Favoriete SoftSynth

newonmars

Ingeburgerd
Wat is nou jou favoriete vst? Is er een Synth waar je niet zonder kan?
Bij mij is het de Spectrasonics Omnisohere! :)

voor mij is het ook spectrasonics omnisphere.

Ik ben meer hardware georiënteerd, maar ik gebruik V-Station nog met behoorlijke regelmaat. Vind hem eigenlijk fijn werken en klinken.

NI Massive staat eenzaam aan de top.

Sylenth1

Omdat ik hier simpelweg alles mee kan maken, snel en effectief.
Hier kan je het ontwerpen van synths ook mee leren omdat de layout ervan zo logisch in elkaar zit.

Spectrasonics Atmosphere

Voorloper van omnisphere, ook de enige synth waarvan ik presets gebruik, uiteraard voor atmosfeer opvulling.

Gedimd licht, liefde en geduld voor je VST (voor zover dat mogelijk is want het blijft toch virtueel) en... een Arturia CS80V.

Des te specifieker de softsynth, des te liever: geen alleskunners aub!

Tip: Ik heb de imposcar zelf niet maar kijk ook eens naar het Imposcar 2 draadje hier op synthforum. Met zo'n prachtige controller wordt het heerlijk knoppen draaien vanaf je chesterfield.

Is er ook een vst die een beetje op een soort van Workstation lijkt met 10000000000000000000000 samples :P En zeg please niet Reaktor..

Is er ook een vst die een beetje op een soort van Workstation lijkt met 10000000000000000000000 samples :P En zeg please niet Reaktor..
Hyper/Halion Sonic / Halion 4
IK Sample Tank
IK Sonic Synth
Cakewalk Dimension
Spectrasonics Omnisphere
Wusik Wusik Station
EastWest Goliath / Colossus
Luxonix Ravity / Purity
Korg Legacy M1
NI Kontakt

En er zijn er nog wel wat...

Check de kvraudio plug-in database http://www.kvraudio.com/get.php ;)

Laatst gewijzigd:
Het is niet perse zo dat het mijn favorite softsynths zijn, hoewel ik meestal niks anders gebruik..

Imposcar
Pro53
FM7
Xils 3
Crazy Diamonds
Lounge Lizard

Ik zou ook wel eens wat andere plugins willen proberen maar ik voel me zeer confortabel met deze, en heb soundwise ook niet echt behoefte aan meer dus het komt er niet echt van, al krijg ik heel vaak het gevoel dat ik ook Spectrasonics zou moeten gebruiken of andere vaak genoemde synths, maar ik vraag me dan af of ik ook niet zo ga klinken als die anderen, dat houd me ook een beetje tegen om op dat soort plugins over te stappen. :)

Hoewel ik weer meer de hardware kant op ga, vind ik Geist (drum sampler) erg goed. Het zou ook leuk zijn als ze voor Stormgate 1 een hardware versie ontwikkelen, die tenminste een beetje in de buurt komt qua mogelijkheden.

Back