Bass synthesizer

Ik zou een OB-12 laten staan, dit gedrocht is het niet waardig om de naam Oberheim te mogen dragen en klinkt al helemaal niet als een Oberheim.
Is gewoon een Viscount, aankoop is achteraf spijt krijgen.
Het enige wat dat ding doet is er indrukwekkend uitzien en daarmee houd het op.

Wat zou je dan adviseren? Ik zit namelijk te twijfelen door iets meer uit te geven aan de JD-800.

jd800?

je snapt dat de slagschip van een interface geen soft take-over heeft hey? Dus patches recallen doet geen flikker met de sliders en zodra je iets aanraakt verspringen ze. Niet echt ideaal voor live spelen lijkt me. Je kan ongetwijfeld bassen maken ermee, maar is wel een beetje een 90's LTJ Bukem bak wat mij betreft.

matrix-6!!

Matrix-6? Hoe makkelijk kan je daarmee filter(s), dco, vca veranderen? Voor basssounds en pads? Ik wil niet met een extra controller zitten. Natuurlijk, via mijn ipad kan dat!!!
Maar wat is een gangbare prijs voor de Matrix?

550 euro gevonden, ff sparen. En als ik geld heb dan zie ik ze niet meer.:dubbel:

Ik zou een OB-12 laten staan, dit gedrocht is het niet waardig om de naam Oberheim te mogen dragen en klinkt al helemaal niet als een Oberheim.
Is gewoon een Viscount, aankoop is achteraf spijt krijgen.
Het enige wat dat ding doet is er indrukwekkend uitzien en daarmee houd het op.

Het is idd een viscount maar de rest is onzin, de OB kan best goed klinken en ook heel smerig.
Maar voor bass zou ik de OB niet gebruiken, daar klinkt ie wat te metalig voor vind ik zelf.

Ik zou dan zowel de matrix-6 en de ob-12 een weekje in hus moeten hebben om te kijken welke het geschikst is en dan gelijktijdig om zelf tot een conclusie moeten kunnen komen welke ik ga kopen.

Novation Bass Station (de oorspronkelijke keys versie) is analoog en budgetvriendelijk. Heeft twee octaven full size toetsen. Behoorlijk compact dus. Ikzelf verkies de goedkopere rack versie omdat die meer mogelijkheden en geheugen heeft, plus een ingebouwde MIDI naar CV converter.

http://www.vintagesynth.com/novation/nov_bsk.php

EDIT

Oeps, oud nieuws. Ik moet leren om naar het einde van de thread door te bladeren. ;-)

Geeft niet, ik heb dat ook regelmatig maar dan iets langere data.:D

ik heb een micron ( of die nieuwere akai-kloon ervan ) , niet voor echt veel live, maar de sound + de editor voor pc en mac, is wel veel waar, ook in bass voor je geld ( zo'n 200 euro ). zelfde soundengine als de ion ..
die ob12 ben ik eens met richard. vond hem best oke. ook makkelijk in de bediening live.
die jd800 voor live schroeven idd minder, voor opnames thuis, prima, live voor een enkel effectje of wat drum aanpassingen.
monofoon de lf-moog, of doorsparen tot een a6 of zo...

Ik ben niet meer het type module aansluiten op de pc en programmeren. Gewoon schuifjes en knopjes op je instrument en schuiven maar. Monofoon vind ik beperkt, dan maar alle voices onder een toets en gaan met die banaan. En zonodig haal ik de bas uit mijn lucina, verschillende bassen, en wat de een mooi vind, vind de ander heu... Niet mooi:D

Maar wat ik al iets eerder op de avond zei, ik moet eens met een stelletje van die dingen lopen klooien om te kijken welke bij mij past. Ik wil niks meer aanschaffen om na een tijdje er achter dat het niks voor mij is wat heel veel gebeurt.

Ik heb de kans gehad om ff met de korg karma te pielen.
Dit word mijn volgende op de wish list.

Ik dank jullie allen voor de informatie waar ik:
A) niks aan had
B) weinig aan had
C) voldoende aan had
D) ruim voldoende aan had.
:D :mega:

Dus dan weet ik waavoor ik sparen moet.

Niels

Nou mooie beslissing (denk ik). Ik snap alleen wel dat je niks aan de informatie had als je een Korg Karma zocht.
Is niet direct de eerste waar ik aan zou denken bij vraag om een 'bass synthesizertje'.
Anyway, veel plezier met sparen!

Dank je, maar ik heb vanochtend ff met dat ding kunnen spelen, waardoor ik deze keuze heb gemaakt. Ik vond het opvallend dat, ondanks dat ik mijn draad begon met 'bassynthesizer' ik het ook vaak had over polyfoon en pads, en veel monofone bassynths types en merken kreeg als advies.

Maar ik weet zeker dat ik heel gelukkig ga worden, als ik hem hier heb staan, binnen een maand!:mega:

heb je een karma al voor 300 euro.

Thenx.
Ik had al kontakt met hem, voor 350.

ik hou het nogsteeds op een clavia nord rack 1,2 of 2x en als je liever toetsen erbij wilt dan een nord lead 1, 2 of 2x.

Ik ben er helemaal weg van. Hij heeft 4 parts waarin je eigenlijk 4 nord racks/leads hebt en ieder kan je dus een eigen geluid maken.

part A voor een bass, part B en C voor een lead en part D voor wat drums.

Je mag wel even komen spelen op mijn Matrix-6 die ik in de verkoop heb staan, polyfoon met pads, strings en natuurlijk ook waanzinnige bas en lead sounds.
Iets duurder dan de Karma maar wel analoog met een dikkere en overtuigende sound.

Back