Tiesto - Work Hard, Play Hard (Remix Contest)

JapaneseFood

Ableton rocker
Hi Guys,

We zijn weer aan een nieuwe remix contest begonnen ditmaal voor Tiesto. 22 Augustus moet hij klaar zijn.

Graag horen we wat er anders of beter kan?

whph_remixcontest.jpg

Wel of geen dubstep break?

:peukie:

Attachments

• Tiesto remixxxx.mp3
    3 MB · Bekeken: 77
de synths vallen iets teveel weg in het geheel, iets te gelikt, die mogen wel wat meer bijten, dus beetje meer midden-hoog frequenties erbij

De stem komt mij vrij ongeprocessed over, waardoor ie wat los ligt en er opgeplakt lijkt in plaats van netjes verwerkt in het geheel. Misschien wat spelen met wat galm op sommige klanjen en dan alleen de hoge frequneties van de galm (is maar een voorbeeld). Of wat glitches hier en dar met wat bandpass filters.

Dubstep breaks wordt onderhand wel erg uitgemolken dus dat zou ik zou ik juist niet doen. Je zal niet de enige zijn namelijk. Zou dan nog eerder een orkest/piano klassieke break van maken als variatie en dan weer doorhossen.

lkkr veel animo ;-]]]
sorry kont nie ..laten

Wel! Klinkt goed hoor :)

trouwens stiekenm effe geluisterd ...dis wel o0k / triesto = minder meestal ;-]
idd breakie erin houwen ...is nisk voor denkik white edition haha
meer iets voor op woodstock bleoemn daal

Maar die "triesto" is wel multimiljonair gheworden met zijn plaatjes.
En zolas altijd gaan de dingen om het idee.

Zo kan iedereen "compositie in 2 lijnen schilderen", maar het is slechts 1x verzonnen. En daar gaat het om.

Ik zit overigens niet Tiesto te beschermen of verdedigen, maar ik reageer even op het feit dat ik al regelmatig dit soort opmerkingen aan zijn adres heb gelezen (ik weet niet meer van wie) en dat is wat eenvoudig. Maar dat heb je nu eenmaal: hoge bomen vangen veel wind en het is ook altijd interessant om populaire dingen af te kraken.

Doe ik ook hoor. ;)

Paul

Klinkt goed, niets meer aan doen. en als je toch tijd over hebt een tweede versie maken en opsturen.

Wel! Klinkt goed hoor :)

Thanks!

de synths vallen iets teveel weg in het geheel, iets te gelikt, die mogen wel wat meer bijten, dus beetje meer midden-hoog frequenties erbij

De stem komt mij vrij ongeprocessed over, waardoor ie wat los ligt en er opgeplakt lijkt in plaats van netjes verwerkt in het geheel. Misschien wat spelen met wat galm op sommige klanjen en dan alleen de hoge frequneties van de galm (is maar een voorbeeld). Of wat glitches hier en dar met wat bandpass filters.

Dubstep breaks wordt onderhand wel erg uitgemolken dus dat zou ik zou ik juist niet doen. Je zal niet de enige zijn namelijk. Zou dan nog eerder een orkest/piano klassieke break van maken als variatie en dan weer doorhossen.

Ok, De fx is soms wat overheersend als we deze wat zachter in volume zetten zullen de synths wat beter doorkomen. Maar we zullen er is wat meer mid-hoog bij draaien. Met een EQ? Misschien de synths licht distorden.

We hebben nog geen returns gevuld met goede reverbs. We hebben deze opzet gisteren in een dag opgezet, werkt voor ons het meest effectief. Eerst de complete opzet en dan fine tune en bepaalde elementen steviger in de mix zetten.

Piano is een goed idee! Misschien in combinatie met strings ofzo... thanks voor je kritiek!

haha nice filmpje.

Klinkt goed, niets meer aan doen. en als je toch tijd over hebt een tweede versie maken en opsturen.

Aight thanks 8~

Tweede versie is misschien wel een optie ja, zonder dubstep break. Maar eerst deze versie ff goed afwerken en dan nog ff zien.

Maar die "triesto" is wel multimiljonair gheworden met zijn plaatjes.
En zolas altijd gaan de dingen om het idee.

Zo kan iedereen "compositie in 2 lijnen schilderen", maar het is slechts 1x verzonnen. En daar gaat het om.

