Perfecte Bassline synth

Die Leipzig heeft wel wat eigenaardigheden (althans, volgens de review in SOS ;) ). Vooral filter resonantie schijnt nogal vaag af te stellen te zijn...

SE1x is echt een super dikke bass synth. Voor meer techno/arpeggio basslijnen is een DSI Mopho ook zeer geschikt.

Is de Moog Minitaur niks, hij is speciaal voor bas zeggen ze:

MinitaurFrontPP.jpg

Ik heb zelf een MacBeth M3X
ook erg sterk in Bass!!!!

Holy Cow, die Leipzig is echt moddertjevet zeg. Dit is mijn eerste berichtje hier op dit forum trouwens, afgezien van mijn voorsteltopic, ik ben in de toekomst op zoek naar een lekkere synth die met name de baslijnen vetter kan laten worden. Dit is wel heel dik.. wow..

Mijn ideetjes waren een DS Mopho Key, een Moog Little Phatty, misschien Minitaur als ie voor een geschikt prijsje opdoemt (maar dan weer een keyboard nodig) of een andere variant. Jullie ideeen lees ik in dit draadje ook, mooi!

Een losse synth met MIDI keyboard spreekt me ook wel aan, maar mijn doel is om het 'inpluggen-en-gaan-principe' kracht bij te zetten. Zo'n DS of Moog LP is dan wel handiger denk ik. Aan de andere kant zijn tweedehandsprijzen voor een DS natuurlijk wel lager en die geeft ook wel vette basdingetjes.. toch?

Anyway, wat mij betreft.. analoog rules (en niet alleen voor synth).

En dan met duimpje en ringvinger octaafjes springen. Rad.

Ik denk dat de TS iets anders zoekt, vooral aangezien DX7's nieuw in de winkel toch nogal schaars zijn vandaag. De Minitaur lijkt me het voor de hand liggende antwoord.

Back