Reparatie Alesis Andromeda noise generator

timtico

Ingeburgerd
Hoi,

Tot mijn schrik kom ik er net achter dat de noise generator van mijn andromeda niets meer doet. Ik ben bang dat ik het antwoord niet wil weten, maar weet iemand of dit te repareren is.. en zoja, door wie hier in Nederland?

Repareren van een Andy, komt vaak neer op het verwisselen van een board........die moet je dan wel hebben.

Weet je zeker dat het niet werkt?.....is het niet een v.d. miljoenen instellingen?

Een compleet bord vervangen omdat de noise generator het niet meer doet, zou ik nauwelijks "reparatie" noemen :)

Een board is volgens mij bijna niet meer te krijgen, ik heb wel een paar amerikaanse jongens gehoord in de email groep die er nog 1 op de kop wisten te tikken.. maar het wordt vrij lastig denk ik.

Ik weet bijna zeker dat hij niet meer werkt, na een init patch, filters open, whitenoise op max... hoor ik niks.. nouja, bijna niets... heel in de verte hoor ik volgens mij iets. De potmeter functioneert, althans op het LCD scherm wordt de waarde voor de noisegenerator verhoogd als ik aan de knop draai. Maar ik zal er nog eens goed naar kijken als ik weer thuis bent.

Bedankt voor de reacties mensen!

Het is een analoge noise generator, ik hoop dat die iets meer "generic" zijn.

Als je heel in de verte nog iets hoort zou ik toch in eerste instantie denken aan een op-amp die z'n werk niet meer doet of zeg ik nu iets heel stoms?!

Boards zijn wel te bestellen blijkt, rond de 600$. Artefacts kan me niet verder helpen doordat zij geen documentatie hebben over de Andromeda.... Dus ben nogsteeds op zoek naar een reparateur

Heb je al een reset gedaan? Je weet maar nooit. Mij ervaring is dat bepaalde geheugenplaatsen gecorrumpeerd kunnen worden en dat probleem los je alleen op met een reset.

Heb je al een reset gedaan? Je weet maar nooit. Mij ervaring is dat bepaalde geheugenplaatsen gecorrumpeerd kunnen worden en dat probleem los je alleen op met een reset.

Een paar posts terug geeft hij toch aan dat hij dat allang gedaan heeft :? of lees ik dat nou verkeerd, lijkt mij logisch dat je dat wel even probeert.

ik heb enige tijd geleden de volledige service manual op het net gedropt, dus er zou toch documentatie te vinden moeten zijn . eventueel wil ik graag een filetje na sturen. ( staat ook op de electro_music.com site, a6, 1 ste topic, vrij onderaan, ter download http://electro-music.com/forum/download.php?id=24140 o.a. pdf2 blz 6 ( distortion ,noise circuit )
lijkt me ook sterk dat er een nieuw bord voor alleen de noise op moet.
eerst alles resetten en dan een filetje wat zeker een noise patch heeft, lijkt me de eerste stap .
heb nog niet eerder gehoord van een kapotte noise, maar alles kan natuurlijk .

Laatst gewijzigd:
ook de vca's moet je softwarematig even callibreren , van de verschillende voices en zo. maar ik had al gezegd dat een reset handig is .
tis een complex ding die a6

Heb een reset uitgevoerd ( aanzetten met softknop 4 ingedrukt ).

Dus de noise is wellicht te repareren,
Ik ben zelf geen elektronicatechneut, dus is er iemand ( omgeving den haag ofzo ) die dit voor me kan doen ?

Een paar posts terug geeft hij toch aan dat hij dat allang gedaan heeft :? of lees ik dat nou verkeerd, lijkt mij logisch dat je dat wel even probeert.
Ja, dat lees je verkeerd. Init patch is iets anders dan een reset, maar intussen heeft hij mijn raad opgevolgd. Helaas zonder resultaat.

Back