cubase license trug krijgen van steinberg

soundmasters

Stamgast
dag lezer
lang geleden eens cubase sl 3.0 gekocht.
een jaar later upgrade naar c ubase 4 gekocht en die upgrade een jaar later weer
weggedaan. cubase 3 heb ik dus nog en wilde die weer gaan gebruiken op mijn nieuwe pc.
die jongen die hem over nam heeft toen wat gedaan met de licentie op mijn steinberg key.
tot mijn grote schrik zie ik nu dat de licentie van de sleutel weg is!!!!!!
de sleutel is dus leeg op twee demo`s van halion en hypersonic na.
kan ik nu die licentie nog trug krijgen van steinberg ik heb de steinberg key nog.
ik heb de code nog en eventueel de usb stick code weet niet of dit voldoende is.
ja en de doos en alle toebehoren natuurlijk.
alvast bedankt!

Nee het is een upgrade, je levert de oude licentie in om de nieuwe te mogen gebruiken, je hebt dus geen 2 licenties maar 1.

dus nu ben ik mijn licentie kwijt??? ik heb er geen en hij heeft er van 2, 1 gemaakt waardoor ik de mijne kwijt ben en hij
cubase wel kan gebruiken?

geen idee wat je bedoelt, maar als je een nieuwe upgrade koopt dan lever je de oude licentie in.
dus eerst een upgrade kopen en dan alsnog proberen de oude versie te verkopen werkt niet en is ook niet toegestaan.

nee ik heb de upgrade verkocht
de oude versie heb ik gehouden.
de jongen die de upgrade heeft gekocht heeft mijn oude key op de sleutel waarschijnlijk
op zijn steinberg key gezet en dat was niet echt de bedoeling zeg maar.
nu kan ik dus misschien mijn oude cubase sl3.0 niet meer gebruiken.
hij zei dat dit nodig was. het overzetten van de key op mijn sleutel naar die sleutel van hem.
wie snapt mij wel en kan me duidelijkheid geven?
alvast bedankt

nee ik heb de upgrade verkocht
de oude versie heb ik gehouden.
de jongen die de upgrade heeft gekocht heeft mijn oude key op de sleutel waarschijnlijk
op zijn steinberg key gezet en dat was niet echt de bedoeling zeg maar.
nu kan ik dus misschien mijn oude cubase sl3.0 niet meer gebruiken.
hij zei dat dit nodig was. het overzetten van de key op mijn sleutel naar die sleutel van hem.
wie snapt mij wel en kan me duidelijkheid geven?
alvast bedankt

als je upgrade dan wordt je steinberg key ook geupdate. Dus dan kun je oudere versies ook draaien. Als je de upgrade verkocht hebt dan heb je dus ook de licentie overgezet op zijn steinberg key. Dus heb jij geen licentie meer voor je oude software.

dus je zult het pakket opnieuw moeten aanschaffen nu.

Had die jongen die de upgrade heeft gekocht ook al cubase sl 3.0 ? In dat geval zou je kunnen proberen eens de utleg te doen aan steinberg - best met beide oude licenties van cubase sl 3.0 etc. - of evt de oude licentie van die jongen proberen krijgen. Indien die niet cubase sl3 had, heb je gewoon cubase 4 verkocht en valt er niks aan te doen.

hij had cubase sl 2.0 zei hij.
hij is eerst de doos enzo komen halen en kwam toen 2 dagen later met zijn steinberg key
speciaal vanuit utrecht om het zaakje over te zetten.
hij zei dat hij anders hem niet aan de praat kreeg.
heb hem net een mail gestuurd maarja tis al lang geleden dus ik vraag
me af of ik hier nog iets van ga horen

Als je 3 met licentie verkocht heb, dan heb je geleverd wat je aangeboden hebt, jij bent alleen wel je licentie kwijt. koop ongedaan maken is dan je enige optie, maar ik denk niet dat je koper daar mee akkoord gaat.

