minimoog bromt

KeesDrumnbass

Nieuwkomer
Hi Forumleden,
Na een gig gisteravond bromt mijn minimoog echt veeeel. Het is aan de rechterkant. Verder doettie het nog goed. Iemand een idee wat het kan zijn, en wat ik er aan kan doen?

Zijn er bijv goede reparateurs in omg Den Haag?

Laters,
Kees

gewoon redelijk snel wegbrengen voor een beurt..
als ie heel errrg bromt, zou ik hem zelf ook niet teveel aanzetten , maar enkele keren hooguit, en hem gewoon dus wegbrengen. ( condensators van de voeding ?)

Hoi, welk type mini is het (RA, Musonics, serie < 3000, >10.000? En zit er een omschakelknop op?
99% is het de voeding, kan eenvoudig zijn - netsnoer tot aan trafo. Is de brom meer ratelig, dan is het de trafo dan wel soort aardlus. Niet zelf aan rommelen. Eens met sunny - wegbrengen.

PS: kijk eerst even naar je stekker. Een op de 10 bromgevallen komt van een slechte stekker. Makkelijk en soms doeltreffend.

by the way...de brom zit niet in het geluid, maar enkel ergens aan de rechterkant in de kast...

Mensen, lees nou ff.
Das geen aardlus dus.

Dit is de transformator die uitgedroogd is. De Lijm/verf die de metalen lamellen bij elkaar houd is oud en houd het zooitje niet goed meer bij elkaar. Hierdoor kan de transformator gaan trillen.

Nieuwe transformator in zetten is de oplossing.

Mensen, lees nou ff.
Das geen aardlus dus.

Dit is de transformator die uitgedroogd is. De Lijm/verf die de metalen lamellen bij elkaar houd is oud en houd het zooitje niet goed meer bij elkaar. Hierdoor kan de transformator gaan trillen.

Nieuwe transformator in zetten is de oplossing.

Idd, Dat ding had lang uit gestaan en dan krijg je dat soort dingen. Ik zou als jouw was dat ding niet meer aan zetten eerst laten maken.

Helemaal eens met de vorige sprekers. Vandaar ook dat ik zei dat 1 op de 10 gevallen het anders is (ik werk nu vanaf 77 met minimoogs). Altijd eerst naar het eenvoudige kijken. Vervangen kan altijd.

Gisteravond even samen met John naar gekeken. Het was dus een gaar kabeltje + dat het lampje verkeerd was aangesloten op de voeding. Een vorige eigenaar heeft bij het ombouwen van de stekker niet alles even netjes aangesloten.
Nu werkt alles weer. Bravo voor John, nogmaals ;-)

Bedankt Kees, ik sta nog steeds verbaasd dat er mensen zijn die draden in muziekinstrumenten met een kroonsteentje aan elkaar zetten (en die niet weten dat 115V Ne-lampjes niet op 230V moeten).

Back