Roland / FX

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
vaag topic....

vaag topic....

Valt reuze mee met die vaagheid, ik wil nu wel eens weten waarom men toch altijd zo loopt te zeuren over bepaalde (nieuwe) synths, want het is namelijk altijd wel weer wat. Dit feit ontkennen is zinloos want het gebeurt nog steeds, voorbeeld: Roland released binnekort de nieuwe jupiter, en zelf daar loopt men al over te zeuren, terwijl de meeste dat ding nog niet eens uitgeprobeerd of gezien hebben.

Toch is het opmerkelijk, maar vooral heel erg grappig dat niemand echt een "concreet" antwoord kan geven, behalve dan die persoonlijke ervaringen die totaal niets zeggen over de synth zelf maar eerder over bepaalde "studiotechnische vaardigheden" en "kennis" van de leden zelf.

ik trek me niet zoveel aan van wat andere mensen vinden of roepen....ik denk dat zelf op onderzoek gaan en zelf ontdekken of een synth/fx mooi/prettig/modderig/lelijk/etc. is van een bepaald merk.
En iedereen maakt zijn eigen geluid/muziek. Sommige vinden droge 8bit klinkende FX mooi. Sommige niet. Sommige mensen willen juist dat shit verdrinkt in effecten en sommige mensen niet.
En zo is dat met veel dingen. Veel mensen vinden asperges vies, maar dat betekend niet dat ik ze dan niet ga proeven als ik ze nooit heb gegeten.

Ik vind het vaag omdat je een topic begint over de mening van anderen, waarna je de mening van anderen wil hebben over de mening van anderen. Dat is vaag. Je hebt het over gegronde klachten. Is elke klacht niet gegrond? Of is er een regel wanneer een klacht gegrond is of niet?.....vaag verhaal, vaag topic :)

Ik vind het vaag omdat je een topic begint over de mening van anderen, waarna je de mening van anderen wil hebben over de mening van anderen. Dat is vaag. Je hebt het over gegronde klachten. Is elke klacht niet gegrond? Of is er een regel wanneer een klacht gegrond is of niet?.....vaag verhaal, vaag topic :)

Zo maak je het wel vaag ja haha.

Zo maak je het wel vaag ja haha.
Het was al vaag.

En daarnaast verdient het de moeite om te noemen dat je zelf ook veel zeurt.
;)
En nu weet je het voor elkaar te krijgen om te klagen over mensen die klagen..knap:P

Maar ontopic:
Ik houd persoonlijk niet van geluiden die zeer complex zijn.
Want hoe complexer een geluid, hoe minder controle ik als muzikant zelf ervaar.
Toevoeging van ongewenste FX is wat mij betreft dus vervelend.
Ik voeg graag zelf FX toe als ik dat nodig vind.
En ik wil ook graag zelf uitmaken welke FX dat precies zijn, ik wil niet dat een fabrikant dat voor mij beslist.

Ik houd persoonlijk niet van geluiden die zeer complex zijn.
Want hoe complexer een geluid, hoe minder controle ik als muzikant zelf ervaar.
Toevoeging van ongewenste FX is wat mij betreft dus vervelend.
Ik voeg graag zelf FX toe als ik dat nodig vind.
En ik wil ook graag zelf uitmaken welke FX dat precies zijn, ik wil niet dat een fabrikant dat voor mij beslist.

Maar dat kan toch ook? Doormiddel van gewoon een reset uittevoeren over het geheugen zodat je zelf je patches kan maken met de mogelijkheden van de betreffende Roland synth, probleem opgelost.....

Maar dat kan toch ook? Doormiddel van gewoon een reset uittevoeren over het geheugen zodat je zelf je patches kan maken met de mogelijkheden van de betreffende Roland synth, probleem opgelost.....

Als dat zo eenvoudig werkt dan is inderdaad wat mij betreft het probleem ook meteen helemaal opgelost.

Op mijn Korg Radias kon ik vrij makkelijk alle geheugenbanken (fabrieks presets dus) ineenkeer verwijderen, of per bank. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat op een nieuwere Roland synth niet zou kunnen.

Op mijn Korg Radias kon ik vrij makkelijk alle geheugenbanken (fabrieks presets dus) ineenkeer verwijderen, of per bank. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat op een nieuwere Roland synth niet zou kunnen.

zover ik weet is dit bij roland ook geen probleem, bij de alpha juno heb je zelfs een factory en een user bank.

Op de Yamaha S80 heb je een "fx bypass" knop, dan is iedereen tevreden. (en alle parameters van een patch zijn daarnaast ook volledig te wijzigen door de gebruiker, dus je doet sowieso wat je wilt)

Op de Yamaha S80 heb je een "fx bypass" knop, dan is iedereen tevreden. (en alle parameters van een patch zijn daarnaast ook volledig te wijzigen door de gebruiker, dus je doet sowieso wat je wilt)

De GEM S2 heeft die knop ook, erg handig voor in de studio dus.

En soms stapelt deze fx fan zelfs. Een patch met interne effecten, en dan ook nog eens in de mix door een multi effect sturen. Soms kom ik er mee weg. :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back