Synths verhuren?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Maks

Gromit the Evil Operator
Hello

Ik weet dat het bullshit is, maar als ik een van m'n baby's soms een tijdje weer eens niet gebruik krijg ik soms zo'n schuldgevoel :) Ik speel met het idee om af en toe synths van mezelf die ik in mindere mate gebruik (of sommige zelfs dubbel heb) af en toe een keertje te verhuren.
Ik vraag me af in hoeverre hier vraag naar zou zijn.

Zou jij bijvoorbeeld, pakweg een Korg MS20, Juno of Moog huren om er een tijdje eentje in je studio te hebben?

het eerste wat ik denk is: hoe ga je dat verzekeren en wat is de borg. Al het regelwerk wil ik niet eens aan denken.

Wel leuk idee verder. Wil wel weer eens een dagje of 2 een tr 909 lenen, ook om de 24 bit sample kit uit te breiden met basdrums :D

de vraag is wat doe je als iemand die synth niet terugbrengt (om wat voor reden dan ook). da's niet te verzekeren en je kunt ook geen 50% borg vragen. spullen waar je ook maar enigzins aan gehecht bent moet je nooit verhuren

Ik zou idd wel met een soort borg werken. En een vrij hoge ook, dacht ik, voor 'mocht er wat gebeuren'. Maar dat gaat wrs idd weer mensen tegenhouden...

ik neem aan dat je je spullen niet verhuurd om de mensheid van dienst te zijn maar om er een leuke stuiver aan te verdienen...
je kan beter je spulletjes niets laten doen in je eigen studiootje dan dat je tijd en moeite uittrekt voor een hoop rompslomp en risico's...
en als het toch begint te jeuken dan kan je ze beter verkopen want dan 'ben je er vanaf'...

check www.kringloopkeyboard.nu :D

Had er hier in Nederland ook al eens niet eens iemand een "synth verhuur service" gestart???
Ik herinner me nog een MP advertentie 1 jaar terug ofzo.. van Joep Pennings geloof ik ... een MS20 en nog wat dingen te huur.. Misschien dat iemand dit kan bevestigen?
Geen lang leven beschoren.. want zie er op z'n website http://www.synthsnstuff.com weinig meer van terug

Laatst gewijzigd:
Ik zou je synths niet verhuren uit "schuldgevoel".
Sterker nog, je weet zelf dat het onzin is.
Dus waarom zou je je er dan toch druk om maken?
Als je het niet kan laten om je er druk over te maken, dan zou ik ze uitlenen i.p.v. verhuren.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back