CUBASE 6 ELEM. op nieuwe pc installeren?

fisfanaat

Stamgast
Beste allen,

Ik heb een (legale) versie van CUBASE 6 ELEMENTS geïnstalleerd op mijn pc. Deze pc is echter niet krachtig genoeg en ik ga een nieuwe pc kopen. Kan ik zomaar mijn CUBASE 6 ELEMENTS op die nieuwe pc installeren? Gaat dat helemaal goed ivm licenties? Geen problemen omdat ik het al op een andere pc heb geïnstalleerd?

Dank!

Deze versie werkt niet met een dongle, maar met een licentie. Je hoeft niets te deactiveren als je het op een andere pc wilt gaan gebruiken? (zoals bij het videoprogramma ADOBE PREMIERE ELEMENTS?) Mijn verhaal was niet volledig, sorry. Ik moet cubase nog installeren, maar ik twijfel of het goed zal gaan, als ik het straks op mijn nieuwe pc wil installeren. Eerder ging het met cubase se 3 namelijk niet goed, die werkt nu niet meer.

Laatst gewijzigd:
heeft dat dan iets te maken met het maximaal aantal activaties wat je krijgt ? Dan heb ik liever een dongle eerlijk gezegd, maar goed daar heb je niks aan.

Sowieso kan je altijd steinberg support contacten, mocht je een betaalde versie niet meer kunnen activeren en weer een paar nieuwe activaties moeten krijgen.

Zo een website is erg leuk hoor, maar ik heb dat natuurlijk allemaal allang gelezen. Ik vraag het hier op een forum, juist omdat die websites mijn vragen niet oplossen.

Ik had een CUBASE SE 3 versie, die het opeens niet meer doet. MySteinberg helpt niet, want die SE 3 versie wordt niet ondersteund. Mailen naar Steinberg helpt niet, want ik krijg geen reactie. Daarna op een forum gevraagd, hielp niets. Dan maar een nieuwe versie Elements 6 gekocht. En omdat ik toch een nieuwe pc ga kopen, en ik niet weer problemen wil hebben, vraag ik dus eea hier op het forum, voordat ik het ga installeren. Want nu blijkt dat dat alleen cubase versie AI 5, AI 4, LE 4, gebruik maken van het SeL. En Cubase Elements 6 heeft geen dongle.

Wie zou me kunnen helpen?
Dank je!

om even terug te komen op premiere elements (heb ik ook, versie 4) die heb ik al vaak opnieuw geinstalled op meerdere pc's/nieuwe hd's en nog nooit problemen gehad dus die vergelijking ken ik niet.

Dat je geen reactie kreeg op se 3 weet je dus omdat het niet ondersteund wordt, misschien een idee om anders daar nogmaals te vragen over elements 6, omdat die wel ondersteund wordt als hier niemand wat weet wat het antwoord is op je vraag. Heb je de user license agreement gelezen ? Daar staat vaak dat je software bv op 2 pc's tegelijk mag installeren (bv laptop en desktop).

En als het allemaal niet lukt met vragen kan je het altijd natuurlijk gewoon uitproberen, want je nieuwe cubase heb je toch al gekocht, dus die nieuwe pc moet er sowieso komen.

Alles over de eLicenser staat met duidelijke instructies op Steinberg.net gewoon lezen dus. En NEE, zonder activatiecode (of een reeds geactiveerde licentie op jouw "My Steinberg" account) krijg je het zwikkie niet aan de gang. Dus de legale versie van je maatje ook bij jouw installeren bijv, gaat niet lukken

Back