ik heb alleen de upgrade verkocht dat was tenminste de bedoeling.
vroeg er toen 100 euro voor geloof ik. hij koste toen in de winkel 180 ofzo die upgrade.
hij had zelf sl2.0 en daarmee had hij samen met mijn upgrade dus ook 4 kunnen hebben.
hij heeft zich vergist of mij belazerd.
ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
bedankt voor de reacties tot zover

vroeg er toen 100 euro voor geloof ik. hij koste toen in de winkel 180 ofzo die upgrade.
hij had zelf sl2.0 en daarmee had hij samen met mijn upgrade dus ook 4 kunnen hebben.

Zoals Raphie ook al aangaf gaat bij een update je licentie naar die nieuwe ge-update versie.
Verkoop je dan de update met de licentie, dan verkoop je eigenlijk een update CD-ROM met een full version licentie, en heb je zelf dus niets meer.

Tijd voor Cubase Artist 6 of Cubase 6 dus..........jammer voor je, maar je doet er nu denk ik niets meer aan. Je update had je alleen als update kunnen verkopen als je de licentie nog niet geactiveerd zou hebben. Maar heb je je al op het Steinberg forum met je probleem gemeld?
http://www.steinberg.net/en/support/steinberg_support_community.html
Je moet je er registreren met oa je dongle nummer, maar die heb je iig nog!

Je kunt geen 'upgrade' tweedehands verkopen (tenzij hij niet geactiveerd is)

Jij hebt je oude key en koopt een upgrade en past deze toe
Hierbij is de upgrade opgebruikt en is jouw oude key 'upgraded'
Als jij iets verkoopt, is het dus je upgraded key en niet de upgrade.

Sorry, maar dit is jouw eigen onwetendheid en common sense die je hier de das om doet, niet de koper die je belazerd heeft.
Leer hieruit en koop de nieuwe cubase

yes: upgrade kopen = oude licentie opgegeven

is geen discussie over mogelijk

Er staan regelmatig complete versies van cubase 4 voor weinig 2ehands te koop, update naar 6 is 133 euro (http://www.bax-shop.nl/updates-/-up...date-vanaf-cubase-5-of-4/product-details.html)

Tip, hier staat er eentje voor 100 euro https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=144756&highlight=cubase
No brainer als je het mij vraagt.
Tis dat ik zelf cubase 4 origineel en een upgrade naar 6 heb.

Edit:
Staat een upgrade naar 6 te koop @ marktplaats.., misschien issie er nog: http://muziek.marktplaats.nl/soundm...ZBxJ+if/68El8AAqv9/sf7Aqamw==&fta_ind=34&fs=1

Laatst gewijzigd:
Volgens mij moet je al een Cubase licentie op je dongle hebben staan, wil je een upgrade activeren. Dus een upgrade kopen is nutteloos, want je hebt geen Cubase licentie meer, die heb je immers verkocht. Je moet een full version kopen, evt. in combi met een update. Of je koopt gewoon meteen 6. Maar een oudere versie+upgrade zal het voordeligst zijn.
En kijk eerst goed bij een full version of je hem wel kunt updaten, en hoeveel het dan kost. Hoe ouder de Cubase, hoe duurder. Bij een hele oude versie is het nutteloos, want daar is de update bijna even duur als de full version.
Even goed de Steinberg site checken dus over de verschillende updates.

Hi,

ik ben de originele koper. Ik heb weinig toe te voegen aan alles wat hierboven al gezegd is. Ik wilde alleen even zeggen dat ik absoluut nooit enige intentie heb gehad iemand te belazeren. Inmiddels heeft de OP mij ook gemaild. Ik snapte het probleem initieel niet echt, maar ik denk dat de OP gewoon een andere voorstelling van zaken had hoe Cubase licenties werken. Heel vervelend wel, maar ik kan er weinig aan doen.

Back