Perfecte Bassline synth

rudyk1980

Ingeburgerd
Wie weet wat voor synth er uitermate geschikt is voor basslinetjes? Het liefst 1 met arp en sequencer en monofoon met midi. Maar als er CV gate opzit kan het ook vast wel met een truukje samen werken met midi? Ik zag een Moog prodigy en een micromoog of een korg MS-10 of MS-20? Wie heeft er nog meer tips? Hij mag niet meer dan 1000 euro gaan kosten dus de minimoog is off topic.

Groetjes Ruud

Yes, btw, I would recomend the Moog Little Phatty too, that's what I use.
Doepfer has also some good stuff but the sound is a lot more techno-ish!

Ik versta er geen reet van hierboven.

Anyway, er zijn natuurlijk tig synths die een lekkere bassline neer kunnen zetten. Ligt er vooral aan wat voor bassline je zoekt. Een TB303 is ook goed voor basslines maar een yamaha CS10 een casio CZ101 en een SH101 ook. Klinkt allemaal anders, dus dat zul je toch zelf uit moeten zoeken.

Hij mag niet meer dan 1000 euro gaan kosten

Dat klinkt meer alsof je 1000 euro te besteden hebt en dat geld ook op moet als het even kan. Ik zou eerst kijken naar welke sound je wilt hebben en daarna pas aan de kosten gaan denken. Misschien kom je onder de helft van je te besteden bedrag uit. Misschien dik erover maar dan kun je wel overwegen om bijvoorbeeld een kloon of een alternatief erop te zoeken.

Het liefst 1 met arp en sequencer en monofoon met midi. ls er CV gate opzit kan het ook vast wel met een truukje samen werken met midi?

Als je er een sequencer op hebt zitten heb je eigenlijk ook weer geen midi-input nodig natuurlijk. Wel iets om te synchroniseren maar dat zal dan vanzelfsprekend wel opgenomen zijn. CV/Gate kun je inderdaad gemakkeljik vanaf midi aansturen met een midi/cvgate kastje. Een arp zou ik eigenlijk ook niet in mijn eisen opnemen, dan vallen er al een hoop af en wat brengt het eigenlijk voor een meerwaarde kun je je afvragen, maar goed dat is mijn mening dan.

hmm.. de leukste bass-synth... de gekste basjes heb ik denk uit me elektribe-a gehaald.
al was daar meer de truuk:
bass-synth in chromatische sampler... basslijntje opnemen.. en de midi en de audio ervan in de elektribe gooien.
daarna spelen met de filters van de sampler of de elektribe.. het geheel is een best geinig resultaat..
de elektribe-a los vind ik dan weer kut klinken..

Dus... tis maar wat je wil met je basgeluidje :)

Mmmmm little phatty zou het kunnen worden mss dan wel de rack versie gezien ik al 2 klavieren heb..... ik ga em eens goed beluisteren. Misschien moet ik gewoon een XOXbox kopen. In ieder geval hij moet mooi rond en vol kunnen klinken dat ie een goede punch kan geven. Ik zal eens een track opzoeken die een goed voorbeeld geeft van de sound die ik zoek.

Mmmmm little phatty zou het kunnen worden mss dan wel de rack versie gezien ik al 2 klavieren heb..... ik ga em eens goed beluisteren. Misschien moet ik gewoon een XOXbox kopen. In ieder geval hij moet mooi rond en vol kunnen klinken dat ie een goede punch kan geven. Ik zal eens een track opzoeken die een goed voorbeeld geeft van de sound die ik zoek.

Voor hetzelfde geld heb je een Studio Electronics SE-1..

future retro revolution? ....sequencer, cv + gate, filter is ook op audio signalen te gebruiken, monofoon, midi aanstuurbaar met note on/off en clock etc....

Back