Hoe kwam Jarre eigenlijk op dat idee?

zeg Shiva, hebben we het daar niet over gehad van de week ???? over de "Makers" van de chicago sound....

Greetz Robert

With a broken heart and a tear in either eye............

Origineel geplaatst door D-Lay
zeg Shiva, hebben we het daar niet over gehad van de week ???? over de "Makers" van de chicago sound....

Greetz Robert

With a broken heart and a tear in either eye............

dat klopt:D

Origineel geplaatst door fuse
Volgens mij kun je zeggen dat Kraftwerk alle muziekanten heeft geinspireerd en dat Jarre het publiek heeft geintroduceerd met electronische muziek. (uit de undergroundsfeer heeft gehaald)
Want het heeft zo'n 10 jaar in de underground 'gesudderd' en daar is de geboorte geweest van al die stijlen en dat heeft zich verder verspreid over de hele muziekscene en dat het pas later op de voorgrond en in de charts kwam is iets wat al altijd al zo gegaan is.

En ik bedenk me nu ter plekke dat Kraftwerk en Jarre gewoon een keer samen muziek zouden moeten maken. Dat zou gewoon kolossaal gaaf zijn. Toch?

kraftwerk met bob james en george clinton lijkt me ook wel tof....

Origineel geplaatst door Shivah
kraftwerk met bob james en george clinton lijkt me ook wel tof....

shiv je blyft me verbazen allen al dat je weet wie bob james is

heb heel wat van bob james op vynil moet nog steeds dit op cd rom gooien maar dat heb ik met nog meer vynil helaas:(

Origineel geplaatst door silvercloud
heb heel wat van bob james op vynil moet nog steeds dit op cd rom gooien maar dat heb ik met nog meer vynil helaas:(

offtopic....

ik geloof dat daar tooltjes voor bestaan,alleen weet niet meer hoe ze heten..
Je kan dan gewoon de plaat aan zetten,en zo gauw er een stilte van langer dan een paar sec komt maakt hij een nieuwe track aan..
Zodoende kun je gewoon koffie drinken of boodschappen doen.

is die Bob James nog steeds bezig (lees: leeft ie nog??) kheb hier een paar cd's van die goede man samen met Earl Klugh en die dateren toch van eind jaren 70. of heb ik de verkeerde voor.??

Pecunia Non Olet....

yip is de man en he tis offtopic laatste dat ik heb is uit 93

buiten earl heeft hy met ongeloofelyk veel muzikanten gewerkt de lyst is echt te lang om op te noemen heeft film muziek gedaan voor tv series heb 1keer een interview van hem gezien hy kwam als zeer relaxt en toch ingetogen over

aan de mods by voorbaat myn exuses voor de offtopic:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door Bass
..allemaal homo's...:dubbel:

tja hehe zonder die mensen geen house

ik sprak jaren geleden een keer een amerikaan die vlak bij op een vliegbasis werkte,ik vroeg waarom house hier zo'n grote vormen aan begon te nemen en in het land van herkomst niet?..hij zei..house music is gay music thats why.

tja...mischien verklaard dat de boel waarom amerika nog steeds niet rijp is?

Nu weet je meteen waarom ik hier mijn mond houdt in de states :D

"No, I don't do House, I do Crap...ehhh I mean Rap"

:dj:

Origineel geplaatst door Shivah
tja hehe zonder die mensen geen house

ik sprak jaren geleden een keer een amerikaan die vlak bij op een vliegbasis werkte,ik vroeg waarom house hier zo'n grote vormen aan begon te nemen en in het land van herkomst niet?..hij zei..house music is gay music thats why.

tja...mischien verklaard dat de boel waarom amerika nog steeds niet rijp is?

Is dat net zoiets als de gemiddelde burgerjoint waar de gemiddelde amerikaan z'n neus voor ophaalt en wij europeanen als makke schapen met onze (k*t)koters naar toe gaan? :D

Tsja, als ze daar muziek van Madonna al house gaan noemen dan weet ik het ook niet meer hoor.
Raar volkje daar.

Precies! Zolang er maar een guitar in zit is alles goed. Ik heb soms de neiging te zeggen dat de meeste amerikanen geen rustige muziek kunnen waarderen. Alles moet ruig en zo. Zal wel aan mij liggen...

Origineel geplaatst door Chinetti
't zijn gewoon rockers daar. Alles wat naar rock riekt, heeft daar potentie. Ook electronische muziek. Prodigy en dat soort dingen, dat vinden ze daar weer wél massaal leuk. Want dat 'rocked'.

Jarre heeft even in de voetsporen van zijn vader mogen treden om
filmmuziek te maken maar is daarna een andere weg ingeslagen.
voor nieuwe muziek gaan veel muzikanten reizen en nemen over
de hele wereld opnames mee om vervolgens iets nieuws te maken.
Het kan best zo zijn dat house al eeuwen oud is maar pas de laatste jaren
is ontdekt. dit was een keer op de BBC die heeft oude en moderne muziek
vergeleken, een leuk voorbeeld is "The Lion Sleeps Tonight " die was
een song van een stam midden in Afrika en was een grote hit in europa
maar was al heel oud.

Zo ik dwaal een beetje af wat was de vraag ook weer:D

Origineel geplaatst door kareltje
Een naam die zker niet mag ontbreken in de Electronische dance muziek is Giorgio moroder
Het nummer "I feel love" van Donna Summer is hier het ultieme voorbeeld van.

Beetje laat: wat is die vent lekker bezig geweest :halleluja :luv: Echt super, toen al, ik gok 1977.

.

Attachments

• jeanmicheljarrecroissystudio78_small.jpg
    jeanmicheljarrecroissystudio78_small.jpg
    3,7 KB · Bekeken: 89
Back