Melo house trekkie

Erg catchy.. vanaf de eerste seconden!!! :okdan:

Hoor ergens rond de 1.00, 3.15 en 3.40 een zangeres.. daar wil ik wel meer van horen, deze track leent zich overigens bij uitstek voor een zanglijn.. maar is zo al erg lekker.. mooi gemaakt.:okdan:

Goeie melo-dies inderdaad.8)

Denk alleen dat de pads/chords te luid staan ten opzichte van de beats (en de rest).
..misschien iets meer afwisseling, naar het einde toe?

Thanks voor de positieve berichtjes!

Hoor ergens rond de 1.00, 3.15 en 3.40 een zangeres.. daar wil ik wel meer van horen, deze track leent zich overigens bij uitstek voor een zanglijn.. maar is zo al erg lekker.. mooi gemaakt.:okdan:

Het zijn inderdaad korte stukjes, een sample van 5 seconden een beetje gesliced en correct getuned, ik denk alleen dat ik er niet meer van kan maken vanwege de duur van de originele sample. Ik ben het wel met je eens dat er iemand doorheen mag bleren, het liefst een vrouwen stem, maarja.. waar vindt je die..

Oxy-Yan schreef:
Denk alleen dat de pads/chords te luid staan ten opzichte van de beats (en de rest).
..misschien iets meer afwisseling, naar het einde toe?
Kan kloppen, die zijn gelayered, ik ga er wat aan doen!

Ik heb met aandacht geluisterd. De mix mag wat mij betreft iets gerafineerd gedaan worden. Maar dat zijn kleine details; melodie is erg leuk en de track swingt lekker.

Een zangeres is nodig inderdaad, maar zo kan het ook.

Fijn dat ik je aandacht kan houden 8o
Enige tips? Ik hou van kleine details.

Mooi zo. In het begin van de track zijn de hit-hats iets te schel, het kan met de EQ denk ik wat milder aangepast worden. Verder omdat de track naar vocals vraagt, zou je namelijk in het gedeelte waar de vocals kunnen komen een klein progressie sweep-effect, dus een spoor apart van wat je al hebt, laag volume en hi-fi EQ.

Zoals de track nu is is het fijn, het is namelijk dat ik de synths iets gesatureerd hoor. Met die aanpassingen (niet te overdreven, anders wordt het juist niet mooi) breng je meer "brilliance" aan je track en wat mij betreft kun je die naar labels sturen :okdan:.

Oja, vocalist ben ik zelf maar geen vrouw :P

De lage hihats in de intro en breaks klinken nogal zwaar voor deze track vind ik, vooral op
die plek met zulke lichte synths op de achtergrond. misschien wat laag eraf snijden dus en
iets naar de achtergrond.. Ben het ook eens over de pads, die mogen wat
zachter. bas en kick mogen ook wel meer aanwezig, zou de track veel meer power geven. :)

De lage hihats in de intro en breaks klinken nogal zwaar voor deze track vind ik, vooral op
die plek met zulke lichte synths op de achtergrond. misschien wat laag eraf snijden dus en
iets naar de achtergrond.. Ben het ook eens over de pads, die mogen wat
zachter. bas en kick mogen ook wel meer aanwezig, zou de track veel meer power geven. :)
hmm, helemaal gelijk, synths zijn inderdaad licht op het begin.

Pads kan ik helaas niks aan doen aangezien er geen pads in de track aanwezig zijn 8o

Zucht.. 't melootje zit nog steeds in mijn hoofd... :-P Maar ik ben een leek.. :-S Misschien nog net iets spannender maken?

Laatst gewijzigd:
Klinkt lekker, maar ik ken die track, kan hem ff niet meer vinden maar die progressie en melodie (of iets wat er heel dicht tegenaan komt) heb ik ergens in een remixpack, de stabjes en arpeggio pingel heb ik zelf ook nog mee lopen klooien

Welke track heb je gebruikt als "inspiratie" ?

Klinkt lekker, maar ik ken die track, kan hem ff niet meer vinden maar die progressie en melodie (of iets wat er heel dicht tegenaan komt) heb ik ergens in een remixpack, de stabjes en arpeggio pingel heb ik zelf ook nog mee lopen klooien

Welke track heb je gebruikt als "inspiratie" ?
Geen stabs of arpeggiator gebruikt. Chords zijn ook orgineel ingespeeld.
Het kan best zijn dat het overeenkomt, er zitten ook maar 61 noten op mijn keyboard 8o. Nu ben ik wel benieuwd waar het op lijkt, laat maar even weten als je het kan vinden.

Ik ga v/d week wel ff zoeken, iets van 2 of 3 seizoenen geleden, meld wel ff wanneer ik hem gevonden heb. maar klinkt lekker iig

Op zich idd een catchy dingetje.. maar erg spannend vind ik het niet. Soms vraag ik me af of dat stab-ritme verplicht is, want het lijkt wel of ik nooit iets anders hoor in trance-achtige zaken.. is daar nou echt niet iets anders voor te bedenken?

Verder vind ik het toch wel een leuk nummer.. weinig mis mee qua productie en zo, klinkt netjes afgewerkt... beetje licht misschien.. kan wat steviger in de lage regionen Natuurlijk zou je er nog wat andere incarnaties van kunnen maken, maar zoals het nu is klinkt het ook prima.

ETA: bij beluisteren van het nummer van Jonas Steur lijkt dit er wel heel erg op.. tot aan de vocal samples toe. Toeval?

Back