Help mij met dit geluid!

onelifecrew

Nieuwkomer
Hallo iedereen,

Even een vraagje, Ik zit al een tijd uit te zoeken wat voor geluid ik toch telkens hoor en hoe ik dat eventueel zou kunnen maken.

http://www.hardtraxx.nl/forum/hardstyle-releases/digital-punk-retribution-tillt018-t19445.html

Deze track is daar een goed voorbeeld van.
Na de vocal komt de kick erin met daaronder een arp als laag. Er komt ook de hele tijd een synth naar voren en dat is precies de synth/sound die ik bedoel! Je hoort het met name vaak bij dubstep, ook in het filmpje met het 'dubstep' stuk.

Wie o wie kan mij vertellen hoe zoiets in elkaar zit??

Alvast bedankt!

Groetjes Léon

NI Massive, en dan een van de 3 miljoen Youtube tutorials volgen die uitlegt hoe je dat maakt.

(of gewoon de Massive Threat soundset kopen, want daar komt dat soort spul in 9 van de 10 gevallen uit)

EDIT: Ik heb vanaf vanmiddag al lopen zoeken, maar er is nog geen 1 sound die er een beetje in de buurt komt. Hoe zit 't qua waveforms? Het lijkt me namelijk niet eens heel gecompliceerd...anyone?

Ja inderdaad heel simpel. Gewoon een of andere zaagtand golfvorm preset van een synth door wat overdrive of (en) distortion plugins gooien. Done.

Hmm, het is voor mij makkelijker gezegd dan gedaan. Heb vandaag de halve dag al dingen geprobeerd, alleen 't komt er nog niet echt in de buurt! Kun je iets specifieker zijn?

Hier nog een goed voorbeeld:

Met name bij 0,28 hoor je het specifieke geluid!

Gewoon een aantal gedetunede zaagtanden met een korte attack op het filter, chorus, veel reverb en klaar ben je. Misschien wat white noise er nog bij, om het wat gruiziger te maken. In dit laatste voorbeeld hoor ik ook nog wat vibrato, dus bijv een lfo op de pitch van de oscs's.

Back