EMS Filter PCB - Groupbuy

zo nou hij is al werkt helemaal en klinkt lekker. Enkel wel r41 vervangen door 220k ipv 610k.

Dacht zal even een fototje van KUT kwalitijd posten hier, om de draad af te ronden :D

attachment.php

:okdan:

Attachments

• ems.jpg
    ems.jpg
    24,2 KB · Bekeken: 66
Ja ik zit er ook aan te denken om dat te doen. Zit alleen erg met iets als tijd. Ik ben natuurlijk hard bezig met HAL2A en mn band. Verder druk op werk enzo... Dus ja ik denk dat ik nog wel is een vca gaat bouwen ja. maar wanneer is de vraag...

heb nog een printplaat die al bestukt is voor deze liggen: http://m.bareille.free.fr/modular1/vco_asmultra/vco_asmultra.htm

Ik gaat die in mn euro rack bouwen alleen is de printplaat erg groot. Dus die komt er liggend in. Daarom wordt het frontje zo'n 24TE breedt. Wat een beetje veel is voor enkel een VCO. Zet er dus aan te denken daar een vca en een bufferd multiplayer(voor 1V/oct) bij te bouwen. De printplaaten dan gewoon erachter stapelen. Dus dat je dan in 1 module een vco vca en multi gebuffert hebt.

Maja tijd he :mega:

Pietje bouw er een mixer in joh!

Anyway, mijn EMS filter resoneert helegaar niet!
Ik heb die 680k uitgewisseld, maar helaas...
Als ik de resonantiopot helemaal opendraai valt alle geluid weg maar resonatie ho maar.

Pietje bouw er een mixer in joh!

Anyway, mijn EMS filter resoneert helegaar niet!
Ik heb die 680k uitgewisseld, maar helaas...
Als ik de resonantiopot helemaal opendraai valt alle geluid weg maar resonatie ho maar.

Ja mixer kan ook. Vindt het ook erg prakties dat er in de ems een mixer zit, hop 2 vco erop.

Maar ga daar allemaal van et weekend is over mediteren.

Hee heb je die 680K vervangen naar 210? ja kan ook proberen er gewoon maar 150K ofzo in te stoppen, Zal zonde zijn als et niet gaat werken, klinkt nammerlijk erg lekker!

Nice!!!! Hoe lang heb je er overgedaan om hem inelkaar te solderen?!

Pff zaterdagmiddag ofzo om de printplaat te bakken, dan nog 2 avondjes om alle pots enzo netjes aan te sluiten, en nog wat om te kalibreren. Het is goedkoper denk ik om er gewoon 1 te kopen en even over te werken:D

Maar ach is wel leuk:okdan:

Na een tijdje gelegen te hebben dit maar weer opgepakt. Na een eerste test gisteren bleek er ergens sluiting te zitten, condensator verkeerd om aangesloten. Nu lijkt alles goed te zitten, de layout en bekabeling nog even gedubbel checked maar alles zit goed maar geen geluid helaas...

Ik kan het niet echt meer terugvinden of er nu wel of geen aanpassing gedaan moet worden bij gebruik in een 12V systeem? Daarnaast vraag ik me af of het missende componenten nu wel of niet van belang is (de 100n langs de TL74xx)?
Tot slot, als ik de non inv. ouputs van de TL74xx doormeet dan zijn deze verbonden met de -12v, leek me een beetje raar of kan dat toch wel?

Het komt wel klaar, ik hoop dat iemand misschien gemakkelijk een antwoord kan geven dan kan ik weer sneller verder voordat het volgende er weer aan komt..

de 100n heb ik er niet in zitten. Verder voor +/- 12 v lijkt mij dat je zoiezo de 78L 12 eruit kan laten. Alleen zit de 15 volt voeding ook op de TL74 maar die moet het volgens mij gewoon op +/- 12 doen. Je zit dan nog met de -9V volt volgens mij moet er nog iets aan worden gepast met R49/50 maar euh weet da niet precies... Maar er zijn hier toch wel mensen die dat zo uit hun mouw schudden lijkt me zo :)

Ik verwachtte dat dit zo toch wel zou moeten werken maar nu heb ik toch mijn twijfels... Dat die 7812 eruit gelaten zou kunnen worden heb ik inderdaad teruggelezen in een post van etaoin maar ik vermoedde dat het ook niet echt kwaad kon als deze er wel in zit... Nou ja, even afwachten dan maar of diegene met een 12v systeem er iets over kwijt kunnen.

Kijk even naar post #67.
De 78L12 zou ik wel eruit halen. Als je hier nl. +12V aanbied komt er geen +12V uit.
Gewoon direct de 12V van je Doepfer aanbieden dus.
Ook het circuit voor de -9V moet aangepast worden als je -12V i.p.v. -15V aanbied.
Heb je deze spanningen een keer nagemeten ?
Met deze aanpassingen werkt de module bij mij goed in een Doepfer systeem.

Oke, thanks ik ga zo spoedig mogelijk weer verder met deze nieuwe aanwijzingen... Het weer houd ons toch binnen momenteel!

Geen batterij te vinden hier dus dat wordt morgen pas weer meten helaas... Als ik met mijn zeer beperkte kennis het schema bekijk en de 78L12 zou verwijderen betekend dit dan dat:

- Ik de ground aansluiting kan laten vervallen
- Condensator C3 en C5 vervang door een stukje draad?

Ik begrijp in ieder geval nog niet helemaal hoe ze aan die -9 komen... Morgen kan ik weer meten dan kan ik het in ieder geval wel controleren, ook een manier om achter iets te komen als je te lui bent om electronica te gaan leren natuurlijk.

Volgens mij wordt die -9v bepaald door de vehouding tussen R49 en R50 en wellicht heeft R4 er ook nog iets mee te maken. Ik hoopte op een eenvoudige spanningsdeler, maar ik ben niet slim genoeg om in te zien hoe dat zaakje hier precies werkt...

Afstandbediening batterijen!!! Ik meet -10.3V ter plaatse waar het -9V zou moeten zijn. Op de 78L12 een lage ingangsspanning van 1.4V of zoiets daarnaast een ca -12V en +12V... Lijkt me toch allemaal niet zo slecht, of misschien toch wel..

Ik heb een tijdje geleden hier ook de PCB + onderdelen + frontpanel gekocht voor een Eurorack EMS filter maar ben er nog steeds niet aan toegekomen om hem in elkaar te zetten. En heb de komende periode er ook geen tijd voor......dus:

Heeft iemand interesse om dit voor mij te doen tegen betaling natuurlijk?!? Stuur maar een PBtje als je het leuk lijkt! :okdan:

Is het trouwens iemand gelukt om jacks te vinden die passen in de 8mm gaten van dit euro panel? Volgens mij heeft alleen Cliff een hals van 8mm, maar die hebben een maximale panel-dikte van 3mm, dus die passen niet. Cliff is sowieso slecht verkrijgbaar.

Back