drukknopjes voor sequencer

jwhagenbeek

Ouwe rot
ik heb al een tijd een drumsequencer in gedachten met 96 drukknoppen 6x16. maar ben nu op zoek naar geschikte drukknoppen.
1. ze moeten goedkoop zijn (t zijn er tenslotte 96)
2. ze moeten direct op een printplaat te solderen zijn
3. de knop zelf moet rond zijn (makkelijker voor t frontplaatje)
4. ze moeten een latch schakelaar zijn
5. en tweepolig (wil bij iedere knop een ledje zodat je de sequence kunt aflezen)

had laatst voor 30cent de juiste knoppen gevonden maar ben nu die website wee kwijt en bij conrad kom ik er niet uit...

Ga je een Zeit (na)maken? (wellicht daar even informeren wat ze hebben gebruikt?)

wow wat een sequencer... wel net zoiets in gedachten maar meer enkel een stepsequencer zonder geheugen maar een grid. dus eigenlijk een soort simpele tenori on met trigger outputs op iedere rij. vrij simpel met een 16 step led sequencer net als de babyten en dan de schakelaars vervangen door drukknoppen. als ik geen drukknoppen ga vinden worden t ook gewoon de ouderwetse schakelaars maar vind dat qua uiterlijk minder fraai.
ik wil er mn analoge drumdozen mee triggeren en mn modular

oh en gezien die zeit een geheugen heeft ligt het voor de hand dat ze geen "latch" maar "momentary" knoppen hebben gebruikt. daarvoor heb je dus een memory chipje nodig die onthoud dat ie een puls heeft gekregen... allemaal lastig en meer werk. ik wil gewoon schakelen zonder geheugen. aan of uit, that's all. en 2 polig zodat je ook een ledje aan of uit zet zodat je kunt zien wat je sequence is.

Back