EMS Filter PCB - Groupbuy

Bij mij zitten wel alle gaten geboord in ieder geval. De print is klaar op die 16u na, dan pak ik daar ook maar gewoon een 22'er voor die heb ik nog over namelijk. De frontplaat heb ik verkeerde maten voor doorgegeven (te kleine gaten voor de jacks). Even uitgeboord... en lekker goed opgelet want de moeren aan de voorzijde passen helemaal niet langs elkaar. Ik kan nog proberen om er sleufgaten van te maken maar ik denk dat de folie het allemaal niet gaat houden dus helaas maar ik denk dat ik de front aan het verneuken ben. Ach ja, eerst het ding maar eens aan de praat krijgen en dan zien we wel weer verder.

Zo, de frontplaat heb ik nog kunnen redden. Hij zit helemaal in elkaar... Beetje jammer dat ik geen voeding heb eigenlijk.

Is Woody van dit forum verdwenen? Zit nog altijd te wachten op 2 kitjes die via Mars verstuurd zijn. Het feit dat totaal contact vermeden wordt (via pb) vind ik toch wel triest, zo doe je geen zaken!

idem hier.

(Edit: details gewist, is niet mijn bedoeling een heksenjacht te beginnen :) )

Zou er iets mis zijn met Woody? :(

Ik kan begrijpen dat er iets misloopt, heb er zelfs alle begrip voor mocht blijken dat de groupbuy te kostelijk uitviel oid, maar dan had ik daar wél graag iets van gehoord...

Nu weet ik niet of ik best zelf op korte termijn zelf componenten koop of nog even wacht...

Woody, mocht je dit toch volgen, PM me AUB, als je in de trubbels zit, alle begrip ik kan best discreet zijn :)

Is heel toevallig iemand die een schaeffer frontpanel heeft gemaakt in motm formaat of er ergens eentje op internet weet te vinden?
Als ik in dat geval het fpd bestandje zou mogen hebben scheelt me dat een hoop werk.

@Syntax en Rxke: ik zie Woody maandag (als het goed is) en zal het aan m doorgeven :)
Don't shoot the messenger ;)

Is heel toevallig iemand die een schaeffer frontpanel heeft gemaakt in motm formaat of er ergens eentje op internet weet te vinden?
Als ik in dat geval het fpd bestandje zou mogen hebben scheelt me dat een hoop werk.

SMS303 heeft een hele mooie, maar daar heeft ie het niet over?

@Syntax en Rxke: ik zie Woody maandag (als het goed is) en zal het aan m doorgeven :)
Don't shoot the messenger ;)

Alvast bedankt! :okdan:

SMS303 heeft een hele mooie, maar daar heeft ie het niet over?
zo eentje dus met mooie EMS clone knoppen, die ik heb gekregen van Demian:
diode-VCF-render.jpg

en hier vind je silkscreen voor het panel (halverwege de pagina).....

@Syntax: you're welcome :okdan:

Dat panel op Yusynth had ik al gezien en dat is ook precies de layout die ik wil. Op de yusynt site staat echter alleen een jpg en een pdf en geen fpd bestand. Aangezien al mijn modules al een Schaeffer paneel hebben, wil ik bij deze module niet afwijken en heb ik dus een fpd nodig. Ik zal hem dus even na moeten teken in de software van Schaeffer. Ik hoopte stiekem dat iemand anders dat al gedaan had en ik dus niet twee keer het wiel uit zou vinden. Ik teken hem zelf en post de fpd file hier wel als hij klaar is. Misschien kan ik dan een ander er nog een plezier mee doen.

Ik heb zelf een frontpanel getekend in Schaeffer Frontpanel Designer. Het is in MOTM/Oakley/.COM formaat. Ik heb het fpd bestandje (gezipt) bijgevoegd.

Attachments

• Yusynth EMS filter.zip
    2 KB · Bekeken: 79
Nog even wat aanpassingen die Yves poste op een ander forum. Wellicht handig om ze hier op een rijtje te hebben:

Verander R8 in 27K dit zorgt ervoor dat het filter ook goed blijft klinken bij 10V VCO's zoals .com en Oakley.
verander 680K in 220K of zelf 150/120K zorgt voor betere zelf Oscillatie.
Verander R15 in 47K om het aan te passen voor envelopes van 5V zoals die van Oakley.
Verander R47 in een hogere waarde om het output niveau te verhogen. 39K is een waarde die Yves zelf opgeeft.

Bron: http://electro-music.com/forum/topic-24482.html

Helaas nog niet allemaal zelf kunnen testen, want om een of andere vage reden krijg ik maar geen geluid uit m'n filter.

Laatst gewijzigd:
Vooral die aanpassing van de 680k naar 220k of lager werkt goed bij mijn module.
Hier werkte de resonantie in eerste instantie nl. niet goed...
Bedankt voor deze tips in ieder geval :okdan:

:halleluja

Wow, zonet in m'n brievenbus een pakketje gevonden van Woody!

Met een leuk extraatje erbij :okdan:

Op het moment dat ik dit al lang vergeten was, heeeeeeeeeeel leuke verrassing, al heb ik nu wel opeens (tijdelijk) geen tijd meer wegens kersverse zoon 8o)

Woody, Bedankt, man! :biertje:

:halleluja

Wow, zonet in m'n brievenbus een pakketje gevonden van Woody!

Met een leuk extraatje erbij :okdan:

Op het moment dat ik dit al lang vergeten was, heeeeeeeeeeel leuke verrassing, al heb ik nu wel opeens (tijdelijk) geen tijd meer wegens kersverse zoon 8o)

Woody, Bedankt, man! :biertje:

Er dus nog hoop, ik verwacht nog 2 kitjes. Fingers crossed.

@Rxke gefeliciteerd met je zoon. Denk alleen dat tijdelijk een ruim begrip is :D

Hier ook 2 kitjes ontvangen. :okdan: kunnen we weer aan de slag. Toch wel benieuwd wat voor reisje deze kitjes hebben gemaakt!
Kit ziet er goed uit. Genoeg te solderen :D. Woody bedankt voor je inspanningen.

@Woody. Er zat nog een clock divider bij. klopt dit?

Even een kleine tip aan wie nog moet beginnen met solderen of wie net begonnen is maar zich net zoals ik ergert aan die groene 'lak' die op het printje zit..

Leg het printje in een badje met aceton en het spul is er in 2 seconden af, desnoods even een 2e badje doen, afspoelen met water en drogen en je hebt een mooi printje met vertinde banen, werkt beter dan met dat groene spul er op naar mijn mening.

Back