Stije
Lekker Huppelen!
vaag topic....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
vaag topic....

Ik vind het vaag omdat je een topic begint over de mening van anderen, waarna je de mening van anderen wil hebben over de mening van anderen. Dat is vaag. Je hebt het over gegronde klachten. Is elke klacht niet gegrond? Of is er een regel wanneer een klacht gegrond is of niet?.....vaag verhaal, vaag topic![]()
Het was al vaag.Zo maak je het wel vaag ja haha.

Ik houd persoonlijk niet van geluiden die zeer complex zijn.
Want hoe complexer een geluid, hoe minder controle ik als muzikant zelf ervaar.
Toevoeging van ongewenste FX is wat mij betreft dus vervelend.
Ik voeg graag zelf FX toe als ik dat nodig vind.
En ik wil ook graag zelf uitmaken welke FX dat precies zijn, ik wil niet dat een fabrikant dat voor mij beslist.
Maar dat kan toch ook? Doormiddel van gewoon een reset uittevoeren over het geheugen zodat je zelf je patches kan maken met de mogelijkheden van de betreffende Roland synth, probleem opgelost.....
Op mijn Korg Radias kon ik vrij makkelijk alle geheugenbanken (fabrieks presets dus) ineenkeer verwijderen, of per bank. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat op een nieuwere Roland synth niet zou kunnen.
Op de Yamaha S80 heb je een "fx bypass" knop, dan is iedereen tevreden. (en alle parameters van een patch zijn daarnaast ook volledig te wijzigen door de gebruiker, dus je doet sowieso wat je wilt)