Favoriete SoftSynth

En wil je niet upgraden?
Ik vind Omnisphere een van de beste synths die er zijn. Atmosphere is gewoon een preset player (goeie presets, daar niet van ;) )
Omnisphere ook toch?

Upgraden, misschien later, als ik weer een fatsoenlijk bijbaantje heb, ik zit niet zo ruim op het moment met geld, dus synths zoals bijv. de jp6k zijn een stuk aantrekkelijker voor mij.

Zeker niet! Omnisphere heeft een uitgebreide synth-engine. Bekijk de video-tutorials maar eens ;)

helemaal mee eens, omnisphere heeft een fantastische synth engine. En omdat dubstep hier zo populair is op het forum hier een filmpje hoe je een wobble bass maakt met die synth engine :D

Ik lees nergens FXPansion DCAM, geen idee waarom eigenlijk, dat zijn toch meesterlijke synths!

arturia model-d minimoog klinkt best oke en overzichtelijker echter uitziend dan de minimonstra
ms20 legacy klinkt best goed en toch handiger en polyfoner dan m'n ms20
arturia arp2600 lekkere sound en goed bedienbaar
kontakt met stip op 1 , maar da's een sampler
bidule, tis een vst shell en zo maar alles bijeen zo veelzijdig dat ik het eigenlijk als instrument zie

Ja maar hallo, atmosphere heeft ook voldoende LFO mogelijkheden en een gratis bitcrusher kun je tegenwoordig overal vandaan plukken.

Ja dat is ook zo, atmosphere is ook een leuke synth (heb hem tijden gebruikt). Alleen atmosphere is toch gebaseerd op het maken van presets met 2 samples waarbij je 'gelimiteerd' gebruik kan maken van wat synthengine achtige dingen zoals lfo en envelopes.

Omnisphere is compleet anders. Die heeft een eigen synth gedeelte waarin je kan kiezen voor een sinus, saw, supersaw, square, etc. Daarnaast onderscheidt omnisphere zich door de belachelijk goede filters (de juicy filters) en de modulation matrix achtige mogelijkheden en zelfs filter- en sound morphing (voor de echt ervaren sounddesigners). Totaal niet vergelijkbaar meer dus met atmosphere, waarbij wel opgemerkt moet worden dat de atmosphere library zelf er ook nog compleet inzit, dus die sounds heb je ook nog.

Het enige nadeel van omnisphere is dat het eerlijk gezegd wel een erg complexe synth is en dat 90 procent van de gebruikers waarschijnlijk niet verder zal komen als wat preset browsen. Maar er zijn genoeg tutorials voor handen om het te leren als je zou willen.

U-he Ace
Alchemy
Korg legacy
sylenth

als ik er maar 1 mee mocht naar dat onbewoonde eiland was het alchemy, hands down...

OmniSphere natuurlijk! Superieur qua klank, vooral de oscillatoren en filters. Ook heeft ie gelukkig snelle envelopes.

Zebra veruit! Zo ongelooflijk veel mogelijkheden, flexibel en een vette sound. Onderscheid zich in gebruik ook van hardware VA-synths.

Verder:
Poise, prima drumsampler voor weinig.
Microtonic, beste drumsynth

Sylenth1 voor mij.

Ik programmeer al mijn VST synths zelf. Ze zijn uitermate beperkt, maar als ik iets anders wil hebben maak ik gewoon weer iets nieuws.

Omnisphere all the way

Hoewel ik weer meer de hardware kant op ga, vind ik Geist (drum sampler) erg goed. Het zou ook leuk zijn als ze voor Stormgate 1 een hardware versie ontwikkelen, die tenminste een beetje in de buurt komt qua mogelijkheden.

Geist stond al een tijdje op mijn lijstje om ff te tjekken. Gisterenavond maar even geinstalleerd en werkt echt super! Het blijft een sampler dus het hangt natuurlijk ervan af wat je erin propt. Maar perfect om bijv. MD loops in te recorden en mee verder te kloten.

Soort software octatrack eigenlijk 8)

Back