ik vervolgens zo'n aangepast program naar een andere bank wil saven,
is het geluid van het program compleet verdwenen, of zijn de RTC controllers volledig de weg kwijt... In de praktijk komt het er op neer, de hele aanpassing weer opnieuw te doen. En maar hopen dat de synth het nu niet in z'n bol krijgt, om de zaak plat te gooien. Komt dit meer voor bij Synths, dat je een program saved en dat ie hem gewoon niet accepteert?

In totaal al wel 5 weigeringen gehad, van bepaalde programs.
Doe ik dan te veel? Of maak ik een fatale combinatie van parameters?
Terwijl toch de meerderheid zich normaal laat saven.

Wie is hier bekend mee?

Groet,
Piet :)

M3-problemen

M3-problemen

Ik kan me toch niet indenken, dat ik de enige ben met dit soort problemen.
Weet echt niemand hier een antwoord op te geven?

Ik vind het een groot mysterie, waarom het ene programma zich wèl laat saven, en een andere niet. Wat zou daar dan toch de oorzaak van kunnen zijn...
Heb ik een maandagmorgen M3?

Groet,
Legolas 8>

nog nooit van zulk een issue gehoord.

Zijn het bewerkte init-patches die je probeert te saven, of komen ze van elders ? (extern ingeladen bijvoorbeeld)
Indien extern ingeladen / van het net geplukt, zijn ze misschien niet geheel compatibel met jouw (versie van de) M3.
Ik denk aan OS updates, of patches bedoeld voor een gelijkaardige engine (Microkorg II ?) die niet geheel compatibel zijn.

Het zijn een stuk of vier programs.
En ze zitten allemaal standaard in de programs van mijn M3.

Ik pas de bestaande geluiden aan voor gebruik in combinatie met mijn Tyros 4.
Daarvoor gebruik ik de UD, UE, UF en UG bank.
Inmiddels heb ik ze haast allemaal gevuld. Dus zo'n 500 geluiden aangepast.
Afgezien dus van een paar weigeraars, één zo'n weigeraar is Star Theme, die vertikte het om mijn wijzigingen te slikken. Heel raar, het geluid is dan helemaal weg, en dan moet ik het orgineel weer opzoeken, om alles weer aan te passen... Met die sample heb ik het opgegeven. Dan maar niet. Maar het is toch vreemd.

Back