ALESIS qs8

JohnDoe24

Gedeactiveerd account
Hallo,

in mijn regio staat een QS 8 van Alesis te koop, nu weet ik ommenabij wat het kan en hoe het kinkt (best goed). Maar ik hoop dat iemand hier zijn eigen ervaringen mischien wilt delen, ik ben met name heel benieuwd naar het clavier.

Alvast dank

Bericht door een moderator:
Link verwijderd

Last edited by a moderator:
Wel fijne keys, enige kwa sound wat leuk is eraan zijn die expansieboards . Paar leuke interne geluiden (heb de rack versie ervan met expansiekaarten)

Keyboard is een Fatar keyboard (zelfde als wat in de kurzweil PC88 zit, die ik zelf heb)
heel fijn.
Rubbers van de keys zul je misschien moeten vervangen.

Zitten paar lekkere pads in zowiezo (lekker om mee te layeren)

Vooral voor de keys zou ik het doen (als de prijs heel gunstig is)

nou, als hij lijkt op de quadarasynth 1 en de quadrasynth 6, dan zou ik hem lekker laten staan...

Geen idee, ik dacht dat enkel de effecten afgeleid waren van de quadraverb.

eigenlijk behoorlijk beperkt..

:mega:

Mwah dat zal wel meevallen gok ik zo, ik wil hem puur gebruiken als performance instrument en daarvoor lijkt hij me uitstekend geschikt.

Wel fijne keys, enige kwa sound wat leuk is eraan zijn die expansieboards . Paar leuke interne geluiden (heb de rack versie ervan met expansiekaarten)

Keyboard is een Fatar keyboard (zelfde als wat in de kurzweil PC88 zit, die ik zelf heb)
heel fijn.
Rubbers van de keys zul je misschien moeten vervangen.

Zitten paar lekkere pads in zowiezo (lekker om mee te layeren)

Vooral voor de keys zou ik het doen (als de prijs heel gunstig is)

de prijs is iets van 370 euro (zo uit mn hoofd). Voor een 88 toetsen synth lijkt me dat wel goed. Ik heb ook al redelijk wat geluiden gehoord en die klonken goed, vooral de piano's en strings waren prima, althans, prima genoeg ;)

370 wel goeie prijs. toetsen blijven lang goed, alleen rubber onder de toetsen kan kapot gaan. dan voel je hard op hard. opzich zelf wel te fixen.

Goed ding, hoor. Speelt lekker, tikje zwaar. Veel allround geluiden, maar naar de huidige maatstaven niet meer geschikt als "enige" synthesizer. Wel prima als aanvulling.

Nou ik heb hem gisteren gekocht en het is echt een mooie synth/piano, zowel om te horen als om te zien.

13 categorieën bestaande uit 3 banken welk 10 presets bevatten, dat zijn best veel geluiden waar je uit kunt kiezen dus haha !! 88 piano toetsen met aftertouch, lekker hoor...

Ik heb 370 betaald, en ik kreeg er nog een flightcase bij ook,goeie deal of niet??

Goeie Deal!

Veel plezier met die bak

Goeie Deal!

Veel plezier met die bak

Dankjewel, en de rubbers zijn in orde maar toch bedankt voor de tip. Aangezien het niet meer de allernieuwste synth is, is het wel iets om even de rubbers in de gaten te houden wellicht.

Back