Bij verkoop eigen geluiden wissen?

Synthurion

Ouwe rot
Ik vroeg me af of hier ooit al eens een topic over gelopen heeft?

Namelijk hoeveel mensen hier zijn die bij de verkoop van een synthesizer de door hun geprogrammeerde geluiden laten staan en deze dus voor nop weggeeft aan de koper?

Ik persoon geef altijd m'n brouwsels weg maar kreeg in het verleden vrijwel altijd synthesizers terug 'tweedehands' waarvan de eigen geluiden braaf gewist waren wat ik eigenlijk op zich best egoïstisch vond :duivels:

Ik heb een keer een synth gekocht waarop alle presets hetzelfde waren gemaakt. Vond het wel een beetje overdreven. Zelf zou ik niet zo paranoïde zijn tenzij ik een sound erin heb zitten die een bekend nummer van mij echt "gemaakt" heeft. Dan is het iets teveel weggeverij. Voor de rest.. ach ja.

Da's een goeie, heb regelmatig synths gehad met interessante geluiden maar nooit bij stil gestaan.

Zelden user presets gehood die konden tippen aan de standaard presets. Van die sounds die maar maximaal één octaaf per ongeluk lekker klinken, of de naam van één lekkere preset tien keer met minimale variaties weggeschreven in de user banks, meer dat werk meestal :dubbel:

Bizar gegeven trouwens dat je 'eigen geluiden' zou kunnen maken met de variabelen die een fabrikant je gegeven heeft..

Zelden user presets gehood die konden tippen aan de standaard presets. Van die sounds die maar maximaal één octaaf per ongeluk lekker klinken, of de naam van één lekkere preset tien keer met minimale variaties weggeschreven in de user banks, meer dat werk meestal :dubbel:

Dat dus. :)

Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan om presets al dan niet te wissen bij verkoop. Een volgende kan er maar plezier mee hebben.

Aardig dat je de moeite doet voor me zou ik ook zeggen, ik initialiseer mijn synths meestal na aanschaf. Dan ga je ook niet lopen mieren van waar zou ik dit geluid nog kunnen opslaan maar je pakt gewoon init patch en je kloot net zo lang tot het af is -> opslaan -> volgende

Dan heb je denk ik nog niet genoeg "vintage" presets gehoord. Dikke vette warme brede grommende bakken met de presets piano (plonk), fluit (tuuu), violin (njeeeh) etc. en dan het liefst alsof het uit iemand z'n neus opgenomen is ;)

Ik verwijder altijd alles omdat ik er van uit ga dat de koper een nieuw gevoel wil hebben en niet zit te wachten op mijn gekloot. :D

Laatst gewijzigd:
Dan heb je denk ik nog niet genoeg "vintage" presets gehoord. Dikke vette warme brede grommende bakken met de presets piano (plonk), fluit (tuuu), violin (njeeeh) etc. en dan het liefst alsof het uit iemand z'n neus opgenomen is ;)

Altijd mooi om eens zo'n Tomita of Carlos LP uit eind jaren '60 vroege jaren '70 te scoren. Zitten best mooi geluiden in, maar echt veel van die geluiden zijn gewoon zo slecht. Om dan te bedenken dat dat uit een bak komt die destijds net zo duur was als een huis :dubbel:

Ik heb een tijd geleden mijn Alpha Juno van Yoozer hier overgekocht, zijn presets stonden hier nog in,
die heb ik niet gedelete, vond ik erg handig om te bekijken om zo beter te begrijpen hoe de synth werkt,
ik ken em nu door en door dus heb alle presets in 'init's verandert.
Als ik een synth verkoop vraag ik het vaak of die persoon wil dat ik de synth naar fabrieks instellingen wil zetten of dat het hem niets uit maakt, als er presets op staan die ik echt niet wil delen delete ik die wel,
maar zo speciaal zijn mijn patches niet, dus nog niet gedaan uit eigen initiatief.

Namelijk hoeveel mensen hier zijn die bij de verkoop van een synthesizer de door hun geprogrammeerde geluiden laten staan en deze dus voor nop weggeeft aan de koper?
mja, waarom niet...
Ik persoon geef altijd m'n brouwsels weg maar kreeg in het verleden vrijwel altijd synthesizers terug 'tweedehands' waarvan de eigen geluiden braaf gewist waren wat ik eigenlijk op zich best egoïstisch vond :duivels:
waarschijnlijk denken ze meer te kunnen vangen voor een synth wanneer ze die gammele factory presets er weer in klooien...
geluiden die dus destijds juist de conventiele sounds van dat moment moesten voorstellen...

Laatst gewijzigd:
Ik doe altijd even een factory reset, dat voelt als schoon opleveren. Mijn user-geluiden hebben heel veel waarde voor mij maar niet of nauwelijks voor iemand anders.

Same here. Ik heb er geen problemen mee om mijn patches te delen, maar ik lever ze meestal ook 'schoon' af voor de nieuwe gebruiker.

gewoon verkopen en alles erbij leveren wat ik heb.
of de ander er wat mee kan, wat aan heeft en/ of een wereldhit kan scoren die mij niet lukte ....
ik gun het hem/haar van harte.
kan m'n tijd wel beter gebruiken dan aan het opschonen en beschermen van mijn " copyright"
verder heb ik geen enkele moeite met het delen van presets, wou alleen dat wat meer mensen dat ook deden, wordt soms wel een beetje kriegel van het kleinzerig kruideniers protectionisme van " collega" muzikanten

Ik geef mijn patches altijd verschrikkelijke namen mee, waarvan een ander zich mogelijk zou kunnen afvragen of ik wel helemaal lekker ben... Als ik daaraan denk zou ik eigenlijk ook beter alles naar factory kunnen omzetten.

Ik geef mijn patches altijd verschrikkelijke namen mee, waarvan een ander zich mogelijk zou kunnen afvragen of ik wel helemaal lekker ben...

komt bekend voor

Back