Is muziek niet iets non-verbaals?

muziek is een bijproduct van verbale communicatie......vet toch?

Als we niet konden lullen, hadden we ook niet van muziek kunnen genieten....
W.b.t. poing, laat dat aan een baby horen (1,5 a 2 jaar oud oid ) en wedden dat ze gaan dansen?

verbale?

"Writing about music is like dancing about architecture." :bekdicht:

Niet per se mee eens, ook niet met de implicaties.

de sound is een middel om muziek te maken maar hoort nooit het doel te zijn. daar heb je compositie voor.
Sorry hoor, maar wie ben jij om dat te bepalen? Misschien zijn er mensen die muziek niet maken voor de "eeuwigheid" maar voor hier en nu? En is dat dan minderwaardig? Ik vind het een behoorlijk arrogante uitspraak van je...

Met muziek vereeuwig je dat hier en nu. Jouw hier en nu. Jouw kan namelijk veranderen. Muziek niet. Interpretatie van muziek kan veranderen. De compositie niet.

Nou heb ik geen idee of ik relevant loop te lullen, ff weer terug lezen :P

Ooit komt alles samen...

vloeit alles samen tot een grote 'bal'.

dan is niks alles , en alles is niets...

dan is muziek hetzelfde als lullen en lullen is muziek....dan is het lulmuziek en muzieklul. maakt niet uit.

en dan kan je er niet meer over lullen...
omdat alles een is...en alles is niets en een is alles!

dus.....

8>

Net dit topic ontdekt: Wat zitten jullie hier te lullen?
Misschien is het nuttig om er kwantummechanica en parallele universa bij te betrekken?:P

Muziek is gwn een persoonnlijke beleving, iedereen heeft wel een andere reden waarom hij iets mooi vindt. Wel in interessante discussie:okdan:

als het over lullen gaat, moet de stringtheorie er ook zeker bij getrokken worden

Theo-Reet-isch gezien is een string een vrij lullig dingetje.....

de essentie is, hoe hij vibreert , toch ?

muziek is een bijproduct van verbale communicatie......vet toch?

Als we niet konden lullen, hadden we ook niet van muziek kunnen genieten....

wat een onzin
je zou taal kunnen gebruiken om jouw beleving van de muziek te beschrijven
maar de beleving zelf heeft natuurlijk geen reet met verbale communicatie te maken
je zou muziek wel als een taal kunnen zien natuurlijk
in mijn beleving komt die taal veel directer binnen dan gesproken taal.. gesproken taal kan ook heel erg binnenkomen, maar pas nadat je er allerlei concepten op los hebt gelaten
muziek is direct, komt gelijk binnen in je pens
muziek bestaat alleen in het nu
ongeboren baby's kunnen al beinvloed raken door muziek, terwijl woorden ze nog niks zeggen. de intentie waarmee je de woorden spreekt, dus het non-verbale bij de verbale communicatie, dat dan weer wel
muziek is non verbaal, behalve de meezingers natuurlijk :D

Back