Is muziek niet iets non-verbaals?

Nog eens geluisterd en er zit ook helemaal niets in.
Geen bas, geen begeeliding anders dan wat kale drums en dat is het.
Paul

In Poing zit ook niet veel meer dan een 909 en EEN sample.. maar wel een berg creativiteit, lef en lol.

Vond een van de andere tracks op de single ook wel iets meer hebben dan POING!!!
Zitten iets meer samples in en de Hoover natuurlijk..

Wel über om dit weer eens terug te horen allemaal :okdan:

Nog eens geluisterd en er zit ook helemaal niets in.
Geen bas, geen begeeliding anders dan wat kale drums en dat is het.

Ongelooflijk dat we hier 20 jaar later nog steeds over praten
novelty plaatje, was heel even quasi grappig destijds maar absoluut geen klassiekertje voor future generations...

Laatst gewijzigd:
ik denk dat ik misschien wel ouder ben dan jou, Ptaurus! 8o)

in 1992 was ik niet bezig met zulke geestdodende muziek als dit pliong-nummer en
luisterde naar hele andere dingen. klassiek, jazz, complexe pop, enzovoort....

ik ben niet zo'n liefhebber van die simpele boink ploing boem boem boem boem muziekjes...

:mexico:

Jezuschristus zeg! (ik hoop dat ik hiermee geen gelovige forumleden tegen het zere been schop)

Ik zal wel in een soort tijdcapsule gezeten hebben. Ik ben 44 maar ook langs mij is dit echt heengegaan. Gelukkig! Tjee zeg wat een............. pfffff.

In 92 was ik met independent, wave en gothic bezig. Ik zat toen niet in de scene, en nu nog niet.

Dit nummer Poing kende ik echt niet! Had het net ff 2 minuutjes op staan, maar da's dan ook wel weer echt de max voor mij. Doe me dan maar Death Metal! :duivels:
Zelf heb ik ook wel eens wat van die 'bonk, bonk, bonk' nummers gemaakt (maar dan met strijkers eronder; violen dus, niet dat vuurwerk nee!), maar Poing kan ik echt niet afluisteren tot het einde. Sorry!
Zo, dat hebben we weer gehad. :D

als ik blauw een mooie kleur vind en rood niet, dan is daar weinig meer tegenin te brengen dan:
"nee, rood is mooi en blauw is een een vreselijk lelijke kleur". of: "precies! blauw is prachtig en rood is lelijk". Zo ook bijvoorbeeld met combinaties van kleuren. Dat zijn puur emotionele en persoonlijke keuzes. tja, zonde van de tijd en energie om daar nog over te mieren-copuleren.
emotionele en persoonlijke keuzes: juist.

met mieren copuleren bedoel je 'welles-nietes'? dat lijkt me inderdaad vrij nutteloos en zo duw je elkaar weg (alhoewel passend bij het individualisme?). Om het erover te hebben echter niet: wat is het wat die ander aanspreekt -of juist niet- en dat leren begrijpen en er respect voor hebben lijkt me juist iets wat mensen dichter bij elkaar brengt en voor een goede sfeer kan zorgen.

eehm oh ja het topic... muziek zonder stem is non-verbaal ? :P

ik had bewust poing aangehaald omdat het een hitje was zonder enige melodie.
heeft in nedeland ooit eens in de top40 gestaan. moord en brand werd er geschreewd door de gevestigde orde.
nu 20 jaar later hoort iedereen opeens dat het kut is. (wel creatief)

dus als je muziek alleen uit sound/gevoel bestaat,....is het gevoel snel weer opgebrand (wobble wobble!)

novelty plaatje, was heel even quasi grappig destijds maar absoluut geen klassiekertje voor future generations...

Volgens mij was Poing een mijlpaal in de vaderlandse muziekgeschiedenis, die de overgang markeerde van 80's electronische muziek naar 90's (house). Bij het grote publiek heeft het nummer de weg vrijgemaakt voor gabberhouse en aanverwante stijlen.

een van de zoniet het belangrijkste nummer van de Nederlandse muziek in de jaren 90 }:|

Afhankelijk van de mood: wel lekker dat minimale. Geen muzikale diaree :D
Tijdje terug bij jazz concert: de saxman bewoog zn vingers niet.....alleen maar die ene HONKKKK! Half uur lang. In de pauze vroeg ik hem, hoe zit dat? Andere saxsers bewegen hun vingers op die kleppen. Hij: Zij zoeken nog, ik heb hem gevonden.
Het was een D, by the way.

ik vermoed zelfs dat poing, net zoals bijv "alles naar de klote", bewust is gemaakt als een soort van expiriment om te zien op hoe achterlijk weinig het volk nog steeds zou dansen :D het is vast in 1e instantie niet geweest van "kom we gaan een hit maken met alleen een kut mondharp soundje en een drumcomputer"...

ik vermoed zelfs dat poing bewust is gemaakt als een soort van expiriment om te zien op hoe achterlijk weinig het volk nog steeds zou dansen

ah, daarom begonnen m'n benen zonet spontaan te bewegen toen er een nieuwe mail binnen kwam...

Back