Bij verkoop eigen geluiden wissen?

ik heb net gereageert op een verkoop van een Micro modular hier, deze ging met een cd met 3000+ patches de deur uit. Deze patches zijn door anderen gemaakt en dat vind ik als verkoop argument ronduit schandalig. De verkoopster had de postingregels in acht moeten nemen waar deze zijn gedownload.

Ik geef mijn patches altijd verschrikkelijke namen mee, waarvan een ander zich mogelijk zou kunnen afvragen of ik wel helemaal lekker ben... Als ik daaraan denk zou ik eigenlijk ook beter alles naar factory kunnen omzetten.

Bijvoorbeeld? :D

de meeste factory presets zijn vaak ende over het algemeen nou niet echt je van het... standaard de gebruikelijke array aan conventionele voor den standaard early 80's keyboard henk plastic klinkende piano's, van die quasi met-1-oor-dicht-in-de-verte strings en nutuulk de standaard blocky orgeltjes...
goed, voor de non creatieveling die PCIES dezelfde sounds als zijn/haar favoriete eighties synthpop bandje zoekt (die ze zelf amper tot geheel niet bewust hebben meegemaakt) dan weer wel nutuulk...

Die SY reeks kan je hééél raar laten klinken. Ook hééél erg onbruikbaar laten klinken trouwens. :) Ik hield het meestal toch bij (licht aangepaste) presets bij die dingen. Na een tijdje heb je de waveforms ook wel gehad en begint alles wat hetzelfde te klinken. Maar toch erg leuke synths voor het geld.

De SY-85 had wel een verschrikkelijk fijn keyboard.....maar verder: good riddance :doei:

Nooit begrepen waarom Yamaha hun aftertouch wel speelbaar en betrouwbaar kreeg, en die van Roland speelde als een bunker en steevast stuk gaat.

Waarschijnlijk is het dezelfde man die bij Yamaha bepaalde welke gewichten "portable" waren, die bij Roland bepaalde welke aftertouch "goed bespeelbaar" was. Iemand in de categorie Hulk Hogan dus.

Meestal mooi "schoon" factoryresetted voor de volgende, maar da's absoluut niet omdat ik niks zou willen delen.

Alleen bij analoge synths zonder geheugen draai ik de knoppen altijd even naar 12.00u bij verkoop, voor de rest maakt het me niks uit dat iemand weet wat voor patches ik heb..

Alleen bij analoge synths zonder geheugen draai ik de knoppen altijd even naar 12.00u bij verkoop, voor de rest maakt het me niks uit dat iemand weet wat voor patches ik heb..
leuk bezigheidje nutuulk maar niet echt een toegevoegde waarde; een zelfgerespecteerd syntheticus zal zich daar toch maar weinig in interesseren en ze staan na een paar uurtjes toch weer op 'alle tijden'...
Bij eigen gemaakte patches kunnen de potentiële kopers vermoeden dat het ding stuk is...
:dubbel:

Laatst gewijzigd:

Ook wel leuk om de knoppen zo te zetten dat er zoveel mogelijk gedaan moet worden om er uberhaubt iets uit te krijgen. Filter EG's enzo. Kijken of je koper er wel uitkomt anders, mocht je dat nodig vinden, aan iemand verkopen die er wel wat van snapt... gemakkelijker als (de wat beperktere) analoogjes worden ze meestal niet. MEESTAL zei ik hè, niet schieten!!!

waarom doe je die 'moeite' dan? ;)

:engel: stukje service.

Dat wat Demian doet doe ik zelfs bij digitale synths/mixers/etc. :D beetje dwangneurose misschien? Of gewoon het "mooi" / netjes willen aanbieden?

Is een beetje hetzelfde als aanbieden incl. originele doos, etc.: heeft ook niet ECHT toegevoegde waarde mbt de mogelijkheden / klank van de synth, dus ja...

Als hij of zij je dan wel vermeld.:)

gewoon verkopen en alles erbij leveren wat ik heb.
of de ander er wat mee kan, wat aan heeft en/ of een wereldhit kan scoren die mij niet lukte ....
ik gun het hem/haar van harte.

Om eerlijk te zijn, ik heb nog nooit instellingen veranderd voorafgaand aan een verkoop, hooguit de synth een beetje opgepoetst en mijn hok wat opgeruimd.
Ik heb geen geheime patches, maar ik ben dan ook gewoon een simpele amateur, en als iemand mega superberoemd wordt dankzij een van mijn patches dan zeg ik tegen mijn vriendin dat mijn patch het ver geschopt heeft.

ik heb geen sints met geheugen, en als ik ooit een poly 6 te pakken krijg gaat eerst de batterij eruit
geheugen zuigt

Als ik een gebruikte synth KOOP is het eerste wat ik doe een factory reset. Serieus.
Ik hoef die meuk van anderen niet en maak zelf mijn patches wel als ik dat wil! :okdan:

En als ik een synth zou verkopen (wat ik niet doe), dan zou ik de patches die ik evt. gedownload zou hebben, er gewoon op een CD'tje bij doen. Hoeft de nieuwe eigenaar ze niet te zoeken, buiten dat je niet weet of ze nu nog wel te vinden zijn. En ik denk dat als ik patches heb gedownload, ik nu al niet meer weet/kan achterhalen wie ze ooit gemaakt heeft. Maar ik zou niet zeggen dat ik ze gemaakt heb als dat niet zo is.

Probleempje bij mij is wel dat ik nooit namen schrijf voor m'n geluiden, maak ik bijvoorbeeld van een preset 10 nieuwe geluiden dan hebben ze allemaal de dezelfde naam, inderdaad pure luiheid. Ik start overigens zelden bij een synth vanaf een nulpunt naar het geschikt geluid meestal laat ik me inspireren door de preset en ook dat is pure luiheid. Ik schaam me dus nog wel eens wanneer ik een synth met mijn geprogrammeerde geluiden verkoop :D

Back