Ik zit overigens niet Tiesto te beschermen of verdedigen, maar ik reageer even op het feit dat ik al regelmatig dit soort opmerkingen aan zijn adres heb gelezen (ik weet niet meer van wie) en dat is wat eenvoudig. Maar dat heb je nu eenmaal: hoge bomen vangen veel wind en het is ook altijd interessant om populaire dingen af te kraken.

Doe ik ook hoor. ;)

Paul

om m effe te helpen hy ...is geen multimiljoniar ..zo lijkt denkik;-]
zn bedrijf magement verdient knaken ..
gepoetst en wel
k vin dj jean-pagne ook veeeel erger heur

ik "ken" tijs nog toen ie achter de toonbank bij basic beat rotterdam plaatjes stond te verkopen. Altijd super relaxt en vriendelijk, gewoon een toffe jongen.

Toen ie 5 jaar erna ineens de grote man werd maakt voor mij niks uit. Alle haters kritiek slaat de plank bij voorbaat al mis. Nu haten mensen hem weer omdat ie isos heeft laten vallen en aan g spot heeft overgelaten, van mij mag tiesto zijn ding doen naar eigen inzicht en ben dankbaar voor wat hij ons gebracht heeft in het verleden.

Nu weer ontopic :D

Duuude zonde man, weer een net niet plaat. Het klinkt wel erg dik dit keer, ik ken het origineel niet maar vindt de melodie een C F G melodie en weinig bijzonders. Buiten dat zit ik hier volgens mij 3 minuten naar een break te luisteren... als ik dit op de dansvloer hoor ga ik maar ff zitten. Ik wil na die dubstep break los gaan en niet weer een spanningsopbouw krijgen. Het lijkt even los te gaan maar dan duurt dat maar 20-30 seconden... Ja zonde van dat arrangement! Allicht dat ze er met aanpassingen wat mee kunnen, goodluck!

Duuude zonde man, weer een net niet plaat. Het klinkt wel erg dik dit keer, ik ken het origineel niet maar vindt de melodie een C F G melodie en weinig bijzonders. Buiten dat zit ik hier volgens mij 3 minuten naar een break te luisteren... als ik dit op de dansvloer hoor ga ik maar ff zitten. Ik wil na die dubstep break los gaan en niet weer een spanningsopbouw krijgen. Het lijkt even los te gaan maar dan duurt dat maar 20-30 seconden... Ja zonde van dat arrangement! Allicht dat ze er met aanpassingen wat mee kunnen, goodluck!

Wat verwacht je dan bij dit soort muziek.
Een heel ingewiikeld schema met subtiel 11 en 13 akkoorden?

Dat argument vind ik niet zo terecht. Tuurlijk mag je het vinden, maar ik ben het er niet mee eens. Dansmuziek moet het niet hebben van de schema's. Soms wordt er mar 1 akkoord gebruikt ofzo en heb je toch een spannend nummer.

Het break verhaal kan ik me wel in vinden. De dubstep opzich vind ik wel gaaf. Ik vind itt anderen dit nog helemaal niet zo afgezaagd, alhoewel het wel steeds meer te horen valt. Zelfs in een reclame hoorde ik deze week dubstep voorbijkomen. Maar het kan nog.

De break is idd wel wat lang.

Ik ben benieuwd hoe de eindversie is geworden.

paul

Kijk maar uit dat 'ie hem niet jat ;)

leuke rmx, ben nie zo v/d dubstep en de "climax" op 2.17 is echt KUDT...... daar moet je gewoon los 7 tandjes terug na zo'n build up, of wel een super boring spits, kan echt niet

@Paul, zo bedoel ik het ook niet. Het viel me slechts op. Hoofdpunt is dat dit eigenlijk een break is van 3 minuten en een beetje wat ik enorm zonde vind. Zit opnieuw veel potentie in! Als ik Raphie begrijp hebben we het over hetzelfde.

beetje kermis -achtig wordt die break zo, te veel van het goede imho...
dit is volgens mij ook alleen de break, is de track ook helemaal te horen? misschien is het dan beter te beoordelen.

Kijk maar uit dat 'ie hem niet jat ;)

Lol, standaard.nl moet je er maar niet aan mee doen ofzo :P

OT, leuke liedje......maar aan mij mening heb je niets, ben namelijk niet die gene die er geld in gaat stoppen dus beslissing "oke" of "niet" zal maken.

Laatst gewijzigd:
Back