Rocktek Phaser

Snaek

Ouwe rot
Ik heb een universele adapter voor mijn Rocktek Phaser gekocht (600mA). De phaser heeft 9V met een negatieve polariteit nodig. A

Als ik echter de adapter aansluit en de phaser aanzet, brandt het lampje van de phaser heel zwakjes (dit had ie ook al bij batterijen die bijna leeg waren), en dan is er ook haast geen phasergeluid. Kan ik misschien proberen de adapter naar 12V te schakelen en kijken of de phaser dan wel goed werkt? Ik las dat soms mensen hun (analoge) effectenpedalen "overvolten" zoals dat heet, dus het schijnt soms wel te kunnen.

Alvast bedankt.

De PHR-01 (is het deze?) heeft blijkbaar 9v AC nodig, volgens een snelle Google-zoektocht. Heb je misschien een DC-adapter aangesloten? Hoeveel mA heeft die phaser nodig? Staat dat er ergens op?

De PHR-01 (is het deze?) heeft blijkbaar 9v AC nodig, volgens een snelle Google-zoektocht. Heb je misschien een DC-adapter aangesloten? Hoeveel mA heeft die phaser nodig? Staat dat er ergens op?

Bedankt voor je snelle reactie. Ik zag inderdaad ook dat er AC op stond, maar ik dacht dat je alleen maar DC adapters had (ben nog niet zo heel erg thuis in adapters etc.) Ik heb dus een DC adapter aangesloten, dus daar zal het probleem wel liggen. Er staat verder niet op hoeveel mA de phaser nodig heeft, maar 600mA moet lijkt mij wel voldoende zijn, maar je weet maar nooit natuurlijk.

Weet je misschien ook waar ik AC adapters kan kopen? Bedankt.

Er zijn ook AC-adapters, maar meestal heb je inderdaad DC nodig. Dan zal het waarschijnlijk dat zijn. 600 mA zal waarschijnlijk wel ruim voldoende zijn voor een phaser, hoewel er wel pedalen zijn die meer nodig hebben.

Er zijn ook AC-adapters, maar meestal heb je inderdaad DC nodig. Dan zal het waarschijnlijk dat zijn. 600 mA zal waarschijnlijk wel ruim voldoende zijn voor een phaser, hoewel er wel pedalen zijn die meer nodig hebben.

Ik zal nog even zoeken of ik ergens een AC heb liggen dan. Maakt het ook uit wat voor polariteit het is daarbij? Want ik zie net dit op wikipedia staan.

" AC adapters are often reused on other appliances, but there are 5 parameters which all must suit the appliance:
Voltage
Current capacity
Polarity (not relevant for AC)
Voltage regulation (or stabilization)
Connector type
"Universal" adapters are available[9] on which the user can adjust these parameters, except for for voltage regulation (which is a fixed characteristic of a given power supply design)."

Bij AC adapters (alternating current) wordt de polariteit voortdurend omgedraaid, dus er is eigenlijk geen plus of min pool voor zover ik weet.

AC adapters worden niet heel vaak gebruikt. Je kan ook gewoon een DC adapter aanluiten op de 9v batterijclip. Als ie het dan nog niet doet is de phaser niet lekker meer.

Ja, zat dit inderdaad ook te overwegen. Een neef van mij kan die aansluiting wel aan een adapter solderen, ik denk gewoon dat dit de beste oplossing is.

Back